اقتصادی

بخشنامه بودجه ۱۴۰۱ ابلاغ شد

رئیس جمهور بودجه 1401 را به قوه مجریه ابلاغ کرد.

به گزارش سلام آنلاین ، این بخشنامه بودجه است که توسط سیزدهمین رئیس دولت به عنوان سیزدهمین رئیس دولت به قوه مجریه ابلاغ می شود تا پروژه بودجه سال آینده خود را به برنامه ها و سازمانهای بودجه اعلام کند. پیش نویس قانون لوایح بودجه.

بر اساس بخشنامه بودجه 1401 ، همه دستگاهها موظفند کشور را برای رشد اقتصادی و توسعه اقتصادی 8 درصد در سال آینده ، با تمرکز بر برنامه ها و بودجه بندی کشور با تلاش مشترک و مشترک و با توسعه برنامه ها ، آماده کنند. ..

همچنین ، در میان 1401 رویکرد بودجه ریزی کلان در این بخشنامه ، می توان در مورد رشد اقتصادی ، با تمرکز بر افزایش بهره وری ، ثبات اقتصادی ، عدالت مرکزی ، تجدید ساختار بودجه و تامین مالی صحبت کرد.

با این حال ، به دلیل انتقاد دولت از وضعیت بودجه فعلی و چالش های پیش روی آن و همچنین وعده داده شده برای تغییر ساختار بودجه و نحوه عملکرد ، پیش بینی می شود که بودجه به 1401 برسد. به

چندی پیش ، میرکاظمی ، رئیس برنامه ها و بودجه ها ، گفت که کارشناسان و تصمیم گیرندگان در تهیه و تدوین بودجه 1401 باید دیدگاه کلان داشته باشند و تصمیمات باید برای کل مردم ایران مثبت باشد و فقط مفید نباشد. مدیریت کمبود فعلی پول و هزینه از طریق کسب درآمد اشتباه است ، و سناریوهای گذشته روش کار ما نیست ، زیرا آثار و پیامدهای مخرب آن در کشورهای واجد شرایط نشان داده شده است. بخش بزرگی از جامعه که نیاز به تغییر دارد.
البته وی بر لزوم بهبود وضعیت فعلی تأکید کرد و تأکید کرد که باید چرخه منفی و نامطلوب تامین مالی متوقف شود و دولت همزمان هزینه ها را کنترل کند. پول از بانک مرکزی و انتشار اوراق و ایجاد اوراق بهادار پول راه حل نیست و تورم افزایش می یابد.

جزئیات بخشنامه بودجه 1401 را می توانید در اینجا بیابید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا