اجتماعی

ایران و قطر باید قدم های بلندی برای عملیاتی سازی تفاهم نامه ها بردارند

وی گفت: وی در دیدار با رئیس دیوان عالی قطر گفت: ایران و قطر باید در راستای اجرای کامل توافق و تفاهم نامه نهایی گام های بلندی بردارند و ما آمادگی ها را اعلام می کنیم. این. توجه.

به گزارش سلام آنلاین، حجت الاسلام محسنی اجایی رئیس کل دادگستری جمهوری اسلامی ایران در سفر به قطر با “حسن بن لحدان الحسن المهندی” رئیس دیوان عالی کشور برای توسعه دیدار و گفتگو کرد دیپلماسی دادگاهی

رئیس کل دادگستری در این دیدار ضمن گرامیداشت فرارسیدن ماه بزرگ ذی الحجه و قدردانی از همدردی شایسته مقامات قطری در خصوص شهادت رئیس جمهور سابق ایران گفت: مشکوک به توسعه روابط. و روابط ایران و قطر در زمینه ها و مناطق مختلف مفید خواهد بود و برای هر دو کشور مفید خواهد بود.

محسنی اژعی با اشاره به موضع مثبت دولت قطر در قبال مناقشه فلسطین و غزه گفت: در نهایت برای احترام و قدردانی مجدداً تاکید می کنیم که توسعه روابط ایران و قطر علاوه بر منافعی که برای دو کشور به همراه دارد، موجب می شود همچنین برای روند توسعه در منطقه مفید است.

رئیس کل دادگستری با اشاره به همکاری های گسترده ایران و قطر در زمینه های مختلف گفت: ایران و قطر باید در راستای اجرای کامل توافقنامه و تفاهم نامه منعقده گام های بلندی بردارند که آمادگی کامل ما در این زمینه است.

محسنی اجیعی با اشاره به حوزه های مختلفی که می تواند منشا همکاری های دوجانبه ایران و قطر در حوزه حقوقی و قضایی باشد، گفت: تغییر در زندگی مردم به دلیل گسترش و توسعه بخش دیجیتال و همچنین گسترش است. از نفوذ و استفاده از فضای مجازی و مسائل دیگر، نوآوری و نوآوری نیازهای جدیدی را ایجاد کرده است و این الزامات جدید نیازمند فرآیندها و سازوکارهای جدید و به روز است. ما در جمهوری اسلامی ایران در حوزه اطلاعاتی، حقوقی و برخی دادگاه ها و سخت افزار و نرم افزار مجهز در این زمینه پیشرو هستیم و آمادگی کامل خود را برای همکاری با قطر در این زمینه ها اعلام می کنیم.

رئیس قوه قضائیه با توجه به وضعیت زندانیان ایرانی در قطر گفت: انتظار داریم زندانیان ایرانی در قطر بتوانند با خانواده خود ارتباط برقرار کنند. تاکید می کنیم خانواده های زندانیان به هیچ وجه از جنایات اعضای خانواده خود آسیب نبینند. در مورد بازداشت شدگان مرتبط با مواد مخدر، ضمن تاکید بر لزوم مجازات مناسب، در صورت عدم امکان اصلاح و بازپروری اجتماعی مجرم، نباید شرایط را در اختیار خانواده وی قرار داد.

محسنی آژی گفت: همچنین پیشنهاد ما این است که زندانیانی که زمان کمتری برای گذراندن دوران محکومیت خود دارند، از دوستی قانونی به نحو مناسب بهره مند شوند.

در پایان رئیس دیوان عالی کشور از رئیس دیوان عالی قطر دعوت کرد تا به ایران سفر کند و از قوه قضائیه و مقامات کشورمان بازدید کند و از پیشرفت اطلاعاتی در دستگاه قضایی و رویه های اسلامی مطلع شود. جمهوری ایران.

«حسن بن لحدان الحسن المهندی» رئیس دیوان عالی قطر نیز خواستار ایجاد روابط بلندمدت بین ایران و قطر به صورت جداگانه و در مسیر توسعه شد متفاوت از جمهوری اسلامی ایران استقبال می کنیم.

وی تاکید کرد که تلاش های قوه قضائیه قطر با الزامات و تحولات فعلی است: ما در قوه قضائیه قطر سعی می کنیم بسیاری از مسائل و اختلافات را قبل از مراجعه به دادگاه از طریق سازش، صلح و سازش حل کنیم.

رئیس شورای عالی قطر با استقبال از توسعه دیپلماسی قضایی بین دو کشور ایران و قطر ابراز امیدواری کرد که رئیس کل دادگستری جمهوری اسلامی ایران در فرصت مناسبی دوباره در قطر حضور یابد به قوه قضاییه و دادگاه های قطر نگاه کنید

در دیدار رئیس کل دادگستری جمهوری اسلامی ایران با رئیس دیوان عالی قطر، تفاهم نامه همکاری های قضایی فیما و ایران در 11 بند نهایی شد.

از جمله مفاد این تفاهم نامه می توان به تبادل تجربیات و بررسی موضوعات مورد علاقه در مقوله هایی مانند «مدیریت موثر احزاب مدنی به منظور حل و فصل سریع» و «یکپارچه سازی فناوری موثر و مناسب مرتبط با عدالت» اشاره کرد مدیریت دعاوی و پرونده ها و راهکارهای هوشمند به منظور تسریع در روند اجرای رسیدگی به دعاوی.

همچنین همکاری طرفین در زمینه آموزش قضات و مقامات قضایی و قوه قضائیه و مدیریت دعاوی و ظرفیت سازی قضایی در حوزه های تخصصی از جمله موضوعات مربوط به اختلافات تجاری و سرمایه گذاری از دیگر مفاد این تفاهم نامه است. . هرکدام. پایان دیدار امروز مقامات قضایی دو کشور ایران.

انتهای پیام/

انتشارات اجتماعی

تحقیقگر تخصصی در زمینه تحولات اجتماعی و تأثیر آن بر جامعه. نگارش مقالات کوتاه و مفید.
دکمه بازگشت به بالا