استان ها

بلایای داشتن ناخن های بلند چیست؟

به گزارش بارنا؛ به طور کلی قیمت زیبایی در تمام دنیا بسیار بالاست و این موضوع مورد توجه ویژه خانم ها قرار گرفته است. باید در نظر داشت که بسیاری از فعالیت های مرتبط با ناخن علاوه بر زیان های اقتصادی و هزینه های هنگفت می تواند سلامت انسان را نیز به خطر بیندازد.

تحقیقات جدید نشان می دهد که داشتن ناخن های بلند می تواند شما را مستعد ابتلا به قارچ ها و باکتری ها کند.

این یافته ها، به ویژه، نشان می دهد که باکتری های مقاوم به آنتی بیوتیک که می توانند باعث عفونت های جدی در رشد بیمارستان و زیر ناخن های بلند شوند، به گفته محققان انسانی، می توانند کارهای ساده ای مانند خاراندن پوست، تمیز کردن بینی یا مکیدن را انجام دهند انگشتان دست، آنها می توانند این باکتری های مضر را به بدن خود منتقل کنند.

کارشناسان همچنین توصیه می کنند که بهتر است ناخن های خود را همیشه کوتاه و تمیز نگه دارید و اگر ناخن های خود را بلند می کنید یا ناخن مصنوعی می زنید، حتما به تمیزی و بهداشت آن ها توجه داشته باشید.

دست ها و زیر ناخن ها را با صابون و برس استاندارد بشویید. در این شرایط، خطر مقاومت به آنتی بیوتیک ها و سایر عوامل بیماری زا بسیار کمتر است.

در خاتمه همچنین لازم به ذکر است که در صورت اصرار به داشتن ناخن های بلند و انجام فعالیت های کاشت ناخن، حتما از مراکز و کارشناسان معتبر کمک بگیرید.

دکمه بازگشت به بالا