عمومی

اگر مشکل قلبی دارید این کارها را نکنید

اجتناب از برخی رفتارها به ویژه برای افرادی که مشکلات قلبی دارند بسیار مهم است.

به گزارش سلام آنلاین جام م او نوشت: قلب عضو مهمی از بدن است که ممکن است در اثر برخی از رفتارهای روزانه ما آسیب ببیند. اجتناب از رفتارهای زیر به خصوص برای افرادی که مشکلات قلبی دارند بسیار مهم است.

عصبانیت مکرر: عصبانیت اغلب برای قلب مضر است. اگر احساسات منفی برای مدت طولانی ادامه پیدا کند، تأثیر منفی بر قلب خواهد گذاشت. افزایش ترشح آدرنالین به دلیل عصبانیت باعث نوسان فشار خون می شود. وقتی فشار خون بالا می رود، شریان های اطراف قلب آسیب می بینند. این وضعیت جریان طبیعی خون به قلب و عملکرد آن را کاهش می دهد. به خود بیاموزید که برای سلامتی آرام باشید.

پرخوری: اگر می خواهید از بیماری قلبی پیشگیری کنید، مهم است که پرخوری نکنید. خوردن بیش از حد یا ندانستن نحوه تنظیم رژیم غذایی می تواند ویسکوزیته یا ویسکوزیته خون را افزایش دهد. این وضعیت باعث تجمع چربی در دیواره رگ های اطراف قلب می شود. در نهایت چربی خون بالا باعث بسته شدن یا باریک شدن رگ ها می شود. در نتیجه قلب دچار کمبود خون و اکسیژن می شود و آسیب می بیند. اگر می‌خواهید از قلب خود محافظت کنید، باید به اندازه غذا بخورید و به آرامی بجوید.

دیر از خواب بیدار شدن: بار کار قلب را افزایش می دهد و به آن آسیب می رساند. درصد بالایی از مرگ و میرها به دلیل مشکلات قلبی ناشی از دیر بیدار شدن مکرر است. قلب و سایر اندام های بدن برای عملکرد صحیح به زمان کافی برای استراحت نیاز دارند. افرادی که ساعات طولانی کار می کنند بیشتر در معرض مشکلات سلامتی هستند. در ساعات پایانی شب که بدن خسته است، عملکرد مغز کاهش یافته و ضربان قلب افزایش می یابد. بسیار مهم است که شب خوب بخوابید و زود بیدار شوید زیرا می تواند به حفظ ضربان قلب شما در حالت عادی کمک کند.

تمرینات سخت: ورزش برای قلب مفید است زیرا استقامت را بهبود می بخشد، گردش خون را تقویت می کند و متابولیسم را افزایش می دهد. با این حال، ورزش شدید می تواند برای قلب مضر باشد. هنگام ورزش سخت، قلب به اکسیژن بیشتری نیاز دارد. مقدار خون مورد نیاز قلب افزایش می یابد، اما قلب به موقع اکسیژن کافی دریافت نمی کند. این شرایط باعث سفت شدن قفسه سینه و سخت شدن تنفس می شود. تمرین را به آرامی شروع کنید و به تدریج شدت آن را افزایش دهید تا قلب بتواند مقاومت کند.

منبع: dailyhealthpost.com

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا