این هوش آینده‌نگر حکیمانه! – سلام آنلاین


به نظر من ویژگی خاص سخنان رهبر معظم، نگاه ایشان به آینده به طور کلی و در بحث هوش مصنوعی به صورت ویژه است. اما وقتی در توییتر واکنش‌های زیادی می‌بینم، متاسفم که بحث رایزنی‌های رهبری و اینکه تا چه حد کل کابینه یا بخشی از آن است و این گونه بحث‌ها خلأ را پر کرد و هیچ‌کس به این موضوع توجه نکرد. چشم انداز عاقلانه

این آینده هوشمند!

به گزارش سلام آنلاین، غلامرضا صادقیان در سرمقاله جوان نوشت:

به نظر من ویژگی خاص سخنان رهبر معظم، نگاه ایشان به آینده به طور کلی و در بحث هوش مصنوعی به صورت ویژه است. اما وقتی این همه واکنش در توییتر می بینم متاسفم که بحث رایزنی های رهبری و اینکه تا چه حد کل کابینه یا بخشی از آن است و این گونه بحث ها خلأ را پر می کند و هیچکس به این موضوع توجه نمی کند. با دیدن حکمت رهبران انقلاب در فضایی واقع بینانه و عملی هستند و دوستان در جای دیگر! اگر این دولت معرفی شود تا جوانانی را در رأس امور قرار دهد و آنها را برای آینده کشور تربیت کند، به این معنی است که هیچ ترسی از این ندارند که این دولت و این جریان، جوانانی را برای خلق آینده تربیت کند. برای بحث در مورد این جناح ها همین کافی است و باید آن تمجید را پیش بینی کرد. اگر انتقاد و چالشی با این دولت دارید، هر انتصابی به عنوان معاون وزیر و مدیر کل می پرسد آن جوان کیست؟ و شش ماه بعد و یک سال بعد، بپرسید کجا به سمت زیرساخت های هوش مصنوعی حرکت کنید.
چند سال پیش در دانشگاه، پروفسور پانها سیپنیمیت به این نتیجه رسید که خدایی وجود ندارد! اینکه او چگونه به چنین نتیجه ای رسیده است، برای ما فاش نشده است، اما تعجب ما برای معلمان هوش مصنوعی فراتر از کار کسانی نیست که هوش مصنوعی را غیر اسلامی می دانند که مانند اکثر علوم طبیعی غربی به آن اشاره می کند لزوم حذف آن کسانی که این موضوع را دنبال می‌کنند می‌دانند که بین کسانی که می‌گویند تقسیم علوم پایه به اسلامی و غیراسلامی ممکن یا غیرممکن است، تعارض زیادی وجود دارد و جای تعجب است که این دو دسته، به‌ویژه کسانی که به شیمی و شیمی معتقدند، جای تعجب دارد. اسلام. فیزیک به ندرت دیده می شود، اجازه دهید حریف شما بنشیند و تعریف خود را بسازد. من شخصاً در یک زمان خاص به برخی از آنها گفتم همین میکروفونی که شما اعلام کردید فیزیک و گفتار فعلی نادرست است یا همان هواپیمایی که به شهر دیگری رفتید تا در مورد آن سخنرانی کنید، دلیل بر عدم دقت است. صحت ادعای شما و بهتر است از این ابزارها برای اظهار نظر در مورد علم مورد نظر خود استفاده نکنید! در حوزه طب سنتی همین تعارض به اشکال مختلف وجود دارد. یک متخصص طب سنتی معروف در پاسخ به اینکه چرا طب سنتی را بر طب جدید ترجیح می دهد، می گوید: طب مدرن دارای شرایط تجربی و داروهایی است که بر اساس احتمالات و احتمالات، ستون علم هستند! یعنی واقعاً شاخص هایی را که از ارسطو گرفته تا زکریا و معاصر به منطق اکتشافات علمی اضافه شد و این دنیای شگفت انگیز علمی را ساخت!
نحوه برخورد ما با سخنان رهبران علم مدرن باید اینگونه باشد، ابتدا از این جنگ هایی که در بیرون از خانه رخ می دهد خلاص شویم. دوم، دست کسانی را که با بهانه های واهی سعی در تحریف علم مدرن دارند، کوچک کنید. حضور آنها در برخی مراکز فرهنگی و علمی و تصمیم گیری مانع بزرگی است.
لیدر هوک ابزارهای دولتی و علم را به وضعیت فعلی که ما مالک لایه های عمیق و متنوع زیرساخت هوش مصنوعی نیستیم، آگاه می کند. اینکه شاید در آینده غرب ایستگاه هایی مانند ایستگاه اتمی، آژانس اتمی برای هوش مصنوعی ایجاد کند که در حال حاضر در حال آماده سازی آن هستند و اگر به آن ایستگاه رسیدید باید مجوز استفاده از هوش مصنوعی را در یک منطقه خاص دریافت کنید. و حق استفاده از آن در سایر زمینه ها، نیازی به استفاده از آن ندارید. مردم باهوش دنیا به دنبال این چیزها هستند. شما باید به فناوری عمیق تر و عمیق تر این لایه زیرساخت بروید. شما باید لایه زیرساختی هوش مصنوعی در کشور را دنبال کنید.»
این تصور را جدا از نبردهای انجام شده حفظ کنید. حتی از سوی مراجع علمی کشور نیز چنین هشدارهایی به ندرت دیده می شود. اما در محیط دانشگاه قضیه فرق می کند. برخی از بزرگان جوان دانشگاه از حضور و حضور خود در «مافیای بزرگان» و «مافیای قدرت مقامات» گلایه دارند. بوروکراسی پیچیده در دولت و برخی انتخابات راه این نخبگان جوان را مسدود کرد. ما به خوبی از پدیده ای آگاه هستیم که در ابتدای جهان از قدرت هسته ای ایران مطلع شد، یکی از فیزیکدانان کشور در نامه ای خطاب به رهبران کشور نوشت: فریب این سخنان را نخورید، قدرت هسته ای از ما خارج است. رسیدن به «در حالی که شاگردانش شوخی می کردند. اما این به معنای انکار قدرت دو گروه نیست، یکی ملحد و دیگری نخبگان جوان خسته و ناامید در نظام بوروکراسی.
هوش مصنوعی دیگر در حیطه افراد مسن که هنوز ایمیل ندارند نیست. دکتر دیروز دو حرف مخالف داشت. او گفت: “من رئیس جمهور شدم و انتظار نداشتم کسی شوم.” خب! کجا اعتماد به نفس دارید که درست و نادرست فراز و نشیب ها را تشخیص دهید؟ چقدر احتمال دارد اشتباه کنید؟ برای این تشخیص به چه کسی اعتماد دارید؟ قبول کن اما! حداقل هر چه زودتر پیرمرد بی انصاف را بکش پایین!

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا