عمومی

بدترین خریدهای پرسپولیس در بهترین سال‌هایش

در بهترین تیم های ایران ، انتخاب و انتقال بازیکنان اشتباه بسیار اتفاق می افتد. این مقاله به بهانه جدایی آرمان رمضانی ، ناموفق ترین خرید پرسپولیس را بررسی می کند.

به گزارش سلام آنلاین اقتصاد جهانی وی نوشت: “پرسپولیس چهار بار متوالی قهرمان لیگ برتر شده و در این فصل مدعی جدی قهرمانی است.” این به این معنی است که اوضاع در اردوی سرخ پوشان خوب است و تیم بهترین سال های تاریخ را پشت سر می گذارد. این بدان معنا نیست که پارسی ها در سالهای اخیر اشتباه نکرده اند. چرا ، به طور هم زمان ، در بهترین تیم ایران ، انتخاب ها و نقل و انتقالات غلط زیادی وجود دارد. این مقاله به بهانه جدایی آرمان رمضانی ، ناموفق ترین خرید پرسپولیس را بررسی می کند.

آرمان رمضانی

این بازیکن 28 ساله در دوران اشغال مهدی رسول پناه از سایپا تحت هدایت یحیی گل محمدی به پرسپولیس پیوست. او حدود 800 دقیقه بازی فرصت داشت اما حتی یک گل هم به ثمر نرساند و با این موقعیت از دست رفته بارها مورد انتقاد هواداران قرار گرفت. رکورد رمضانی حتی قبل از انتقال او به پرسپولیس نشان می داد نباید از او انتظار گلزنی داشت. تقریباً 20 گل توسط این بازیکن در دوران حرفه ای خود. رمضانی سرانجام پس از تأیید پرسپولیس را ترک کرد.

کریستین اوساگونا

این مهاجم 30 ساله از نظر سبک بازی و دستاوردهای پرسپولیس الگوی نیجریه ای آرمان رمضانی محسوب می شود! او در دوران محمد حسن انصاری فرد در اواسط لیگ نوزدهم به پرسپولیس پیوست و قوی ترین لحظه حضور در این تیم پنالتی او در فینال بود.

آنتونی استوکس

نام او معمولاً نزدیک اوزاگونا می آید. زیرا هر دو بازیکن با نظر محمد حسن انصاری فرد همزمان به پرسپولیس پیوستند. سهام ایرلندی با وجود سابقه طولانی تحصیلاتش نادیده گرفته شد و همانطور که انتظار می رفت پس از یک بازی کوتاه برای پرسپولیس ناپدید شد. ارزش خرید وی برای پرسپولیس حداقل 150 هزار دلار است.

ماریو بودیمیر

مهاجم کروات با ایده های برانکو و اقدامات ایرج عرب در اواسط لیگ هجدهم به پرسپولیس پیوست. البته ، بدیم بازیکن بد و بی نظمی نیست ، اما مشکل این است که باشگاه نمی داند چرا آنها این همه پول خرج می کنند تا او را به حقوق واقعی یک بازیکن کروات جلب کنند. سرانجام ، ادعای بودیمیر به فیفا منجر به خسارت 500000 پوندی پرسپولیس شد.

چون براندائو

نمونه ای کامل از قرمز شدن یک بیگانه مشمئز کننده در ابتدای لیگ نوزدهم در دوران اتحادیه عرب. حضور مهاجم 26 ساله برزیلی که ماهها از میادین دور بود ، 250 هزار دلار ارزش دارد. جونیور برای پرسپولیس هیچ گلی به ثمر نرساند و به کشور خود بازگشت!

شهابکرمی

فولاد سابق خوزستان بین دو نیمه لیگ شانزدهم راهی پرسپولیس شد اما در این تیم هرگز انتظارات را برآورده نکرد و به طور کلی فرصت های زیادی برای بازی به او داده نمی شد. کرمی ، هافبک دفاعی پس از جدایی از پرسپولیس به بازیکنانی مانند سپیدرود ، بادران و شاهین بوشهر پیوست و اکنون در 30 سالگی به سر می برد و هیچ اطلاعی از او ندارد.

محمدامین آرام تاتا

مدافع چپ که با شروع لیگ شانزدهم به پرسپولیس پیوست اما عملکرد خوبی نداشت ، جای خود را به یک بازیکن غیرحرفه ای مانند محسن ربیع خواه داد. البته آرام تنها پس از نیم فصل از پرسپولیس جدا شد و سرانجام هیچ کس فلسفه این خرید را درک نکرد.

آنتونی گلچ

مدافع استرالیایی در لیگ شانزدهم به پرسپولیس پیوست و بدون یک دقیقه بازی از زمین رفت. وی در فیفا پرسپولیس را به دلیل بی احترامی به باشگاه با تعهداتش محکوم کرد. شگفت آور است که پرسپولیس مجبور شد 550،000 دلار برای چنین بازیکنی بپردازد! وقتی ما در مورد مدیریت دولتی صحبت می کنیم ، در مورد همان فاجعه صحبت می کنیم.

اوکراینی

در آغاز لیگ شانزدهم ، پرسپولیس زیر نظر شاخه برانکو ایوانکوویچ ، یک مدافع ضعیف اوکراینی ، ولادیمیر پریموف و پل جانسکی را انتخاب کرد. این انتخاب ها از جمله امتیازات منفی کارنامه علی اکبر طاهع ، مدیرعامل وقت پرسپولیس است و هر دو قبل از پایان فصل قرارداد خود را تمام کردند و جدا شدند.

دیگران

سامان نریمان جهان در لیگ هفدهم به پرسپولیس پیوست و در این تیم موفق نبود. مهدی شریفی ، لقب “پدیده فوتبال ایران” در لیگ سیزدهم در سپاهان ، در لیگ هجدهم قرمز شد اما به جایی از گروه نرسید. “ساسان انصاری نیز در لیگ شانزدهم به پرسپولیس پیوست اما پس از چهار هفته نیمکت نشینی را ترک کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا