علمی و پزشکی

با این ترفند‌ها اعصاب به هم ریخته را آرام کنید

اطلاعات تکمیلی:

راه درست برای آرام کردن اعصاب این است:

عصبی بودن و آرامش زندگی روزمره انسان را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد تا جایی که اگر مهارت نداشته باشد می تواند هر روز به فرسودگی روحی بیشتری منجر شود. در این بخش، راه‌های مناسب برای دستیابی به صلح بیشتر را با هم بررسی خواهیم کرد:

تنفس شکمی

اولین و مهمترین چیزی که می تواند برای مغز مفید باشد میزان اکسیژن ورودی است. تنفس صحیح می تواند این شکاف را برای ما پر کند و این باعث افزایش تمرکز و آرامش می شود. برای نفس کشیدن یا خارج کردن از شکم، بهتر است دراز بکشید یا بنشینید و دستان خود را روی شکم خود قرار دهید.شما شکم خود را حرکت می دهید نه قفسه سینه. نفس خود را به مدت 4 ثانیه نگه دارید، سپس به آرامی بازدم کنید.

برای شمارش ثانیه ها، از 1004 تا 1001، مهمترین بخش تنفس عمیق، شمارش صحیح و کنترل نفس است.

مدیتیشن هدفمند

مدیتیشن به عنوان یکی از موثرترین تکنیک ها برای کاهش استرس و افزایش تمرکز شناخته شده است. بنابراین، خوب است که به طور منظم زمانی را به مدیتیشن اختصاص دهید. مدیتیشن نه تنها به آرامش افراد کمک می کند، بلکه خطر ابتلا به بیماری عروق ویروس کرونا قلب و سایر اختلالات عصبی را نیز کاهش می دهد.

تکنیک های یاکوبسن برای آرام کردن اعصاب

در این تکنیک ابتدا باید دراز بکشید و به طور متناوب عضلات خود را منقبض کنید و سپس همان عضلات را شل کنید. برای به دست آوردن بهترین نتایج از این تکنیک، باید بر روی عضلاتی که منقبض و شل می کنید تمرکز کنید.

آگاهانه راه برو

پیاده روی یک فعالیت بدنی کاهش دهنده استرس است، اما اگر مدام به آن فکر کنید، می تواند استرس شما را افزایش دهد. بنابراین برای دوری از افکار مخرب باید به محیط اطراف مانند درختان، ماشین ها، جاده ها، عابران پیاده و … توجه کرد. در این صورت شما آگاهانه ذهن خود را کنترل کرده اید و در پایان پیاده روی می توانید نتایج را مشاهده کنید.

ابتدا واقعیت ها را بپذیرید

به یاد داشته باشید که زندگی شادی دائمی نیست. بنابراین نمی توانید انتظار داشته باشید که در طول روز یا در زندگی اتفاق بدی را ببینید. اگر این واقعیت را بپذیرید، می توانید آن را به روشی درست مدیریت کنید.

با پذیرفتن اتفاقات بدی که ممکن است برایتان بیفتد، پس از وقوع آن دیگر احساس بد و قوی نخواهید داشت.

برنامه ریزی برای آب و هوای بد

همانطور که در بالا ذکر شد، باید برای روزهای بد خود برنامه داشته باشید. اتفاقات بد در طول روز برای هر یک از ما امکان پذیر است حالا که واقعیت وجود غم و اتفاقات بد را پذیرفته ایم، باید برای این وضعیت بد برنامه ریزی کرد.

چیزهایی را بگنجانید که به شما احساس خوبی می دهد. در این صورت خنده در خلق و خوی خوب بسیار موثر است، می توانید با دیدن یک فیلم کمدی شروع کنید تا روحیه خود را تغییر دهید.

طبیعت بسیار جالب است.

اگر بتوانید روزی 5 دقیقه به طبیعت نگاه کنید و فقط به خود و طبیعت فکر کنید، آنگاه انرژی از دست رفته خود را بازیابی می کنید و به شما کمک می کند آرامش بیشتری پیدا کنید. با توجه به روش ها و تکنیک های موثری که در این مقاله برای احساس آرامش بررسی کرده ایم، امید است با تمرین آن بتوانید استرس و اضطراب خود را کاهش دهید.

تکنیک ها و روش های مختلف برای افراد مختلف متفاوت است، اگر تکنیک دیگری را می شناسید که می تواند در آرامش اعصاب و ذهن موثر باشد، لطفا با ما به اشتراک بگذارید.

دکمه بازگشت به بالا