اجتماعی

بازگشت به زندگی عادی در بحبوحه افزایش مبتلایان کووید در چین

بازگشت به کار ساکنان شانگهای و پکن در بحبوحه شیوع ویروس کرونا در چین امروز (دوشنبه) باعث شلوغی مترو شد.

به گزارش سلام آنلاین، پس از کاهش محدودیت‌های کرونا در چین، میلیون‌ها نفر به کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند و چین به سمت زندگی با این ویروس پیش می‌رود.

از زمان شیوع کووید-19 در این کشور، مقامات چینی سیاست “کووید صفر” را اتخاذ کرده اند. با این حال، اخیراً محدودیت‌های کرونا را در کشور کاهش داده‌اند که منجر به افزایش تعداد مبتلایان در کشور شده است.

آمارها نشان می دهد که در شش روز منتهی به دیروز (یکشنبه) هیچ مورد مرگ و میر جدیدی در چین گزارش نشده است. این در حالی است که برخی کارشناسان معتقدند این آمار تعداد دقیق جان باختگان کرونا در کشور را نشان نمی دهد.

کمیسیون ملی بهداشت چین (NHC) نیز از روز گذشته انتشار روزانه آمارهای مربوط به بیماری عروق کرونا ویروس را متوقف کرده است. این تصمیم در بحبوحه تردیدها در مورد صحت آمار جدید بیماران کووید-19 گرفته شده است که تعداد آنها به دنبال کاهش بیماری عروق کرونا ویروس در کشور به شدت افزایش یافته است.

بر اساس آمارهای رسمی، طبق آمارهای رسمی، استان ژجیانگ چین روزانه یک میلیون مورد ابتلا به کووید-19 را ثبت می‌کند و پیش‌بینی می‌شود این تعداد در روزهای آینده دو برابر شود.

متروهای پکن و شانگهای امروز به دلیل بازگشت مردم به سر کار شلوغ هستند و برخی از جاده های اصلی هر دو شهر با ازدحام ترافیک مواجه هستند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا