ایران با تمام کشورهای حاشیه‌ خزر وارد تبادلات با پول‌های ملی می‌شود

ایران با تمام کشورهای حاشیه‌ خزر وارد تبادلات با پول‌های ملی می‌شود

احسان خاندوزی در گفت‌وگو با یک شبکه تلویزیونی خارج از دومین مجمع اقتصادی خزر در مسکو، گفت: افزایش بار از طریق کریدور شمال – جنوب، افزایش مبادلات نفتی و گاز، ایجاد مسیرهای سبز گمرکی و برخورد با پول ملی از مهمترین موارد است. موضوعات مورد علاقه پنج کشور ساحلی دریای خزر: افزایش روابط تجاری و اقتصادی

خاندوزی ادامه داد: بدیهی است در خصوص سرعت غیرمجاز راه آهن شرق و غرب دریای خزر هم از اینچه و هم ورودی های آستارا و پیش قراردادهای لازم توافق جدی صورت گرفته است. مقدمات در این زمینه در دست است. تهیه می شود. امیدواریم تا پایان امشب این قرارداد به صورت رسمی تکمیل شود. در زمینه تقویت SOAP توافقی بین وزیر نفت کشورمان و طرف های روسی و قزاقستانی در این زمینه صورت گرفته است.

وزیر اقتصاد و دارایی تصریح کرد: در خصوص جاده سبز گمرک قبل از اینکه من در روسیه باشم رئیس گمرک برای آماده سازی آمد و برخی اظهارات اجرایی شد و فقط در حال تسریع این اتفاقات هستیم.

وی گفت: «بعد از ظهر امروز جلسه ای با بانک مرکزی روسیه در مورد پرداخت با پول ملی و سیستم بانکی برگزار می شود، زیرا این بانک نقطه اتصال همه کشورهای آسیای مرکزی خواهد بود.» راهی که ایران بتواند با تمام کشورهای حاشیه دریای خزر برای مبادله با پول ملی ارتباط برقرار کند.

دکمه بازگشت به بالا