اجتماعی

ایجاد بخشی ویژه در پلیس برای مبارزه با مالخری

رئیس پلیس پنوم پن از ایجاد یک بخش ویژه برای مبارزه با پولشویی در پنوم پن خبر داد.

سردار حسین رحیمی در گفت وگو با سلام آنلاین وی با اشاره به طرح پلیس برای تشکیل ستاد مبارزه با پولشویی در کمیسیون نیروی انتظامی، گفت: راه اندازی ستاد مبارزه با پولشویی امری مهم برای ادامه اجرای پلیس است. یکی از بدترین مشکلات ما نبرد شدید با بدکاران است. به نظر من اگر نقش پول دهنده در دزدی بیشتر از دزد نباشد کمتر نیست.

رحیمی ادامه داد: یکی از ماموریت هایی که پس از انتصاب رئیس جدید پلیس آگاهی تهران به وی سپردیم، ایجاد یک اداره قوی و حرفه ای برای مبارزه با وام گیرندگان است. مقدمات ارائه در حال انجام است و اقداماتی برای اجرای آن در حال انجام است و به زودی فعالیت آن آغاز خواهد شد.

خرید با مدارک

کمیسر پلیس پایتخت در خصوص خرید و فروش کالاهای بدون سند نیز خاطرنشان کرد: از این پس به همه شما یادآوری می کنیم که تمامی کالاهایی که خرید و فروش می شوند باید دارای مدارک باشند، مدارکی که نشان دهد چه کسی یا چه چیزی شرکت را خریداری کرده است. در گذشته طلافروشی ها فقط زمانی طلا خرید و فروش می کردند که اخیراً اسکناس های کمتری وجود داشت. ما می خواهیم این را احیا کنیم.

وی افزود: شاهد هستیم که مردم برای فروش کالا به وسط خیابان می آیند و اجناس را با قیمت یک دهم می فروشند و نمی دانند از کجا آمده اند. همچنین در برخی از واحدهای تجاری انواع مختلفی از دستگاه ها وجود دارد که قیمت پایینی دارند. این کالاها باید دارای سند باشند.

رحیمی تاکید کرد: ماموریت های میدانی به پلیس آگاهی و همچنین پلیس محلی واگذار شده است و هر دو برای رفع مشکل دست به کار شده اند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا