برای رفیق عزیزم وکیل شهید علی سلیمانی

برای رفیق عزیزم وکیل شهید علی سلیمانی

برادر دوست و همکار عزیزم علی سلیمانی وکیل دادگستری در مقابل دادگاه جویم لارستان بر اثر اصابت هشت گلوله به شهادت رسید.این عبارت اگرچه کوتاه و مختصر است اما نشان دهنده درد و رنجی است که همه آزادگان را تا اعماق آزار می دهد به ویژه کسانی که علی را می شناسند و با او معاشرت می کنند. فکر و اندیشه ام به من کمک نکرد تا از شایستگی های علی سلیمانی بنویسم و ​​تسلیت خود را آنگونه که شایسته این دوست قدیمی بود بنویسم و ​​این کار را به فرصتی دیگر موکول کردم. در برخی از این سطور گلایه ها و رنجش های خودم و همکاران عزیزم را بیان می کنم.

از رادیو و تلویزیون گرفته تا تهیه کنندگان فیلم و نمایش از قانون گذاران تا مقامات دولتی مدام در حال گسترش نفرت از وکلا هستید و از ارائه هیچ گونه حمایتی حتی از واقعیت های این حرفه خودداری می کنید. امسال کدام مسئول از این مدافعان بی دفاع تجلیل و تجلیل کرد؟ خدمات حقوقی به کدام مراجع و ارگان های دولتی ابلاغ شده است؟

تا زمانی که نام و موقعیت وکیل به ذهن شما خطور می کند همه فکر و پیشنهادات شما به سمت حقوق وکالت می رود چه برسد به سختی ها و سختی های این حرفه!

در حدود یک سال اخیر بسیاری از همکاران شریف من را کشته است و همین یکی دو روز پیش خبر این همکاری در تهران منتشر شد. شهادت دوست عزیزم علی سلیمانی جلوی دادگاه شهرداری چوم چائو هم پخش میشه! تسلیت های ساده را به اشتراک نگذارید! شفقت تخیل است! تضمین امنیت یک وکیل غیرممکن است! با چه منطق و رویه ای مدعی هستید که وکیل همان قاضی است؟!

تا چه اندازه به دیدن مسافران محترم نیاز داریم؟

وکیلی که هرگز پا را از دفاع از حقوق شهروندی فراتر نمی گذارد و تا زمان مرگ بر این راه شریف استقامت می ورزد و از تهدید و حمله نمی ترسد چرا مرا بکشید! که خون پاک همکار عزیزم بر دوش کسانی است که نیت و نیت شخصی علیه این مسلک دارند و امروز بذر نفرت می پاشند قدرت و با تو باشد اما مرجع به ایمان امان روز حساب در راه است و آن زمانی است که شما باید مسئولیت را بپذیرید.

کافی است یک جستجوی ساده در شبکه های اجتماعی و شبکه های اجتماعی انجام دهید تا شاهد حملات روزانه برخی رسانه ها باشید. مثلاً مدیر رادیو تلویزیون ملی علیه وکلا و کانون وکلا است.

رسانه ها به بهانه های مختلف با دعوت از کم آگاه ترین متخصصان درباره دغدغه ها و مشکلات این حرفه با پسندها و بی ارزش های بی نظیری بر اساس سلیقه یا سفارش شخصی کارشناسانی که از زوایای مختلف به این حرفه نگاه می کنند می گوید همه نشانه های گسترش بی فکری و بی عدالتی با نهاد نمایندگی تولید مواجه است بی آنکه بدانیم این حجم از نفرت چه نتیجه ای خواهد داشت.

در کنار برنامه های رسانه ملی برخی از نمایندگان مجلس و شهروندان درگیر با دولت قبل از هر قشری به بهانه های نامفهومی دست می زنند و وکلای محاکم و کانون وکلا را غیرحرفه ای می کنند. کافی است انصافاً ببینید اقدامات و برنامه هایی که برخی از نمایندگان مجلس و دولتمردان در سال های اخیر علیه وکالت مطرح کرده اند باید رعایت شود پس مشخص می شود که آنچه می گویند بله. چیزی جز تبلیغ علیه این حرفه وجود ندارد و نتیجه آن اهانت به حیثیت وکیل است.

وکیل – سیراس

دکمه بازگشت به بالا