تازه های کسب و کارعمومی

انواع پرشر سوئیچ

سوئیچ فشار یک دستگاه الکتریکی است که اغلب برای کنترل و نظارت بر فشار آب یا گاز در یک سیستم استفاده می شود. هنگامی که فشار آب یا گاز به حد معینی می رسد یا از آن فراتر می رود، کلید به عنوان یک کلید الکتریکی عمل می کند و سیگنالی را به سیستم کنترل می فرستد. یادآوری می کنیم که اصلاح پویا نام دیگر این ابزارها است. سیالات مورد استفاده در این تجهیزات روغن هیدرولیک، آب، گاز مبرد، هوای فشرده، روغن می باشد.

به عبارت دیگر ترانسدیوسر فشار وسیله ای است که برای اندازه گیری فشار در هر ناحیه نصب می شود. این دستگاه برای هشدار به کاربر از کاهش فشار یا افزایش فشار استفاده می شود. سوئیچ فشار قابل تنظیم است و کاربران می توانند یک محدوده از پیش تعیین شده را برای فعال کردن انتقال خروجی مورد نیاز خود تنظیم کنند.

انواع سوئیچ فشار

سوئیچ فشار دیجیتال

سوئیچ فشار مکانیکی

از نظر نوع کاربرد، پرشر سوئیچ ها انواع مختلفی دارند به عنوان مثال: فشار سوئیچ خودرو، سوئیچ فشار دستگاه تصفیه آب و …. در ادامه مقاله به بررسی و تشریح هر یک از این انواع می پردازیم. ساختار و عملکرد آنها.

سوئیچ فشار دیجیتال (الکترونیک)

سوئیچ فشار دیجیتال نسخه پیشرفته سوئیچ فشار است که از فناوری دیجیتال در عملکرد و نمایش اطلاعات استفاده می کند. در این نوع سوئیچ فشار مایع یا گاز را به صورت دیجیتال تشخیص داده و اطلاعات فشار را به صورت اعداد دیجیتالی نمایش می دهد.

سوئیچ های فشار دیجیتال از سنسورهای فشار استفاده می کنند که تغییرات فشار را به سیگنال های الکتریکی تبدیل می کنند. سپس این سیگنال ها توسط مدارهای الکترونیکی پردازش می شوند و نتایج به صورت اعداد دیجیتال بر روی نمایشگرهایی مانند LCD یا LED نمایش داده می شوند.

فشار سوئیچ های دیجیتال معمولاً دارای ویژگی های بیشتری نسبت به نسخه های غیر دیجیتال هستند. به عنوان مثال، ممکن است تنظیمات دقیق تری برای تشخیص حد فشار داشته باشد. همچنین دکمه ای برای تنظیم نقطه تنظیم در این دستگاه وجود دارد.

همچنین از قابلیت هشدار دیجیتال برای اطلاع کاربر از تغییرات فشار استفاده کنید. همچنین این نوع سوئیچ معمولا دارای روش های ارتباطی مانند پورت USB یا RS-485 برای ارتباط با سایر سیستم های کنترل یا مانیتورینگ می باشد.

پرشر سوئیچ  دیجیتال در محیط های صنعتی برای کنترل فرآیندهای پیچیده، کنترل تجهیزات صنعتی و سیستم های اتوماتیک استفاده می شوند. این نوع سوئیچ به لطف اطلاعات سطح بالا، گسترده و دقیق به افزایش کارایی و ایمنی در محیط های صنعتی کمک می کند.

سوئیچ فشار مکانیکی

فشار سوئیچ های مکانیکی ساختار ساده ای دارند که از فنر و پیستون برای کنترل فشار استفاده می کنند. مکانیسم عملکرد یک کلید مکانیکی تحت فشار به شرح زیر است: وقتی فشار به حد معینی رسید، کلید قطع می شود یا اتصال الکتریکی برقرار می شود. این کلیدها در انواع مختلف و با مشخصات فنی متفاوت برای تنظیم و کنترل فشار در سیستم ها و تجهیزات ساخته می شوند. بر خلاف انواع دیجیتال، برای راه اندازی سوئیچ فشار به هیچ منبع برقی نیاز نیست.

فشار سوئیچ های مکانیکی از دو نوع پیستونی و غشایی ساخته می شوند. سوئیچ فشار پیستونی بیشتر از نوع دیافراگمی استفاده می شود.

اتصالات سوئیچ فشار

میکرو سوئیچ (تماس)

میکروسوئیچ وظیفه قطع و وصل مدار کنترل را بر عهده دارد و معمولاً به صورت کنتاکت های NO و NC ساخته می شود.

پین عملیات

همانطور که در شکل نشان داده شده است، پین ماشه به انتهای پیستون متصل شده است. هنگامی که پیستون در اثر افزایش فشار حرکت می کند، این پین نیز کنتاکت ها را تحریک می کند.

پیچ تنظیم حرکت

یک سوئیچ برای تنظیم نقطه فشار تنظیم شده (پیچ صفر) استفاده می شود.

بهار

آب برگشتی یک چشمه از پیش فشرده شده است. فشار اعمال شده توسط فشار با مقدار نیروی وارد شده توسط فنر تعیین می شود.

پیستون

با حرکت پیستون باعث تغییر فشار تماس می شود.

خانه و ارتباطات را در این فرآیند وارد کنید

جعبه سوئیچ به عنوان یک جعبه حاوی میکرو سوئیچ ها و سایر لوازم جانبی. این محفظه ها از چدن، آلومینیوم یا فولاد ساخته شده اند و دارای بخش های رزوه ای برای اتصال به محیط فرآیند هستند.

واشر

O-ring نوعی واشر پلاستیکی است که برای آب بندی و جداسازی دو قسمت استفاده می شود.

پین تماس

این قسمت پسوند پین ماشه است. کنتاکت های میکرو سوئیچ را فعال می کند.

اصول کار سوئیچ فشار

همانطور که در بالا توضیح دادیم، فنر نیروی مخالفی بر پیستون وارد می کند. با افزایش فشار گاز یا مایع در ورودی مبدل فشار، این فشار بر نیروی فنر غلبه کرده و باعث حرکت پیستون به سمت داخل می شود. حرکت پیستون نیز باعث حرکت پین ماشه و پین تماسی می شود و میله در نهایت کنتاکت های ریز مدار را فعال می کند.

با چرخاندن دکمه تنظیم فشاری که در آن میکروسوئیچ ایجاد می شود تغییر می کند در واقع این مهره میزان نیروی وارد شده به پیستون را در طول فنر تغییر می دهد پیستون افزایش می یابد این کار را زمانی انجام دهید که برای کار در فشار بالا نیاز به تغییر فشار دارید

به بیان ساده، سوئیچ های فشاری معمولاً دو موقعیت تماس دارند: کنتاکت باز NO و کنتاکت بسته NC. هنگامی که خط لوله یا فشار محفظه مورد نظر افزایش می یابد، کنتاکت های میکروسوئیچ از NO به NC و بالعکس تغییر می کنند. از این تغییر حالت می توان برای کنترل ورودی و خروجی پمپ ها و سیستم های مختلف استفاده کرد.

کاربردهای سوئیچ فشار

کاربرد سنسور فشار به شرح زیر است:

تنظیم فشار دیگ بخار

سیستم های تهویه مطبوع

پرس، تزریق پلاستیک

میزان آب پمپاژ شده در ماشین لباسشویی را کنترل کنید

به طور گسترده ای در صنعت نفت و گاز استفاده می شود

کلیدهای ضد انفجار برای مناطق انفجاری

کنترل دمنده در کامیون ها و کنترل فشار ترمز در قطار

این خودرو همچنین روغن موتور، فرمان برقی و گیربکس را کنترل می کند

تجهیزات پزشکی مختلفی مانند مانیتور فشار گاز در سیستم های اکسیژن رسانی موجود است

همچنین از دیگر کاربردهای سوئیچ فشار برای ایمنی و عملکرد سیستم های هیدرولیک مختلف استفاده می شود

دکمه بازگشت به بالا