علمی و پزشکی

اگر زانودرد دارید این مواد مغذی را بخورید و روی زانو بمالید

اطلاعات تکمیلی:

زانو درد با مراقبت و استراحت کاملاً برطرف می شود، اما برخی از دردها نیاز به نظارت جدی تری و حتی مراجعه به پزشک دارند.

به گفته دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، با این حال، تعدادی از گزینه های غذایی وجود دارد که مانند داروهای بدون نسخه، می تواند در کاهش زانو درد بسیار موثر باشد:

هویج: خوردن هویج برای کاهش درد زانو یک طب سنتی چینی است. این گیاه سرشار از بتاکاروتن و ویتامین A است. دو ترکیب ضد التهابی قوی خوردن هویج دو بار در روز برای کاهش درد زانو توصیه می شود. البته بهتر است آن را به صورت پخته مصرف کنید تا از فواید هویج بهره مند شوید.

زردچوبه: کورکومین، ماده فعال زردچوبه، دارای خواص ضدالتهابی است و قرن هاست که از آن برای دارویی استفاده می شود. زردچوبه برای افرادی که مشکلات مفصلی دارند توصیه می شود. کورکومین مانند ایبوپروفن درد را کاهش می دهد.

سرکه سیب: مصرف روزانه 2 قاشق غذاخوری سرکه سیب می تواند از شر سمومی که باعث التهاب و زانو درد می شوند خلاص شود. همچنین می توانید این سرکه را با روغن زیتون ترکیب کرده و محل درد را با آن ماساژ دهید.

گردو: اسیدهای چرب امگا 3 و آنتی اکسیدان های موجود در گردو درد زانو را تسکین می دهد. خوردن گردو نیز در کاهش وزن موثر است. افزایش وزن؛ عاملی برای افزایش استرس در زانوها و ایجاد درد در آنها است.

غلات: خوردن غلات کامل می تواند درد زانو، به ویژه درد ناشی از ورزش را کاهش دهد. توجه داشته باشید که خوردن غلات کامل یکی از علل شایع زانو درد است. بنابراین نان سفید، برنج سفید و سایر محصولات فرآوری شده را از رژیم غذایی خود حذف کنید.

روغن خردل: این روغن می تواند با افزودن روغن زیتون و روغن نارگیل، محل درد را ماساژ دهد. همچنین استفاده از این روغن باعث افزایش جریان خون در ناحیه آسیب دیده زانو و کاهش التهاب می شود.

آووکادو: سرشار از چربی های غیراشباع سالم است و مطالعات نشان می دهد که خوردن آن می تواند التهاب را کاهش دهد. هر چیزی که باعث زانو درد شود، خوردن آووکادو التهاب ناشی از آن را کاهش می دهد.

فلفل قرمز: حاوی ویتامین C است. این ماده مغذی باعث افزایش تولید کلاژن در بدن و تقویت استخوان ها و مفاصل می شود.

دکمه بازگشت به بالا