علمی و پزشکی

برای افرایش طول عمر دو دقیقه ورزش شدید کافی است

طبق یک مطالعه جدید، دو دقیقه فعالیت بدنی شدید – در مجموع 15 دقیقه در هفته – با کاهش خطر مرگ ناشی از سرطان و بیماری قلبی مرتبط است.

این مطالعه نشان می دهد که مقدار کمی فعالیت بدنی هفتگی می تواند فواید زیادی برای سلامتی داشته باشد.

تحقیقات نشان می دهد که ورزش منظم خطر ابتلا به برخی بیماری های مزمن مانند سرطان و بیماری های قلبی را کاهش می دهد. با این حال، تحقیقات جدید بر شدت و مدت ورزش مورد نیاز برای دستیابی به مزایای سلامت فردی متمرکز است.

برای این مطالعه، محققان 71893 بزرگسال را بدون هیچ گونه شواهدی از بیماری قلبی عروقی یا سرطان ثبت کردند.

محققان رابطه بین میزان و دفعات فعالیت بدنی شدید مرتبط با مرگ (به هر دلیلی، بیماری های قلبی عروقی و سرطان) و بروز بیماری های قلبی عروقی و سرطان را تجزیه و تحلیل کردند.

محققان برای درک تفاوت بین فعالیت بدنی متوسط ​​و فعالیت بدنی شدید، فعالیت بدنی متوسط ​​را ورزشی تعریف کرده اند که ضربان قلب را به طور چشمگیری افزایش می دهد اما لزوماً باعث بازدم افراد نمی شود.

با این حال، فعالیت بدنی شدید باعث افزایش ضربان قلب می‌شود و افراد معمولاً هنگام صحبت کردن، نفس خود را متوقف می‌کنند. نمونه هایی از فعالیت بدنی شدید شامل دویدن، شنا یا دویدن است.

محققان دریافتند که با افزایش تعداد و دفعات شرکت در فعالیت‌های شدید بدنی، خطر همه پیامدهای منفی تحت بررسی کاهش می‌یابد.

به عنوان مثال، شرکت‌کنندگانی که فعالیت بدنی شدید انجام نمی‌دادند، 4 درصد در معرض خطر مرگ در طی پنج سال قرار داشتند. این خطر با کمتر از 10 دقیقه فعالیت شدید در هفته به 2 درصد و با 60 دقیقه یا بیشتر به 1 درصد کاهش یافت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دکمه بازگشت به بالا