اجتماعی

بدن آب زیرزمینی را با تاج آلوده نمی کند

مدیرکل دفتر بهداشت آب و فاضلاب تصریح کرد: از طریق اجساد نمی توان کوراو ویروس را به آب های زیرزمینی منتقل کرد و نیازی به نگرانی در مورد آن نیست.

اعظم وقفی در مصاحبه با سلام آنلاین سید کوشیار ، اظهار داشت: حتی قبل از شیوع کرونا ویروس در کشور ، مهم این بود که محل دفن زباله ها و صومعه ها نزدیک منابع آب شرب نبوده و این مکان ها از منابع آبی به دور باشد. وی گفت: “این بدان معنی است که نباید در محدوده آب آشامیدنی آبهای زیرزمینی پناهگاهی وجود داشته باشد.”

وی گفت: “نگرانی های مربوط به گذشته به ویروس مربوط نمی شود ، زیرا ورود ویروس به سفره های آب تقریبا غیرممکن است.” “Quid 19 ویروس جدیدی است که هنوز در حال بررسی است. در مکانهایی که آبخوان زیاد است ، از باکتریها صحبت شده است ، اما معمولاً چاه های عمیق در کشور وجود دارد.

مدیرکل دفتر بهداشت و درمان امور آب و فاضلاب کشور افزود: در تهران عمق آب های زیرزمینی از 200 متر فراتر می رود و هیچ میکروبی نمی تواند وارد این عمق شود و این فرضیه به هیچ وجه امکان پذیر نیست ، بنابراین آب آشامیدنی از حامل های آب آشامیدنی تأمین می شود. مشکلی وجود ندارد که بخواهیم نگران آن باشیم.

وقفی با بیان اینکه تأکید ما همیشه بر روی دفن زباله ها و صومعه ها از منابع آبی دور بوده است ، گفت: “همیشه این مسئله قدیمی بوده است ، مسئله جدیدی نیست كه نگران آن نباشیم. ما نیز از این مسئله نگران نباشیم.”

وی گفت: قبل از هر چیز باید بگویم که به هیچ وجه ویروس در آب وجود ندارد ، اما به هر حال ممکن است هرگونه آلودگی در کارخانه های تصفیه ، دقیقاً مانند کارخانه های تصفیه ، شناسایی شود. فرآیندهای مختلف فیزیکی و شیمیایی وجود دارد که می توانند در طی فرآیند تمیز کردن ذرات از بین بروند.

به گفته مدیرکل دفتر ملی بهداشت آب و فاضلاب ، ویروس ها و باکتری ها همیشه در مرحله نهایی تصفیه آب ، معمولاً با کلر در معرض فرآیند ضد عفونی قرار دارند. این کار با هم انجام می شود ، طبق مطالعات انجام شده ، coronavirus در برابر کلر و تمام اکسیدان ها بی اثر است ، به حدی که حتی با مقدار کمی کلر نیز می توان دفع کرد.

وقفی گفت: حد متوسط ​​و بهینه در شبکه و کارخانه تصفیه که بیشتر برای ماندن در شبکه استفاده می شود ، نیم میلی گرم در لیتر است. این مقدار نیز برای از بین بردن این ویروس بسیار مناسب است و ما هیچ مشکلی در این زمینه نداریم. : تحقیقاتی که تاکنون در این کشور و در مجامع بین المللی انجام شده است همین سؤال را نشان می دهد و به جرات می توان گفت که ما با آب آشامیدنی مشکلی نداریم و حتی با فاضلاب تصفیه شده به نام coronavirus.

وی گفت: برخی از دستگاه های تصفیه آب خانگی استاندارد دارای لامپ UV هستند که ممکن است مؤثر باشد ، اما وی مشکل دارد. نکته مهم این است که آب آشامیدنی کشور آلوده به ویروس نیست و استفاده از دستگاه تصفیه آب ضروری نیست.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا