بین الملل

بلینکن: 90 درصد از ساکنان غزه با بحران غذا مواجه هستند

به گفته گروه بین المللی فارس نیوز ، “افزایش ناگهانی کمک به غزه ، به ویژه در شمال ، یک مشکل اساسی است و 90 درصد از ساکنان غزه با کمبود مواد غذایی شدید روبرو هستند.” کنفرانس مطبوعاتی با قطر در دوحه برگزار شد.

واشنگتن اکنون بزرگترین حامی حملات صهیونیستی به نوار غزه است و بارها قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل را برای آتش بس فوری در هیئت رد کرده است.

از طرف دیگر ، ایالات متحده بزرگترین و مهمترین تأمین کننده سلاح های رژیم رژیم در حمله بزرگ خود علیه غزه محسوب می شود.

بلینکن در بخشی دیگر از سخنرانی خود گفت که کشورش در حال مذاکره با اسرائیل برای ارسال کمک های بشردوستانه به غزه است.

جوزف بورل ، مقام سیاست خارجی اتحادیه اروپا ، روز دیگر هشدار داد: “طبق برنامه جهانی غذا ، 100 درصد از ساکنان غزه از بحران غذایی رنج می برند.”

پیش از این ، مارتین گریفیت ، کمیسر عالی امور بشردوستانه ، تأیید کرد که غزه پس از بمباران بی امان نیروهای صهیونیستی علیه حماس ، به یک منطقه غیر مسکونی تبدیل شده است.

گریفیث در بیانیه ای گفت: «سه ماه پس از حملات 7 اکتبر، غزه اکنون به محل مرگ و ناامیدی تبدیل شده است.

به گفته وی ، غزه غیرقابل سکونت شده است و مردم آن در حال دیدن حملات هستند که هر روز وجود خود را تهدید می کنند و در چنین شرایطی جهان فقط در حال تماشای این تهدیدها است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: جامعه بشردوستانه اکنون با یک مأموریت غیرممکن برای کمک به بیش از دو میلیون پناهنده فلسطینی در غزه روبرو است.

انتهای پیام/.




این مقاله را به صفحه اول معرفی کنید

نشر بین المللی

تحلیلگر اخبار خارجی با تمرکز بر رویدادهای آموزشی و تحصیلی جهانی. با توانایی درک عمیق از چالش‌ها و موفقیت‌های آموزش و تحصیل در جهان، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره رویدادهای آموزشی، تحولات در آموزش و تاثیرات آن‌ها بر جوامع ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی منحصر به فرد، به شما دیدی جامع از تحولات آموزشی و تحصیلی جهانی می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا