عمومی

ایرانی‌ها از کی‌روش یاد بگیرند!

تصویر ناراضی تیم فوتبال ساحلی این روزها در جام بین قاره ای شایعات و شایعات در فضای مجازی را به دنبال داشته و باعث نگرانی تیم ملی فوتبال در جام جهانی شده است.

سلام آنلاین پلاس: دو روز پیش بود که تیم ملی فوتبال ساحلی کشورمان با برتری مقابل برزیل قهرمان جام بین قاره ای دوبی شد.

تصویر ملی پوش ناراضی در مراسم اهدای جوایز نیز در مقابل اکثر رسانه های ورزشی جهان قرار دارد، اما از قهرمانان آموزنده تر است و حتی فدراسیون فوتبال نیز به صراحت اعلام می کند: «مطابق با مفاد در این بیانیه آمده است: جمهوری اسلامی ایران و آئین‌نامه رفتار و آیین‌نامه المپیک مطابق با فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا)، با رعایت اصول حاکم بر فوتبال و پرهیز از هرگونه رفتار سیاسی در ورزش، افرادی که اخلاق را رعایت نمی‌کنند. زیست شناسی و ورزش. در این صورت طبق مقررات حل می شود.

ابراز همدردی و همراهی صمیمانه بازیکنان تیم ملی فوتبال ساحلی در روز غم انگیز ایران عزیزمان اقدامی بزرگ و حتی قابل تقدیر است. اما با توجه به نزدیک شدن به جام جهانی 2022 قطر، باید کمی به شکل این واکنش و ابعاد و تبعات واکنش مشابه نوع مشارکت با مردم فکر کرد.

شاید برای برخی این نگرانی وجود داشته باشد که در زمان حضور تیم ملی فوتبال کشورمان در جام جهانی 2022 قطر در صورت همراهی با این فعالیت های سیاسی و اجتماعی، بازیکنان تیم ملی فوتبال کشورمان نیز فعالیت های مشابهی از خود نشان دهند. حوادث اخیر، چه اتفاقی خواهد افتاد؟

در واقع آنها به عنوان نخبگان در وهله اول و به عنوان شهروند ایران در وهله دوم حق دارند نظرات، اقدامات و یا حتی حق واکنش نشان دهند و نسبت به این گونه واکنش های سیاسی در سطح فوتبال و جامعه بی طرف باشند. در کل.

هیچ کس نمی تواند آنها را به خاطر این همراهی با حوادث و اتفاقات امروز کشورمان مورد انتقاد قرار دهد، اما تنها سوالی که در آن زمان مطرح می شود این است که ارزش هر چیزی که از پیروزی خوشحال نیست یا لذت پس از گلزنی چیست؟ معنای سیاسی؟

با توجه به قوانین فیفا در خصوص اجرای اصول حاکم بر فوتبال و پرهیز از هرگونه رفتار سیاسی در ورزش، بدیهی است که هرگونه اقدام سیاسی در زمین فوتبال توسط فیفا در زمین فوتبال پاسخ داده خواهد شد.

فیفا اخیرا نامه ای به 32 تیم مقدماتی جام جهانی نوشته و تاکید کرده است که در جام جهانی نباید مسائل سیاسی مطرح شود.

رئیس فیفا در این نامه گفت: می دانیم که فوتبال نقش مهمی در کشور ایفا می کند و همچنین می دانیم که چالش ها و مسائل سیاسی زیادی در سراسر جهان وجود دارد. اما اجازه ندهید فوتبال گرفتار جنگ ایدئولوژیک و سیاسی شود.

اگر برخی از بازیکنان تیم ملی فوتبال ما در زمین مسابقه رفتار سیاسی نشان دهند، به محرومیت کل تیم ملی کشورمان منجر می شود نه همین تعداد.

از طرفی اگر فقط یک نفر با نگرش سیاسی در زمین موافق نباشد، این آغاز تفرقه و تفرقه بین بازیکنان ملی است. در نهایت خودمان، حریفان و فیفا را باختیم. همچنین نتیجه حرکت است که می تواند باعث هیجان شود یا بخواهید در فضای مجازی و رسانه های مجازی بیشتر کلیک کنید. به غیر از شکست البته دو تیم بین خود تیم ملی و حتی دلخوری مردمی که به مانیتورهای تلویزیون چشم دوخته اند و منتظر حس غرور آفرین پیروزی یا حداقل یک مسابقه مهیج هستند.

البته در عین حال نباید گفت که کی روش بار دیگر تعهد قاطع خود را برای یکپارچگی تیم ملی کشورمان و در یک تغییر شگرف نشان داده است.با توجه به نگرش مهدی طارمی و سردار آزمون در دیدار سنگال برای ماندن قدردانی شد. . دور از حاشیه دو تیم در تیم ملی دیروز همه بازیکنان و ملی پوشان را روی میزی روی چمن جمع کرد. همین عمل به ظاهر ساده و تصویر بازیکنان و کادر فنی دور همدیگر روی میز این اطمینان را به ما می دهد که اگر مردم تلاش کنند بین تیم ملی شکاف ایجاد کنند. سرمربی تیم اجازه نداد این تلاش به ثمر بنشیند.

آنچه امروز غیرقابل انکار است; اوج غم و رنج ما مردم ایران. بسیاری از ما دلتنگ خنده یا اشک های شادی هستیم. اما جدای از ترس محرومیت تیم ملی از فیفا، چه چیزی هیجان انگیزتر و لذت بخش تر از شادی گلزنی مهدی طارمی با کمک سردار آزمون به انگلیس است؟ حتی تخیل هم شاد است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا