اقتصادی

اگر قرارداد منصفانه‌ باشد قطعا امضا می‌کنیم!

در حالی که صندوق توسعه ملی مدعی شده است که به تعهدات خود مبنی بر سپرده گذاری ثابت به صندوق ثبات بازار عمل کرده است، اما بورس اعلام کرده است که صندوق ثبات بازار هنوز قراردادی منعقد نکرده و اشتباه است و این پرداخت قانونی است. آنها تایید کردند که قرارداد یک طرفه مورد تایید صندوق ثبات بازار قرار نگرفته است.

محسن خدابخش، نایب رئیس و قائم مقام سازمان بورس و اوراق بهادار در تشریح مطالبات صندوق توسعه ملی با تاکید بر عدم تایید قراردادهای یکجانبه توسط صندوق ثبات بازار گفت: پیمانکاران صندوق توسعه ملی. که اگر می توانستیم طلب خود را از شخص ثالث وصول کنیم، سهم شما را به شما می دادیم، علی القاعده این قرارداد داخلی را از اعراب نداشت.

وی گفت: اگر قرارداد منصفانه و دوجانبه باشد، قطعا صندوق ثبات بازار سرمایه امضا خواهد شد.

در مورد سپرده های صندوق توسعه ملی به صندوق ثبات بازار چطور؟

بر اساس این گزارش، شهریور ماه سال 1395 برای سایه انداختن بحران از بازار سرمایه، موضوع سپرده گذاری صندوق توسعه ملی به صندوق ثبات بازار سرمایه مطرح و مقرر شد یک درصد از دارایی های صندوق توسعه سپرده گذاری شود. ملی در صندوق ثبات بازار. اما این روند به دلیل نامشخص بودن سازوکار و عدم هماهنگی به طور مشخص انجام نشد تا اینکه مجدداً موافقت شد که 200 میلیون دلار از منابع صندوق توسعه به بورس اختصاص یابد.

این موضوع همچنان نامشخص بود تا اینکه اخیراً صندوق توسعه ملی اعلام کرد که پرداخت ها را آغاز کرده است. بدین ترتیب در ابتدای بهمن ماه 1400 حدود 2.7 میلیون دلار واریز شد که در قسط اول 1000 میلیارد تومان و در قسط دوم 50 میلیون دلار به ریال تبدیل شد که به حدود 1000 میلیارد تومان رسید و در قسط سوم 650 میلیارد تومان و یک تومان دیگر پرداخت می شود. ریالی که در نتیجه بازپرداخت تسهیلات صندوق توسعه ملی در بانک بازگردانده شده بود، در اختیار بورس قرار گرفت تا هر بار 650 میلیارد تومان نصب کند تا سقف حدود 12 هزار میلیارد تومان پر شود. بخشی از 12 هزار میلیارد تومان به درخواست مالیات با هماهنگی و توافق با وزارت اقتصاد از محل صندوق توسعه ملی پرداخت می شود.

درخواست بورسیه و پاسخ صندوق توسعه

این مسائل در حالی مطرح می شود که اخیرا مسئولان سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرده اند که علیرغم وعده پرداخت مرحله ای منابع صندوق توسعه ملی به صندوق ثبات بازار، این اقدام هنوز اجرایی نشده است. تمرین.

در پی این مطالبه، کنگرلو – مدیر روابط عمومی و رئیس صندوق – به سلام آنلاین توضیح داد و گفت: صندوق به تعهدات خود پایبند بوده و مشکلی برای اجرای آن ندارد. تا امروز نزدیک به 3000 میلیارد اونس از منابع صندوق توسعه ملی به صندوق ثبات بازار واریز شده است.

اما کنگرلو به موانع انتقال منابع به بورس اشاره کرد و گفت: صندوق بازار ثبات هنوز قراردادی بین آنها امضا نکرده است که در این صورت پرداخت از سوی صندوق توسعه ملی به صندوق بازار ثبات غیرقانونی است. این موضوع را پیگیری خواهند کرد.

وی تاکید کرد: اگر صندوق ثبات بازار واقعاً علاقه مند به کمک صندوق توسعه ملی و دسترسی به منابع است، باید یک پروسه کامل قانونی و اداری را طی کند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا