اجتماعی

اگر کنکوری هستید خواندن این گزارش را از دست ندهید

به گفته روانشناسان ، اگر كاندیدایی باشید كه از استرس برای مواجهه با امتحان ورودی رنج می برید و احساس می كنید استرس در امتحان ورودی ممکن است برای شما ایجاد شود ، باید از استرس آزمون ورودی و چگونه حل کنیم سعی کنید این تست مهم را پشت سر بگذارید.

به گزارش سلام آنلاین. امتحان ورودی به خودی خود استرس زا و استرس زا است. در شرایط فعلی و شیوع و تاخیر در امتحانات بارها و اطلاعات و شایعات درباره آن ، که به وضوح به پایان نرسیده است ، ممکن است چند روز قبل از امتحان ورودی باشد. استرس مضاعف داوطلبان این امتحان بزرگ عواقب و مشکلات روانی برای داوطلبان خواهد داشت ، اگرچه برای انجام کارهای روزمره و پیشبرد برنامه ، اضطراب متوسط ​​لازم است. اما اگر این نگرانی فراتر از حد طبیعی باشد ، مانع کار و برنامه ریزی خواهد شد.

روانشناسان بر این باورند که استرس امتحانات ورودی ، یک آزمایش عمده برای جوانان ، امروز با استرس کشف ، تعطیلی مدارس ، امتحانات ورودی و کتابخانه ها و ترک طولانی مدت تشدید می شود. در خانه. اما دانش آموزان باید بدانند که شرایط برای همه یکسان است و می توانند با مطالعه مناسب و مدیریت استرس ، به نتایج مطلوب برسند.

معمولاً زندگی بدون استرس به معنای مرگ است. مردان در همه شرایط تحت استرس هستند ، اما آنچه می توان تصمیم گرفت این است که آیا همه با استرس در زندگی مقابله می کنند ، عوامل ایجاد کننده و ماهیت مشکل استرس بستگی به خطر فرد دارد. ⁇. استقامت به تلاشی است که شخص برای از بین بردن ، از بین بردن یا کاهش استرس انجام می دهد.

بنابراین ، اگر کاندیدایی هستید که در آمادگی برای آزمون ورودی استرس دارید و احساس می کنید ممکن است استرس در طول آزمون ورودی برای شما ایجاد شود ، باید استرس و نحوه کنار آمدن در آزمون ورودی را بدانید و برای حل این مشکل تلاش کنید. اگرچه استرس همیشه از بین نمی رود ، در برخی موارد می توان آن را کاهش داد و در موارد دیگر باید تحمل کرد.

دو عامل روانشناختی برای مدیریت استرس مین

در همین راستا ، دکتر آدولف لازال محامی به پیامدهای روانی شرایط و فشارهای ناشی از شیوع ویروس کرونا بر داوطلبان کنکور سراسری اشاره کرد و به سلام آنلاین گفت: “واقعیت این است که شرایط فعلی ایجاد می کند. “عدم اطمینان در جامعه و عدم اطمینان و عدم اطمینان وجود دارد.” همیشه باعث اضطراب و اضطراب افراد می شود. از طرف دیگر اضطراب و استرس مداوم تأثیر جدی بر سلامت روان فرد دارد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر افراد جامعه ما علاوه بر تحمل استرس ناشی از شیوع بیماری عروق بیماری کرونا قلب ، در معرض عوامل استرس زای دیگر ناشی از شرایط زندگی نیز قرار دارند. بنابراین ما در یک وضعیت پیچیده و حاد مرتبط با استرس در سطح جامعه قرار داریم. در چنین شرایطی بیش از یک میلیون داوطلب کنکور ، از جمله خانواده های آنها ، حدود 5 تا 6 میلیون نفر با استرس آزمون ورودی و فشار نتایج مواجه هستند. بنابراین ، این شرایط عواقبی برای سلامت روانی افراد جامعه دارد.

عضو دانشکده علوم پزشکی تهران ادامه داد: استرس دارایی های تجمیعی دارد. 10 نقطه استرس از آزمون ورودی و 10 امتیاز را از وضعیت اجتماعی ناشی از کرونا تصور کنید. در این شرایط ، این استرس ها جذب نمی شوند بلکه انباشته می شوند و در اصل فرد 20 واحد استرس را تحمل می کند.

این روانشناس تأکید کرد: وضعیت روانی فعلی می تواند نامزدهایی را که در گروه سنی قرار دارند به طور جدی تحت تأثیر قرار دهد. از آنجا که ممکن است اکثر این افراد نتوانند این عوامل استرس زا را مدیریت کنند ، در آینده عواقب جدی به همراه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: دو عامل روانشناختی ، مدیریت و پیش آگهی ، نقش مهمی در مدیریت موقعیتهای استرس زا دارند. ما از عواقب روانی منفی خودداری خواهیم کرد زیرا احساس قدرت در شرایط مدیریت استرس افزایش می یابد.

محمدی تصریح کرد: تصمیمات سریع و بیان بی احتیاطی در رابطه با زمان برگزاری آزمون ورودی شرایط فوق را تشدید می کند. بهتر است از قبل درباره این شرایط فکر کرده و درمورد این قبیل موضوعات اظهار نظر کنید. نظرات متفاوت درباره امتحان ورودی باعث عدم اطمینان و عدم قطعیت موضوع خواهد شد و در نتیجه استرس زیادی برای افراد و خانواده ها ایجاد می کند.

به گفته این روانشناس ، وقتی هدف این است که داوطلبان با رفتن به دانشگاه شرایط بهتری کسب کنند ، پس نمی خواهیم با تصمیمات فوری هنگام تصمیم گیری ، مشکلات و استرس زیادی به آنها وارد کنیم. نظرات فوری و بدون برنامه ریزی. این اتفاق می افتد علاوه بر این ، اصلی ترین مسئولیت تصمیم گیرندگان مراقبت از سلامت روان جوانان کشور است.

عضو دانشکده علوم پزشکی تهران تأکید کرد: در شرایطی که مسئولان توجه چندانی به پیامدهای روانشناختی تصمیمات خود نداشته باشند. خانواده ها نقش مهمی در بهبود اوضاع برای نامزدها دارند. آنها می توانند از سه راهکار برای کاهش استرس کودکان استفاده کنند و در عین حال حمایت و مساعدت داوطلبان را افزایش دهند. به این معنا ، درک و همدلی با فرد راهکاری است که خانواده ها می توانند موقعیتهای استرس زا را از داوطلبان دور کنند. به عنوان مثال ، دائماً نگویید “زمان ما بدتر می شود.” درعوض ، در کوتاه مدت بهتر است خانواده ها به وضعیتی که داوطلب با آن روبرو هستند توجه کنند و از آنها بخواهند نگرانی های خود را مطرح کنند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران تأکید می کند که درک و توانمندسازی داوطلبان به ما کمک می کند تا چشم اندازهای آنها را تجربه کنیم و به آنها احساس مؤثر کنیم و به آنها کمک می کند تا توانایی های خود را در نظر بگیرند. و وضعیت آنها در گذشته آنها توانستند آن را به خوبی برجسته کنند.

محمدی همچنین خاطرنشان کرد: احساس قدرت و کارآیی باعث تقویت توانایی های فرد در دنیای واقعی می شود. نکته دیگر تقویت تاب آوری داوطلبان است. اوضاع دشوار گاهی اوقات می تواند مردم را قوی تر کرده و در شرایط مشابه تحمل را افزایش دهد. بنابراین تقویت برخی از جنبه های مثبت زندگی ، کمک به مردم و حمایت از اطرافیان می تواند در شرایط فعلی مقاومت افراد داوطلب را افزایش دهد. بنابراین خانواده معدنچی باید در این فرصت باقی مانده تلاش کنند تا درک ، کارآیی و تاب آوری فرزندان و عزیزان را تقویت کنند.

سه مؤلفه مهم در پرداختن به دغدغه های نامزدها

نه تنها این ، دکتر ما همیشه باید به این نوع رویداد توجه کنیم و مطابق با رویکرد مخالف در روانشناسی عمل کنیم ، با تأکید بر اینکه دریا آرام و شفاف نیست ، گاهی اوقات می تواند طوفانی باشد. بنابراین مهمترین کاری که باید در این شرایط انجام دهیم این است که از وضعیت طوفان دریا دور بمانیم و فقط وضعیت را رصد کنیم. در صورت بروز انفجار ، مانند بحث در مورد تعویق امتحان ورودی ، ما باید از همین مقایسه پیروی کنیم.

وی افزود: در هر شرایط زندگی و در هر شرایطی ، اولین کاری که انجام می دهیم این است که از دریای طوفانی و موقعیت های هرج و مرج در زندگی دور بمانیم و در آن غرق نشویم زیرا با خودمان فاصله دارد. غلظت شخص افزایش می یابد »به عنوان مثال در وضعیت فعلی که با Corona سروکار داریم و در شرایطی قرار داریم که پیش بینی وضعیت را نداریم ، باید بپذیریم که این رویداد برای شخص یا گروه خاصی مانند داوطلبان آزمون ورودی طراحی نشده است بلکه افراد هستند. همه در این شرایط قرار دارند.

وی ادامه داد: قبل از هر چیز ما باید با استفاده از اقدامات پیشگیرانه از ابتلا به ویروس جلوگیری کنیم مرحله دوم این است که بپذیریم که ما تنها در شرایط خطرناک فعلی جامعه نیستیم و اضطراب در تأخیر در آزمون ورودی و “وضعیت فعلی برای همه است” افراد جامعه از جمله داوطلبان آزمون ورودی هستند. در حقیقت ، پذیرش این شرایط دشوار می تواند شخص را از طریق صحبت کردن در خود گرم کند. زیرا وقتی مردم فکر می کنند تنها در این شرایط تنها هستند و از استرس رنج می برند ، نتایج نیز افزایش می یابد.

این روانشناس خاطرنشان کرد: “عاملی دیگر که می تواند استرس افراد را کاهش دهد ، به ویژه نامزدها ، تصور این است که وقتی طوفان تگرگ از آسمان می افتد و آنها در هوای طوفانی قرار می گیرند. “اولین کاری که باید انجام دهند.” این است که از این موقعیت ها دوری کنید تا کار خود را در وضعیت بهتری انجام دهند. بنابراین این بارش برف می تواند تعبیر Corona یا هر موقعیت استرس زا برای ما باشد. در حالی که مقایسه هوا با طوفان ها ، دریا و برف وضعیت استرس زا برای مردم است. از طرف دیگر ، اگر از موقعیت خود فاصله نگیریم و خود را در کانون این وقایع قرار دهیم ، شروع به قضاوت و نژاد پرستی خواهیم کرد و این موضوعات خودشان باعث بروز مشکلات فاجعه آمیز می شوند ، در نتیجه کانون توجه مردم قرار خواهد گرفت. کاهش یافته.

وی گفت: “یكی از سه موقعیتی كه می توانیم در یك وضعیت نگران كننده ایجاد كنیم ، تصور بهترین ، بدترین ، دوم و سوم علت نگرانی است.” بدترین سناریو برای یک نامزد ، امکان حضور در جلسه آزمون نیست. بهتر است برای یک کاندیدا تصور کنید که او و خانواده اش می توانند امتحان بگیرند و بدون انقباض بیماری قلبی عروقی امتحانی را پشت سر بگذارند و امتحان غیرطبیعی را پشت سر بگذارند ، اما محتمل ترین و واقعی ترین فرض این است که فرد نگران است. او فکر می کند ممکن است با شرکت در آزمایش و بهبودی پس از مدتی وی یا یک عضو خانواده دیگر ویروس را منقبض کرده باشد. بنابراین ، وقتی به این سه حالت فکر می کنیم ، وقتی با اضطراب روبرو هستیم ، استرس ما کاهش می یابد و افراد به احتمال زیاد با مشکلات روبرو می شوند.

نیاز به مقابله با مشکلات روانی

وی گفت: “یكی از مواردی كه مردم مرتباً نگران آن هستند این است كه با مشكلات روبرو نیستند و اوضاع را برای خود تصور می كنند ، بنابراین آنها تصور می كنند كه هیولا وجود دارد كه در ذهن آنها ایجاد شده است.” آنها از این می ترسند. ” آنها آن وضعیت را بطور واضح در نظر می گیرند ، در حالی که این نوع خیالات واقعی نیستند ، زیرا هر امکانی می تواند در ذهن شخص بوجود بیاید زیرا ذهن قدرت تفکر دارد. بنابراین مهم است که بتوانیم ایده واقعی را در نظر بگیریم و وقتی بهترین و صبورترین وضعیت را تصور کنیم ، نگرانی ها از مردم دور خواهد شد و در نتیجه به راه حل مناسب خواهیم رسید.

وی معتقد است اضطراب دو کارکرد دارد ، مؤثر و ناکارآمد. در اضطراب مؤثر وقتی به آن فکر می کنیم ، به یک راه حل مؤثر و کارآمد می رسیم ، اما با اضطراب غیر کاربردی ، نه تنها کمک نمی کنیم بلکه احساساتمان بدتر می شود. بنابراین ، در هر دوی این نگرانی ها ، باید سه مؤلفه را در نظر بگیریم. اولین فکر کردن در مورد اینکه چه تصمیماتی در شرایط فعلی بهتر است. بنابراین ما به گذشته یا آینده فکر نمی کنیم و برای افراد یا داوطلبان برای زمان حال برنامه ریزی می کنیم. در نتیجه داوطلبان از تکنیک های “آرامش” استفاده می کنند.

بهترین راه مقابله با اضطراب

این استاد دانشگاه تأکید کرد: مؤلفه دوم “نگرانی مؤثر و معقول” است. یعنی می بینیم که این مشکل واقعی و منطقی است و آن را فاجعه نمی داند. ឧទាហរណ៍អ្នកស្ម័គ្រចិត្តគួរតែគិតថាអត្ថិភាពនៃកូរ៉ូណានៅក្នុងសង្គមគឺជាការពិតប៉ុន្តែកុំពង្រីកវាឱ្យខ្លាំងដើម្បីបង្កឱ្យមានការព្រួយបារម្ភ។ ប៉ុន្តែសមាសធាតុទីបីគឺ “ការគ្រប់គ្រង” ។ ក្នុងស្ថានភាពនេះអ្នកស្ម័គ្រចិត្តគិតអំពីអ្វីដែលគាត់មាននៅក្នុងស្ថានភាពបច្ចុប្បន្ននិងសកម្មភាពអ្វីដែលគាត់អាចធ្វើបានពោលគឺអ្នកស្ម័គ្រចិត្តអាចបន្តការសិក្សារបស់គាត់និងបង្កើនកម្រិតនៃការអត់ធ្មត់របស់គាត់ក្នុងកម្រិតខ្លះនិងសម្របខ្លួនគាត់ទៅនឹងស្ថានភាពបច្ចុប្បន្ន។ ដោយសារតែមិនអាចផ្លាស់ប្តូរជំហរដើម្បីសម្របខ្លួនទៅនឹងលក្ខខណ្ឌទាំងនោះ។

អ្នកចិត្តវិទ្យារូបនេះបានកត់សម្គាល់ថាការព្រួយបារម្ភមិនដំណើរការអំពីអនាគតឬអតីតកាលត្រូវបានបង្កើតឡើង។ ឧទាហរណ៍អ្នកស្ម័គ្រចិត្តគិតថាខ្ញុំបានបាត់បង់ពេលវេលាដើម្បីសិក្សាបន្ថែម។ ឬគាត់មានការព្រួយបារម្ភថាគាត់នឹងមិនទទួលបានលទ្ធផលដែលចង់បាននៅក្នុងការប្រឡងចូលទេ។ ដូច្នេះនេះកំពុងព្រួយបារម្ភអំពីរឿងដែលគាត់មិនដឹង។ ឬគាត់រកឃើញថាមានបញ្ហាមហន្តរាយ។ ដូច្នេះ វាត្រូវបានផ្ដល់អនុសាសន៍ឱ្យអ្នកស្ម័គ្រចិត្តស្ថិតនៅឆ្ងាយពីស្ថានភាពនិងស្ថានភាពដែលពួកគេមិនមានការគ្រប់គ្រងហើយពួកគេមិនអាចគ្រប់គ្រងបានហើយរៀបចំផែនការដោយផ្អែកលើអ្វីដែលពួកគេមាននិងអាចធ្វើបាននិងដំណោះស្រាយសម្រាប់ខ្លួនគេដោយផ្អែកលើសមត្ថភាពនិងសក្តានុពលរបស់ពួកគេ។ ពិចារណាវាហើយប្រើគ្រប់ឱកាសដែលត្រូវបានបង្កើតឡើងសម្រាប់ពួកគេហើយមើលទៅវិជ្ជមានតែប៉ុណ្ណោះ។ ឧទាហរណ៍ចំណុចវិជ្ជមាននៃការពន្យារពេលប្រឡងចូលគឺបេក្ខជនអាចសិក្សានិងសិក្សាវគ្គសិក្សារបស់ពួកគេឡើងវិញនិងមានសេចក្តីសង្ខេបនៃប្រធានបទ។

ផលវិបាកនៃគំនិតអវិជ្ជមាន

លោកវេជ្ជបណ្ឌិតហ្គូហ្គូមីបានចង្អុលបង្ហាញពីកត្តាជំរុញដែលបណ្តាលឱ្យមានការបង្កើតគំនិតអវិជ្ជមាននៅក្នុងមនុស្សហើយបាននិយាយថា “គំនិតទាំងនេះនៅពេលពួកគេឈានដល់គំនិតរបស់មនុស្សបណ្តាលឱ្យមានអារម្មណ៍និងភាពតានតឹងដែលត្រូវបានផលិតនៅក្នុងមនុស្សហើយជាលទ្ធផលមានផលវិបាកនិងអាកប្បកិរិយាខុសគ្នា” ។ ម៉្យាងទៀតល័ក្ខខ័ណ្ឌជំងឺសរសៃឈាមអាចមានអត្ថន័យខុសគ្នាសម្រាប់បុគ្គលម្នាក់ៗហើយមនុស្សធ្វើតាមការយល់ឃើញរបស់ពួកគេចំពោះស្ថានភាពនេះហើយមានអារម្មណ៍ខុសគ្នាអំពីវា។ ចំណុចសំខាន់គឺថាប្រសិនបើលទ្ធផលនៃអាកប្បកិរិយាវិជ្ជមានវានឹងមិនមានបញ្ហាអ្វីសម្រាប់អ្នកស្ម័គ្រចិត្តនោះទេប៉ុន្តែប្រសិនបើយើងមានអាកប្បកិរិយាអវិជ្ជមានយើងនឹងធ្វើឱ្យមានកំហុសនៃការយល់ដឹងហើយនេះនឹងបណ្តាលឱ្យការយល់ឃើញរបស់យើងក្លាយជាការពិតដែលមិនមាន។

លោកបានកត់សម្គាល់ថា “ជាទូទៅ” អ្វីដែលអាចមានប្រយោជន៍សម្រាប់អ្នករុករករ៉ែក៏ដូចជាសម្រាប់សមាជិកសហគមន៍ទាំងអស់គឺមិនត្រូវលង់ទឹកក្នុងលក្ខខណ្ឌបង្កឡើងដោយកូរ៉ូណា។ ហើយនៅឱ្យឆ្ងាយពីវាព្រោះសមុទ្រនៃជីវិតរបស់មនុស្សទាំងអស់មិនតែងតែស្ងប់ស្ងៀមឬព្យុះឡើយហើយយើងត្រូវធ្វើការសម្រេចចិត្តត្រឹមត្រូវស្របតាមស្ថានភាពនិងប្រើបច្ចេកទេសបន្ធូរអារម្មណ៍សម្រាប់ខ្លួនយើង។ យើងគ្រាន់តែត្រូវមើលគំនិតហើយជឿថាគំនិតនោះមិនមែនជាការពិត។

យើងមិនគួរបង្កើនស្ត្រេសរបស់អ្នកស្ម័គ្រចិត្តជាមួយនឹងយោបល់រំខានទេ

លោកវេជ្ជបណ្ឌិត Neda Ali Beigi បានចង្អុលបង្ហាញអំពីផលវិបាកផ្នែកចិត្តសាស្រ្តសំខាន់បំផុតនៃស្ថានភាពដែលបណ្តាលមកពីវីរុសកូរ៉ូឡាលើបេក្ខជនសម្រាប់ការប្រលងចូលនិងបានប្រាប់ ISNA ថា“ ទោះបីជាការផ្តល់នូវសុខភាពផ្លូវចិត្តរបស់បេក្ខជនគឺមានសារៈសំខាន់ណាស់ក៏ដោយក៏សុខភាពផ្លូវចិត្តត្រូវបានសំរេចប្រសិនបើមានរាងកាយដូច្នេះយើង ទី ១ ខ្ញុំត្រូវធានាសុខភាពរាងកាយរបស់បេក្ខជនដូច្នេះអាជ្ញាធរត្រូវធានាសុខភាពរបស់បេក្ខជននិងគ្រួសារដោយអភិវឌ្ឍពិធីសារសុខភាពនិងកំណត់ស្តង់ដារជាក់លាក់ក្នុងការសង្កេតមើលចំងាយរាងកាយអភិវឌ្ឍស្តង់ដារចាំបាច់សម្រាប់ករណីសុខភាព។

ជំនួយការសាស្រ្តាចារ្យនៃសាកលវិទ្យាល័យវិទ្យាសាស្ត្រសុខុមាលភាពសង្គមបានមានប្រសាសន៍ថា“ យើងកំពុងប្រឈមមុខនឹងបញ្ហាពីរនៅក្នុងវិស័យស្ត្រេសប្រលងចូល” ។ ទី ១ មានការប្រកួតប្រជែងធ្ងន់ដែលគេហៅថាការប្រលងចូលរវាងបេក្ខជនដែលធ្វើឱ្យមានសម្ពាធផ្លូវចិត្តយ៉ាងខ្លាំងដល់និស្សិតហើយទី ២ មានការភ័យខ្លាចផលិតផលនៃការខិតខំប្រឹងប្រែងនៃការប្រកួតប្រជែងធ្ងន់នេះដែលជាភាពតានតឹងក្នុងធម្មជាតិ។ លើសពីនេះទៀតនៅប៉ុន្មានថ្ងៃនេះបន្ថែមពីភាពតានតឹងនៃការប្រឡងដែលជាវិស័យប្រកួតប្រជែងដ៏សំខាន់យើងបានបន្ថែមភាពតានតឹងក្នុងការកាន់ការប្រលងចូលដែលអាចបង្កើនភាពតានតឹងដល់បេក្ខជន។

អ្នកចិត្តសាស្រ្តខាងគ្លីនិកបានចង្អុលបង្ហាញ: ភាពតានតឹងនៃពេលវេលាប្រឡងចូលអាចបណ្តាលឱ្យមានគ្រោះថ្នាក់ធ្ងន់ធ្ងរដល់បេក្ខជន។ ក្នុងន័យនេះយើងមានអ្នកទ្រឹស្តីម្នាក់ឈ្មោះម៉ាទីនសេហ្គេម៉ានក្នុងចិត្តវិទ្យាដែលជឿជាក់ថានៅពេលដែលយើងគ្មានសមត្ថភាពព្យាករណ៍ព្រឹត្តិការណ៍ហើយមិនអាចទស្សន៍ទាយរឿងបានដូច្នេះយើងទទួលបានភាពអស់សង្ឃឹមមួយពោលគឺយើងមិនប្រឹងប្រែងផ្លាស់ប្តូរស្ថានភាពនោះទេព្រោះ យើងគិតថាការខិតខំរបស់យើងនឹងមិនទទួលបានលទ្ធផលដែលចង់បានទេ។

លោកបន្តថា“ ផលវិបាកមួយក្នុងចំណោមផលវិបាកដ៏អាក្រក់បំផុតនៃស្ថានភាពបច្ចុប្បន្នសម្រាប់បេក្ខជនប្រឡងចូលគឺភាពគ្មានទីពឹង។ នៅក្នុងស្ថានភាពគ្មានសង្ឃឹមបេក្ខជនប្រឡងចូលក៏ប្រឈមមុខនឹងស្ថានភាពនេះដែរ។ តាមពិតមនុស្សទាំងនេះគ្រោងនឹងទទួលបានមុខតំណែងឬថ្នាក់ល្អនៅពេលកម្មវិធីសិក្សានេះ” ។ ពួកគេក្លាយជាមនុស្សដែលមិនអាចទាយទុកជាមុនបានដូច្នេះអារម្មណ៍នៃការគ្រប់គ្រងរបស់ពួកគេអាចថយចុះហើយពួកគេអាចជួបប្រទះនូវភាពអស់សង្ឃឹមមួយចំនួន។ ហេតុដូច្នេះហើយនៅពេលដែលមនុស្សមានអារម្មណ៍ថាគ្មានទីពឹងពួកគេច្រើនតែទទួលរងនូវជំងឺធ្លាក់ទឹកចិត្តនិងពិការភាពដែលជាហេតុធ្វើឱ្យប៉ះពាល់ដល់សកម្មភាពជាបន្តបន្ទាប់របស់មនុស្សហើយទីបំផុតក្លាយជាមនុស្សគ្មានការយកចិត្តទុកដាក់និងអាក់អន់ចិត្តដែលនឹងជះឥទ្ធិពលដល់ការសាកល្បងរបស់ពួកគេ។ គឺ។

លោក Ali Beigi បានបន្ថែមទៀតថា“ បញ្ហាមួយទៀតដែលអាចគំរាមកំហែងដល់សុខភាពផ្លូវចិត្តរបស់បេក្ខជនប្រលងចូលគឺបញ្ហានៅក្នុងទិដ្ឋភាពផ្សេងទៀតនៃជីវិតរបស់មនុស្សដូច្នេះមនុស្សម្នាក់មិនអាចគ្រប់គ្រងបញ្ហាផ្សេងៗនៅក្នុងជីវិតរបស់គាត់និងក្នុងស្ថានភាពខុសគ្នាជំនួសឱ្យការលើកឡើងពីកត្តាផ្សេងៗ” ។ ការថប់បារម្ភខាងក្នុងត្រូវបានលើកឡើងជាកត្តាខាងក្រៅ។

យោងទៅតាមអ្នកចិត្តសាស្រ្តខាងគ្លីនិកនេះនៅក្នុងស្ថានភាពនេះអារម្មណ៍នៃការផ្តល់សិទ្ធិអំណាចរបស់មនុស្សត្រូវបានគេសួរមនុស្សឈប់ព្យាយាមក្នុងទិដ្ឋភាពផ្សេងទៀតនៃជីវិតហើយតែងតែរង់ចាំអ្វីដែលនឹងកើតឡើងនៅខាងក្រៅខណៈពេលដែលការកាត់បន្ថយការខិតខំប្រឹងប្រែងរបស់បុគ្គលម្នាក់ៗបញ្ហា “ឱកាស” នឹងត្រូវបានបកស្រាយហើយការគោរពខ្លួនឯងរបស់ប្រជាជននឹងត្រូវបាត់បង់ដោយសារតែការផ្សារភ្ជាប់នៃបុព្វហេតុរបស់វាទៅនឹងបញ្ហាផ្សេងទៀត។

នៅចុងបញ្ចប់សាស្ត្រាចារ្យសាកលវិទ្យាល័យបានសង្កត់ធ្ងន់ថាៈទាក់ទងនឹងចិត្តវិទ្យាការថប់បារម្ភគឺអាចអត់អោនបានខ្លះហើយការប្រលងចូលគឺមានការថប់បារម្ភក្នុងធម្មជាតិ។ ហេតុដូច្នេះហើយនៅពេលដែលការថប់បារម្ភកើនឡើងខ្ពស់ជាងកម្រិតមួយហើយមានរយៈពេលយូរវានឹងបង្កឱ្យមានការឈឺចាប់ខាងផ្លូវចិត្តហើយការរងទុក្ខខាងផ្លូវចិត្តនេះធ្វើឱ្យពួកគេខូចខាតខាងផ្លូវចិត្តដូចជាការធ្លាក់ទឹកចិត្តការថប់បារម្ភឬជំងឺផ្លូវចិត្តផ្សេងទៀត។ ជាលទ្ធផលដីសម្រាប់ការចូលនៃបញ្ហាបន្ទាប់នៅក្នុងមនុស្សត្រូវបានផ្តល់ជូន។ ទន្ទឹមនឹងនេះការថប់បារម្ភរយៈពេលវែងធ្វើឱ្យប្រព័ន្ធភាពស៊ាំចុះខ្សោយនិងធ្វើឱ្យមនុស្សម្នាក់ងាយរងគ្រោះនឹងជំងឺ។ ដូច្នេះយើងមិនគួរបង្កើនស្ត្រេសរបស់អ្នកស្ម័គ្រចិត្តជាមួយនឹងមតិយោបល់ដែលរំខាននោះទេ។

យោងតាម ​​ISNA និងយោងទៅតាមអ្នកចិត្តសាស្រ្តទាំងនេះដែលជាសមាជិកមហាវិទ្យាល័យនិងមិនឆ្ងាយពីពិភពនិស្សិតនិងស្វែងយល់ពីស្ថានភាពរបស់ពួកគេវាមានសារៈសំខាន់ខ្លាំងណាស់ដែលមិនត្រូវចុះចាញ់នឹងការថប់បារម្ភ។ ដោយសារតែមនុស្សស្ថិតនៅក្រោមឥទ្ធិពលនៃការថប់បារម្ភព្យាករណ៍ពីការបរាជ័យហើយនេះនឹងកាត់បន្ថយគុណភាពការងាររបស់ពួកគេដូច្នេះវាចាំបាច់សម្រាប់អ្នកស្ម័គ្រចិត្តដើម្បីចៀសវាងគំនិតអវិជ្ជមាននៅពេលនេះពីព្រោះថាមពលនៃគំនិតអវិជ្ជមានត្រូវបានឆ្លុះបញ្ចាំងយ៉ាងច្រើនដូច្នេះប្រសិនបើ ដោយគិតថាខ្ញុំកំពុងតែព្យាយាមមិនថាលទ្ធផលបែបណាទេពួកគេចំណាយពេលវេលាដែលនៅសល់ដើម្បីត្រួសត្រាយផ្លូវឆ្ពោះទៅរកភាពជោគជ័យ។ អ្នកស្ម័គ្រចិត្តក៏អាចទទួលបាននូវរបៀបសំរាកលំហែអតិបរមាជាមួយនឹងការហាត់ប្រាណ។ ធ្វើលំហាត់ប្រាណលាតសន្ធឹងបន្ទាប់ពីរៀងរាល់ម៉ោងកន្លះម៉ោងអាចជួយបង្កើនការផ្ទុកនិងការសំរាកលំហែថាមពលរបស់អ្នកស្ម័គ្រចិត្ត។

ចុងបញ្ចប់នៃសារ

دکمه بازگشت به بالا