عمومی

بازی بایدن روی مدار عصبی پوتین 

دولتمردان اروپایی و آمریکایی؛ به ویژه، «جوبایدن» مانند کسانی صحبت می کرد که می خواستند به دوران صلح برگردند، اما مانند کسانی عمل کردند که می خواستند جنگ را تا آخرین وظیفه روسیه ادامه دهند و آن را از ابرقدرت به ابرقدرت تقلیل دهند. حوزه.
اکنون بیش از هر زمان دیگری، جو بایدن رویارویی را کنار گذاشته و قول داده است که روسیه را در انتخاب استراتژی خود برای گسترش مرزهای امنیتی خود در غرب کشور شکست دهد. این در حالی است که نگرانی های امنیتی مردم روسیه را که همیشه بزرگترین دغدغه امنیتی آنها بوده است، نادیده می گیرند، قرن ها پیش با وارد کردن همسایگان روسیه به ناتو. پیش از این، حتی در زمانی که برنارد باروخ، رئیس شورای امنیت ایالات متحده، اصطلاح “جنگ سرد” را در سال 1945 ابداع کرد، تایمز در دفاع از روسیه برای دفاع از مرزهای غربی خود نوشت: “آنچه روسیه از ما می خواهد، می خواهد تضمین کند. امنیت مرزهای غربی خود بریتانیا به طور سنتی با مداخله دولت های بزرگ در امور داخلی هلند یا منطقه مخالف بوده است. کانال سوئز ایالات متحده نیز همین سیاست را در آمریکای مرکزی دنبال می کند و دو دولت بزرگ غربی این مناطق را به رسمیت می شناسند. به همان اندازه که برای امنیت کشورهایشان مهم است. بنابراین این اشتباه است که از روسیه بخواهیم از حق تامین امنیت مانند خود چشم پوشی کند. احمقانه و حتی “همچنین ریاکارانه است اگر ما نشانه هایی از سوء استفاده در استفاده از این حق پیدا کنیم. “
جالبتر اینکه «کورد هال» وزیر امور خارجه سابق آمریکا در خاطرات خود به قرارداد 1944 لندن و مسکو، درست قبل از پایان جنگ جهانی دوم اشاره می کند. از نفوذ شرق و غرب و جایگاه اصلی فرانکلین. روزولت از رئیس جمهور وقت آمریکا انتقاد کرد و نوشت: آیا روزولت در یک جلسه فوق العاده کنگره آمریکا در سال 1943 سخنرانی کرد؛ آیا سازمان های دیگر مانند سایر کشورها با روی آوردن به گذشته سعی در حفظ استقلال خود دارند؟
اگرچه معامله ابرقدرت ها در آن زمان به جنگ سرد سریع انجامید، اما اصول اخلاقی-سیاسی بین دو طرف «پرده آهنین» رعایت شد. به بخش هایی از تأثیر یکدیگر احترام بگذارید. این اصل حتی در موافقتنامه هلسینکی (1975) نیز به رسمیت شناخته شده است. پایان جنگ سرد و توافق رهبران ایالات متحده و شوروی سابق با این تعهد اخلاقی جیمز بیکر، وزیر امور خارجه دولت جورج واکر بوش به میخائیل گورباچف، رهبر وقت اتحاد جماهیر شوروی. یونیون و شوارد نادزه، وزرای خارجه این کشور گفتند که غرب و ناتو به امنیت مرزهای غربی روسیه احترام گذاشته و از گسترش ناتو به اروپای شرقی اجتناب خواهند کرد. اما تجربه نشان داده است که نه غرب به تعهدات اخلاقی خود پایبند است و نه روسیه در زمان «ولادیمیر پوتین» از سیاست های تزاری خود کناره گیری می کند. به قول شاعر فرانسوی پل والری، «تنها یک قرارداد دارای ارزشی است که بین مقاصد واقعی منعقد می شود».
از زمان تزارها، روس ها سیاست خود را بر تحمیل دیدگاه های خود بر دولت های ضعیف قرار داده اند. با این حال آنها یاد گرفتند که در مقابل مقاومت جدی عقب نشینی کنند و منتظر فرصت مناسب برای حمله باشند. این همان نکته ای است که بایدن از روسیه می خواهد بپذیرد که اکنون برخلاف جنگ 2014 علیه اوکراین که به اشغال شبه جزیره کریمه انجامید، وضعیت متفاوت است و اوکراین مانند گذشته ضعیف نیست. علاوه بر این، روسیه باید به حدی تضعیف شود که در آینده شانسی برای حمله نداشته باشد. به گفته «نیکولو ماکیاولی» در کتاب شهریار; مقایسه افراد مسلح با افراد بدون اسلحه غیرممکن است.
جو بایدن که معمولا نرم زبان است اما همیشه شمشیر را بالای سر خود نگه می دارد تا رقبا را مرعوب کند، در نشست کامل ناتو در لیتوانی شرکت خواهد کرد تا متحدان غربی را وادار به انجام تعهدات مالی خود کند. حفظ و توسعه ناتو. از سوی دیگر، بگذارید پوتین این واقعیت را آشکار کند که گذشته گذشته است. نه اوکراین یک کشور ضعیف و جدایی طلب نیست و کشورهایی مانند فنلاند همچنان از سیاست فنلاند پیروی می کنند.
رفتار تحریک آمیز بایدن با توزیع هزاران بمب خوشه ای همراه بود که حتی مخالفت برخی از اعضای ناتو را برانگیخت. در واقع جو بایدن با تصمیم اخیر «کنوانسیون منع استفاده از سلاح های خوشه ای» را که توسط 123 کشور جهان امضا شده بود، نقض کرد. طنز ماجرا اینجاست که برخلاف اقدامات بایدن در عضویت روسیه در ناتو، او با گفتگو درباره عضویت اوکراین تا زمان ادامه جنگ فعلی مخالف است، اما ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور لهستان، مهمان ویژه این موضوع است.در نشست ناتو در لیتوانی. او همچنین از دریافت مهمات خوشه ای و بازگشت فرمانده دست راستی “هنگ آزوف” به اوکراین که با نقض تعهد رجب طیب اردوغان به او از زندان ترکیه آزاد شد، خوشحال بود.پوتین. دو تظاهرات قدرت دیگر در نشست لیتوانی برای آسیب رساندن و تحریک سیستم عصبی پوتین برگزار شد. یکی از آنها اولین حضور فنلاند به عنوان عضو جدید ناتو در اجلاس سران پس از عضویت در ناتو است. دومین؛ توافق اقتصادی اخیر پکن و واشنگتن، که به عنوان زهکشی سرد بر خاکستر مناقشه داغ بین چین و ایالات متحده تلقی می شود، پوتین را بیشتر نگران کرده است.
آیا تجلی نگرش مخالف و ریاکارانه غرب و به ویژه واشنگتن روسیه به نقطه بی بازگشتی و تطهیر این نگرش رسیده است؟ روسیه در زمان پوتین چه آستین هایی برای برهم زدن برنامه دارد؟ “ولادیمیر ایله لنین” ضرب المثلی دارد که می گوید: “کسانی که فقط یاد می گیرند به جلو حرکت کنند و در شرایط سخت عقب نشینی نکنند، در جنگ پیروز نخواهند شد.”

دکمه بازگشت به بالا