عمومی

برای قلمتان حرمت بیشتری قائل شوید

من نمی دانم شما در آن زمان کجا بودید. هر چقدر در گوگل سرچ کردم تاریخ تولد شما را پیدا نکردم تا تخمین بزنم. بیایید ادامه دهیم. شاید بسیاری از همکاران رسانه ای شما را در یک موقعیت برای نوشتن پاسخ به یادداشت هایتان نبینند، اما من معتقدم تنها راه سالم خروج از بن بست این است که شما و همفکران شما در کشور، گفتگوی برابر باشد. پس با این امید می نویسم.

1. نوشته اید: «گشت طبق دستور، عاملی ضروری است. دلیلش واضح است. فرض کنید یک مرد برهنه از خیابان می آید. باید حل بشه یا نه؟ پاسخ قطعا بله است. یعنی به زور لازم است. و در نهایت اشاره کردید که در همه کشورها محدودیت هایی برای پوشش وجود دارد. س: آیا راهنمای تور در هر کشوری وجود دارد؟ آیا این بدان معناست که برخی از نیروهای پلیس در شهر گشت زنی می کنند تا مردان برهنه را هر زمان که دیده شوند دستگیر کنند؟ اونایی که دولت عادی رو مثال میزنن میشه بگید برای ثبت نام پلیس ما چه چیزی لازمه؟چنین خلق مهمی؟

2- نوشته اید: «ممکن است در حدود اختلاف شود، زیرا در اینجا تاکتیک های پرانرژی به شریعت و سنت توجه دارند… به همین دلیل بزرگان نظام ما از جمله امام و شما رهبری می کنند. تأیید کنید که حجاب واجب است، لازم است. «جان؟ این را چگونه از آن دستور می توان فهمید؟

3. نوشته اید: «گشت های هدایت شده برای حفظ قانون و حفظ حقوق دیگران است نه پنهان کاری». سلام به همه، از محافظ زیاد استفاده نکنید. فقط بگو چند درصد گشت ارشاد از جامعه محافظت می کند؟ آیا ادعا می کنید که اکثر مردم استفاده محدود از حجاب را ترجیح می دهند؟ چرا رفراندوم برگزار نمی کنید؟

4. نوشتید: «احتمالاً دو گروه تماشاچی گشت ارشاد خواهند بود». جان؟ آیا راهنمای مخاطب با مخاطب است؟ چرا از کلمه اصلی استفاده نمی کنید؟ طعمه کلمه دقیق تری نیست؟

5. نوشته اید: «گروهی از زنان که اسرار دارند». این گروه ممکن است به دلیل شرعی حجاب کامل نداشته باشند اما مهم ترین و ضروری ترین نکته این است که حجاب آزاد را حجاب می دانند. این گروه اگر فردا منتشر شود قطعا حجاب را حفظ خواهد کرد. این شکایت را از کجا آوردی؟ وقتی جامعه با الهامات عاطفی اداره می شود نه تحقیق و آمار، وضعیت به همین منوال است.

6. نوشته بودید: «افسران گشت ارشاد باید در حد معلمی دلسوز رفتار کنند که مجازات هم دارد. شما هم مواظب باشید.» وای! آیا این بدان معناست که مهسا امینی برای رسیدن به این نتیجه باشکوه باید کشته شود؟ سالهاست که صدای اعتراض زنان و دختران ما به خشونت گشت ارشاد علم، کجایی؟ یادداشت قبلی شما کجاست؟

7. نوشتید: «امروز با یک پدیده امنیتی در حجاب مواجه هستیم. اینجاست که باید به جزئیات جنگ روانی و رسانه کامل و البته امنیتی توجه کرد. سوال اول: چرا در جمهوری اسلامی از نان تا فوتبال از حجاب تا بنزین از کوف تا جمار امنیت است؟ وقتی شما و همفکرانتان تمام حاکمیت را به دست گرفته اید، چرا از خود نپرسید که چرا باید در همه چیز احساس خطر امنیتی کنیم؟

8. نوشته اید: «مردم ما مسلمانند. دین داشته باشید؛ حتی با پرده رنگین کمانی. این جمله به افسران ما قدرت می دهد تا با اقتدار به تعهدات قانونی و شرعی خود عمل کنند… راه حق یک طرفه و برگشت ناپذیر است. می‌توانم بپرسم چه کسی حقوقی را که در مورد آن صحبت می‌کنید تعیین می‌کند؟ آیا اقدامات درستی دارید؟ آیا داعش خود را معیار حقیقت نمی داند و همین را نمی گوید؟ چرا پشت مردم پنهان می شوید؟ آیا آسان نیست که بگوییم: ما درست می گوییم و کی نیست ما اشتباه می کنیم؟

9. نوشته اید: «هرکس با حق مخالفت کند با حقیقت روبرو می شود و قانون اصلاح می شود». این تنها جمله ای است که با یادداشت شما موافقم. اگر این سنت خداست، آن را خواهیم دید. الملک همچنان شکاک است و با بی عدالتی زندگی نمی کند.

10. راستی الان دارم فکر می کنم جمله آخر شما جلوه ای از سنت الهی نیست. نوعی تهدید است. این درست نیست؟ به من بگویید چرا هیچ خبرنگاری به یادداشت شما پاسخ نداد؟ شاید آنها از شما می ترسند. آیا به من اجازه می دهی نترس باشم و به عنوان یک برادر تو را نصیحت کنم؟ به قلم خود بیشتر احترام بگذارید.
6565

دکمه بازگشت به بالا