علمی و پزشکی

بزرگترین دنباله‌دار تاریخ نجوم به طرف خورشید در حال حرکت است/ آیا باید نگران بود؟

اما نگران نباشید. این جرم تا سال 2031 از 20 میلیارد و 600 میلیون کیلومتر به خورشید نزدیکتر نخواهد شد. زمین 150 میلیون کیلومتر با خورشید فاصله دارد، بنابراین به زمین نزدیک نمی شود.

این دنباله دار برای اولین بار در سال 2010 شناسایی شد، اما هابل به تازگی ابعاد واقعی آن را تایید کرده است.

این بزرگترین دنباله دار است که ستاره شناسان تا به حال مشاهده کرده اند.

دیوید جویت، استاد سیاره‌شناسی و ستاره‌شناسی در دانشگاه کالیفرنیا، لس‌آنجلس (UCLA) می‌گوید: “ما همیشه گمان می‌کردیم که دنباله‌دار باید بزرگ باشد زیرا از فاصله دور بسیار درخشان بود. ما اکنون این را تأیید کرده‌ایم.” “

ناسا در بیانیه ای اعلام کرد که این شی توسط پدرو برناردینلی و گری برنشتاین در یک عکس مستند از “مطالعه انرژی تاریک” رصدخانه بین آمریکایی سرووس در شیلی کشف شد.

فضانورد ناسا هابل را تعمیر می کند

دنباله‌دار یک جسم یخی است که از اولین روزهای شکل‌گیری سیاره‌ها باقی مانده است.

ناسا در بیانیه ای گفت: «این اجرام در یک بازی قلاب بین ستاره ای عظیم از منظومه آگوست حذف شدند.

دنباله دار برناردینی-برنشتاین

سیارک هایی که به این روش پرتاب می شوند در مکانی به نام ابر تخمدان مستقر می شوند، منطقه ای بزرگ که دنباله دارهای دوردست به دور منظومه شمسی می چرخند.

Man-to-Hui از دانشگاه علم و صنعت ماکائو که دنباله دار را “شگفت انگیز” توصیف کرد، گفت: “ما حدس زدیم که خیلی بزرگ است، اما برای تایید آن به داده های بالایی نیاز داریم.”

این دنباله‌دار که “برناردینلی-برنشتاین” نام دارد، 3 میلیون سال پیش به دور خورشید چرخید و در دورترین نقطه خود به فاصله نیم سال نوری از خورشید رسید.

اکنون 3 میلیارد و 200 میلیون کیلومتر از خورشید فاصله دارد و تقریباً به صورت عمودی به سمت سطح منظومه شمسی در حال حرکت است.

46

دکمه بازگشت به بالا