بین الملل

بر اهمیت تشکیل کابینت در اسرع وقت تأکید کنید



دفتر اطلاعات الزرفی در بیانیه ای گفت: “الزرفی امروز میزبان حسین فوا وزیر دارایی عراق است و در مورد آخرین تحولات سیاسی ، اقتصادی و مالی و پیامدهای کرونا برای اقتصاد عراق و سایر کشورها با وی گفتگو می کند. در جهان “

بیانیه ای برای ادامه: “در این جلسه ، وضعیت مالی کشور و عواقب کاهش قیمت نفت و اقدامات لازم برای رفع نیازهای اساسی آن در دوره آینده مورد بررسی قرار گرفت.”

براساس این بیانیه ، دو طرف ضمن تأکید بر اهمیت تسریع در تشکیل کابینه که مسئولیت چالش ها را بر عهده داشته است ، درمورد پرونده های سیاسی بحث و گفتگو کردند و با گروه های سیاسی مشورت کردند. عراق برای تغییر به توسعه اقتصادی ، رونق و سرمایه گذاری.

با این حال ، اکثر گروه های سیاسی در عراق با نزدیک شدن به مهلت مهلت قانونی برای ارسال ساختار کابینه خود به پارلمان ، حمایت خود را از دست داده اند.

رئیس اقلیم کردستان عراق و ائتلاف القاوی العراقیه (گروه های اهل سنت عراق) امروز حمایت خود را از نامزد مصطفی ال کاظمی ، نامزد شیعه برای نخست وزیر عراق اعلام کردند ، به جای الزرفی.

اخیراً گمانه زنی هایی در مورد احتمال نامزدی آل کاظمی به عنوان جانشین عدنان الزرفی ، بنیانگذار کابینه عراق مطرح شده است که مخالف احزاب سیاسی به ویژه احزاب شیعه بوده است. مخالف قوی است. دلیل این مخالفت به این دلیل است که برهم صالح ، رئیس جمهور عراق ، بر خلاف قانون اساسی عراق ، الزرفی را برای تشکیل کابینه منصوب کرد.

در حال حاضر اکثریت در پارلمان عراق ائتلاف هادی الامیری به رهبری هادی الامیری است و ائتلاف الفتح به همراه چند حزب دیگر بخشی از این جناح هستند.

بسیاری از کارشناسان ، الزرفی را متحد نزدیک ایالات متحده و رقیب گروه های مقاومت و الحشد الشبی می دانند.

علاوه بر این ، هشت گروه از الحشد الشبی در عراق بیانیه ای شدید صادر کردند که الزرف را “مامور اطلاعاتی آمریکا” خواند و تأکید کردند که وی باید از کابینه خارج شود.

310311


همه محتوای سایت بر پایه سامانه آنلاین، اقدام به انتشار محتوا می نماید، فلذا مسوولیت تمامی محتوای منتشر شده در سایت بر عهده منابع خبری بوده و سایت سلام آنلاین هیچ مسوولیتی در قبال انتشارات سایت ندارد.

دکمه بازگشت به بالا