بین الملل

بلژیک سفیر چین را احضار کرد

یک منبع حکومتی روز سه شنبه گفت ، وزارت خارجه بلژیک سفیر خود در بروکسل را به تلافی اقدام اتحادیه اروپا پس از اعمال تحریم های پکن فراخوانده است.

به گفته منابع ، سفیر چین در بروکسل پس از انتقاد وزیر امور خارجه بلژیک از اقدام دولت چین در اعمال تحریم علیه 10 عضو پارلمان اروپا ، در این نشست شرکت خواهد کرد.

برای اولین بار از سال 1989 ، وزرای خارجه اتحادیه اروپا روز دوشنبه توافق کردند مقامات چینی را به دلیل نقض حقوق بشر تحریم کنند. یک مقام اتحادیه اروپا به خبرگزاری آلمان DPA گفت که اروپا چین را به دلیل نقض حقوق بشر در اویغور تحریم کرده است. این مقام مسئول افزود که وزرای خارجه اتحادیه اروپا در مورد تحریم های چین توافق کرده اند. سخنگوی وزارت امور خارجه انگلیس گفت: “مهم است که جامعه جهانی پیام روشنی ارسال کند که به وضعیت شین جیانگ (شین جیانگ) پرداخته نخواهد شد.”

>>> بیشتر بخوانید:
تنش ها بین بروکسل و پکن / احضار چین سفیر اتحادیه اروپا افزایش می یابد

هوآ چونیینگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه پس از تحریک چین توسط اتحادیه اروپا به بهانه تلاش برای مقابله با نقض حقوق بشر تهدید کرد که همکاری اروپا را قطع خواهد کرد.

به گزارش گلوبال تایمز ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین درباره تحریم های یک جانبه اروپا علیه پکن هشدار داد: “اتحادیه اروپا نمی تواند انتظار همکاری با چین را در مورد تحریم ها داشته باشد.” چنین چیزی غیرممکن است.

310 310

دکمه بازگشت به بالا