بین الملل

بخش دیگری از بدهی‌ها را به فیده پرداخت کردیم/ از ماده تبصره 14 مجلس پولی به ما نداده

حسن تامینی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی آنا، درباره دیدارش با رئیس هیئت استان گفت: در این جلسه با وجود اینکه اصرار دارم بروم، دوستم لطف دارد، خوب و اصرار دارم که نمی روم. با اینکه هنوز در حال بحث هستم، البته مهلتی نداریم و نزدیک به دو سال دیگر هنوز فرصت داریم فدراسیون را اداره کنیم. مشکل دیگر این است که رئیسم نامه ای به من نوشت و از ما رضایت داشت تا من استعفا ندهم.

وی افزود: البته در این جلسه هم تذکر دادند که درست است که بین اعضای فدراسیون تفاهم وجود داشته باشد و بیشتر به هم نزدیک شویم و همکاری کنیم.

** مجلس طبق اصل 14 به ما پول نداد.

رئیس فدراسیون شطرنج با تاکید بر عدم دریافت پول فدراسیون بر اساس ماده 14 فدراسیون شطرنج اظهار داشت: سال گذشته آقای مجلسی سخاوتمند بود و به فدراسیون پول داد تا در همه زمینه ها کار کند. راه های ممکن در این شرایط سخت اما در کمال تعجب این پول را به ما ندادند که ظلم بزرگی در حق ما و فدراسیون شطرنج است. شاید فدراسیونی که پول می دهد رشته برتر باشد اما عزیزان نباید بین رشته ها تقسیم شوند. امسال هم به نظر می رسد روال بدون سپرده گذاری برای ما تکرار شود.

** حقوق قانونی خود را تغییر نمی دهیم.

تامینی گفت: ما به عدم توجه نمایندگان مجلس به فدراسیون شطرنج توجه زیادی داریم و عزیزان باید توجه داشته باشند شاید فدراسیونی که آنها را بهتر از ما در کسب قهرمانی سپرده است. اما باز هم این به این معنا نیست که به یک فدراسیون پول زیادی داده می شود و باید فدراسیونی باشد که اصلا پول نگیرد. اگر امسال هم این اتفاق بیفتد، به هیچ وجه شکست نخواهیم خورد. شطرنج یکی از روشنفکران دنیاست و کسانی که می گویند ما در این رشته در دنیا جایی نداریم اما شطرنج بازان با استعدادی داریم که اگر اهمیت دهند می توانند تمام تلاش خود را بکنند.

** افراد مستعد دل لیگ شناسایی شدند

وی خاطرنشان کرد: طی سال ها به دلیل بیماری عروق بیماری کرونا شرایط لیگ نهایی نشده و خوشبختانه شرایط بهتر شده است تا بتوانیم لیگ را حفظ کنیم. برای این بازی ها حدود 150 میلیون تومان در نظر گرفته ایم که در گذشته با وجود برگزاری لیگ هیچ جایزه ای نداشتیم. کرمان به شماره یک رسید و پس از آن گیلان متال و شهر کرمانشاه به مقام های دوم و سوم دست یافتند. تقریباً مسابقه خوبی بود و بچه ها از نحوه برگزاری آن لذت بردند. باید برنامه خوبی داشته باشیم چون مربیان در دل لیگ افراد مستعدی را شناسایی کرده اند که می توانند در آینده به ما کمک کنند و باید آنها را بهتر پوشش دهیم.

رئیس فدراسیون شطرنج افزود: البته اگر برنامه ریزی کنیم که با بچه ها درست رفتار کنیم و هزینه کنیم، نتایج خوبی به همراه خواهد داشت و بدون شک شاهد تاثیرگذاری بیشتر آنها در این زمینه خواهیم بود.

** برای جذب مربی خارجی به دنبال بهترین راه حل هستیم

آقای تامینی در خصوص شرایط حضور مربیان خارجی در تیم ملی گفت: در این زمینه بخش خصوصی قول مساعدت را با هماهنگی و تایید وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک کشورمان داده است. تصمیم گرفتم یک مربی خارجی خوب استخدام کنم. باید ببینیم کدام مربی برای بچه ها راحت تر است، حتی اگر مربیان خارجی سخت به اینجا بیایند. ما به دنبال بهترین راه حل برای جذب مربیان از ارمنستان، قزاقستان یا حتی روسیه هستیم تا آنها را برای اردوی مشترک به ایران یا آن کشورها بیاوریم.

او گفت: «حتی با رئیس‌جمهور روسیه گفت‌وگوی خوبی داشتیم و او به ما قول داد که اردوی مشترکی برای ما در آن کشور برپا خواهد کرد». باید ببینیم شطرنج بازان ما چه زمانی وقت آزاد دارند تا بتوانیم مربیان مورد نظر آنها را جذب کنیم.

** بخشی از بدهی را پرداخت کرده ایم.

رئیس فدراسیون شطرنج با اشاره به اینکه چند روز پیش مابقی طلب خود را به فیده پرداخت کردند، گفت: وضعیت خوب است و آخرین بدهی خود را به فدراسیون جهانی پرداخت کرده ایم، فیده حدود 7 میلیون و 800 هزار و فرض بر این است که ما باقی مانده بدهی را تا ژوئن سال آینده بازپرداخت کنیم.

** خانواده شطرنج بازان مالی قوی ندارند.

تامینی افزود: خدا را شکر پاداش و عیدی را هم به کادرفنی می دهیم و علاوه بر بدهی مربیان و داوران پرداخت می شود و مطالبه دیگری وجود ندارد. ما فقط باید بچه هایی مثل مبینا علی نسب را که اخیراً به عنوان استاد شطرنج معرفی شده اند، تحت پوشش قرار دهیم و باید بیمه و بیمه شود. البته باید کمک بیشتری به بچه ها داشته باشیم چون خانواده هایشان از نظر مالی انعطاف پذیر نیستند. با این حال ما وظیفه داریم آنها را تشویق کنیم تا از دستشان ندهیم.

وی گفت: باید به فدراسیون جهانی پول بدهیم تا هر تورنمنت بین المللی برای افزایش یا کاهش نرخ شطرنج بازان و شرکت کنندگان برگزار شود. فقط امسال مسابقات بین المللی زیادی در ایران داریم که فدراسیون باید درصدی را به فیده بدهد. کم کم داریم بدهی های قبلی را پرداخت می کنیم. ما 80000 یورو بدهکاریم، خدا را شکر، الان خیلی کمتر.

** می خواهیم با هتل ورزشی مترمان را بشکنیم

رئیس فدراسیون شطرنج با اشاره به اینکه به دنبال حل مشکل کنتور مشترک خود با هتل ورزشی هستند، اظهار داشت: فدراسیون ما یک کنتور برق معمولی با هتل ورزش و بدمینتون داشت که مایه تاسف یا خوش شانسی بود. به نام ماست قبلا پول این کنتور ورزشی به نفع هتل اسپورت محسوب می شد و هر ماه بین 2 تا 3 میلیون به عنوان پول برق به ما می رسد. می دانیم که از برق زیاد استفاده می کنیم، اما متاسفانه هتل ورزشی در کنار ماست و برق عمومی و کنتورها هم نام ماست. این موضوع باید تجدید نظر شود چون تقصیر ما نیست و هر ماه پول بالا می رود و این کار را سخت می کند و به دنبال قطع کنتور هستیم.

** غذاهای ناسالم و دهان کبابی نمونه ای از شرایط امروز ما در فدراسیون است.

تامینی گفت: اکنون پول برق حدود 70 میلیون در ماه است. هتل ورزشی در گذشته مکانی برای شطرنج بازان بود، اما شرایط بهتر شده است، بنابراین هتل ورزشی در اختیار یک توسعه دهنده و امکانات ورزشی است و علیرغم پیگیری های فراوان ما و مسئولان وزارت ورزش مصوبه دولت . سپس وزیر ورزش این موضوع را بازنویسی کرد. وزارت کشور باید این کنتور را بشکند و آقایانش انشاالله کمک کنند. حتی نامه زدیم تا هتل و کارهای ورزشی انجام شود، به قول قدیمی ها «غذای سوخته نیست» الان مصداق بارز فدراسیون ما شده است.

** بدهی هتل ورزشی به ما نوشته شده است

وی گفت: در آن زمان رسانه ها می آیند و می گویند برق فدراسیون شطرنج قطع شده که برای ما خبر تاسف بار است. باید گفت دوستان در بخش برق عالی هستند و برق فدرال را قطع نمی کنند. چندین بار رفتیم آنجا و گفتیم یک بازی داریم که برق ما را بی سر و صدا وصل می کند. تا سال 2018 قبض برق هتل ورزشی به صورت آزاد محاسبه نمی شود و پس از آن مصوب شده است که قبض برق ما با نرخ آزاد محاسبه شود. متأسفانه چون کنتور ورزشی به نام ماست این بدهی ها در واقع به نام ما می شود وگرنه پولی که آنها بدهکارند مربوط به ما نیست و فقط از این مشکل رنج می بریم. نبايد گفت برق فدراسيون قطع مي شود چون برق زيادي مصرف نمي كنيم و فقط هتل هاي ورزشي پول نمي دهند ولي چون ماليات از طرف فدراسيون شطرنج است تمام كارها به گردن مي افتد. ما یک زمانی رفتیم برق را قطع کنیم، اما مبلغی را خواستند که ما توان خرید آن را نداشتیم. انشاالله دوستان خدا برای رفع این مشکل اقدام کنند تا ضرر بیشتری نبینیم.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا