عمومی

انواع رایج درد و بهترین داروهای مسکن برای آنها

مسکن تقریباً انواع مختلفی دارد زیرا مسکن انواع مختلفی دارد. اما س isال این است که آیا مسکن ها گزینه مناسبی برای شرایط خاص شما هستند؟

به گزارش سلام آنلاین. ایران-ایران به نقل از لئو استرانگ: “دو نوع مسکن وجود دارد.” دسته اول شامل داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی (NSAIDs) ، از جمله ایبوپروفن (Advil ، Motrin) ، ناپروکسن (آلو) و آسپرین است. گروه دوم استامینوفن (تایلنول) است که درد را تسکین می دهد و تاثیری در التهاب ندارد.

هر یک از این داروها یا گاهی هر دو می توانند در درمان درد و تب م painثر باشند. اما فقط داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی می توانند در کاهش تورم موثر باشند. توجه داشته باشید که بیشتر انواع درد ، مانند دردهای عضلانی ، سردرد و گرفتگی ها با التهابات خاصی همراه هستند.

مقدار و عوارض جانبی هر یک از این دو دارو نیز متفاوت است.

در زیر انواع درد مشترک و نحوه درمان آن با مسکن را خواهیم فهمید.

سردرد

سردردها انواع مختلفی دارند ، از سردردهای استرس گرفته تا خوشه و میگرن. برای بیشتر سردردها می توانید از داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی یا استامینوفن استفاده کنید.

استامینوفن ممکن است در ابتدا مفید باشد زیرا کمترین خطر ابتلا به عوارض جانبی مضر را دارد. اما اگر سایر داروها در تسکین سردرد موثرتر هستند ، باید دارویی را انتخاب کنید که برای شما مناسب باشد.

مراقب سردرد ، سرگیجه یا عود بیماری باشید که در صورت مصرف بیش از حد مسکن ، ممکن است رخ دهد. بیش از چند روز یا یک هفته از مسکن استفاده نکنید و همیشه دستورالعمل های بسته بندی محصول را دنبال کنید.

هشدار

قبل از درمان سردرد ، اطمینان حاصل کنید که این نشانه وجود مسئله جدی تر مانند سکته مغزی یا سکته مغزی نیست. سردردهای ناشی از این شرایط غالباً ناگهانی شروع می شوند و با گذشت زمان بدتر می شوند. تغییر در بینایی ، بی حسی ، درد چشم یا ضعف ممکن است از دیگر علائم هشدار دهنده باشد.

اگر هرکدام از این علائم را دارید ، بلافاصله به اورژانس مراجعه کنید یا با پزشک خود تماس بگیرید.

درد هنگام قاعدگی

داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی می توانند در کاهش ناراحتی گرفتگی های قاعدگی مفید باشند. در حقیقت ، اگر سابقه آرتروز شدید دارید ، می توانید از مسکن برای جلوگیری یا کاهش درد خود یکی دو روز قبل از قاعدگی استفاده کنید.

درد عضله

آسیب ها یا آسیب ها استرس و ورزش شایع ترین دلایل درد عضلانی است. بسیاری از موارد درد عضلانی نیز با التهاب همراه است ، در صورت نداشتن عوامل خطر و استفاده از آنها ، استفاده از داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی مانند ایبوپروفن یا ناپروکسن به گزینه ای مناسب تبدیل می شود. اضافی.

از آسپرین معمولاً برای تسکین درد استفاده نمی شود. پزشکان برای جلوگیری از حمله قلبی یا سکته ، آسپرین با دوز کم تجویز می کنند.

کمردرد

بسیاری از افراد در دوره ای از زندگی خود برای کمردرد به کمک پزشکی نیاز دارند. کمردرد می تواند در اثر عوامل مختلفی مانند نشستن طولانی مدت ، ناراحتی در نشستن ، جراحات یا آرتروز ایجاد شود. مصرف داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی می تواند به تسکین کمردرد یا موقتی درد کمک کند. لازم به ذکر است که این داروها برای استفاده کوتاه مدت طراحی شده اند. دستورالعمل بسته بندی محصول را در مورد دوز مصرفی دنبال کنید. در صورت ادامه درد یا داشتن بیماری مزمن مانند آرتروز به پزشک مراجعه کنید.

برخی افراد قبل از استفاده از روش های دیگر مانند حرکت درمانی ، طب سوزنی یا حتی مدیتیشن ، مصرف دارو برای تسکین کمر درد خود را در نظر می گیرند.

گلو درد

عفونت های ویروسی و باکتریایی ، آلرژی و حتی ترشحات پشت گلو می تواند باعث گلودرد شود. اگر فکر می کنید ممکن است عفونت داشته باشید ، برای معاینه دقیق به پزشک مراجعه کنید. عفونت های باکتریایی با آنتی بیوتیک قابل درمان هستند. انواع دیگر گلودرد را می توان با استامینوفن یا داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی تسکین داد.

هشدار

بسیاری از داروهای سرماخوردگی و آنفولانزا حاوی استامینوفن و سایر مسکن ها هستند.

اگر از هر یک از مواد استفاده می کنید ، برای جلوگیری از مصرف بیش از حد ، که معمولاً 3000 میلی گرم در روز برای استامینوفن است ، برچسب آن را بخوانید.

آرتروز

آرتروز ، به ویژه با افزایش سن ، یکی از مهمترین دلایل درد مفاصل است. آرتریت روماتوئید که بیشتر در افراد مسن دیده می شود ، شایع ترین نوع آرتروز است.

التهاب از ویژگی های مهم آرتروز است. بنابراین ، داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی یک گزینه موثر در تسکین درد در افراد مبتلا به این شرایط است. اما اگر درد مداوم دارید و از این داروها برای کنترل درد استفاده می کنید ، با پزشک خود مشورت کنید زیرا داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی فقط باید چند روز در یک نوبت استفاده شوند.

تب

هر دو استامینوفن و ایبوپروفن می توانند به درمان تب کمک کنند. مقدار مصرف برای هر کدام متفاوت است. شما می توانید هر 4 تا 6 ساعت استامینوفن و هر 6 تا 8 ساعت از ایبوپروفن استفاده کنید.

از دادن ایبوپروفن به کودکان زیر 6 ماه خودداری کنید. آسپرین ممکن است به درمان تب کمک کند ، اما نباید به کودکان تجویز شود زیرا با سندرم ری ارتباط دارد ، که می تواند باعث تورم کبد و مغز شود.

چگونه بهترین مسکن را انتخاب کنیم

صرف نظر از نوع درد ، ترجیحات شخصی در انتخاب مسکن نقش دارند. اما عوامل خطر شخصی نیز باید در نظر گرفته شوند. همه داروها دارای اشکالاتی هستند و مصرف بیش از حد داروهای مسکن نیز از این قاعده مستثنی نیست.

استامینوفن عوارض جانبی کمتری دارد اما می تواند جدی باشد. طبق گفته سازمان غذا و داروی آمریكا ، مهمترین عارضه جانبی آسیب كبدی است ، خصوصاً اگر یك نفر سه یا بیشتر نوشیدنی الكلی در روز مصرف كند.

استفاده منظم از استامینوفن بسیار سمی نیست ، اما دستورالعمل های استفاده از دارو را نباید نادیده گرفت.

با استفاده طولانی مدت ، داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی با آسیب کلیه ارتباط دارند.

اگر نارسایی کلیه یا بیماری کلیوی دارید ، باید در مصرف این داروها بسیار مراقب باشید و قبل از استفاده از آنها با پزشک خود مشورت کنید. در برخی موارد ، در صورت ابتلا به بیماری کلیوی ، استفاده از داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی کاملاً ممنوع است.

داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی می توانند باعث سوزش معده ، معده درد ، اسهال و سایر مشکلات گوارشی شوند. این داروها می توانند کبودی شما را آسان کنند.

داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی (NSAID) علاوه بر آسپرین ممکن است خطر حمله قلبی و سکته را افزایش دهد. در دوران بارداری نیز نباید این داروها را مصرف کنید.

به طور کلی ، ممکن است استامینوفن اولین انتخاب شما برای خفیف ترین درد باشد. به اندازه داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی سمی نیست.

اما اگر درد مربوط به التهاب ، به عنوان مثال ، دردهای عضلانی یا گرفتگی های قاعدگی را تجربه می کنید ، داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی ممکن است در بهبود وضعیت شما موثرتر باشند. .

هشدار

استامینوفن و داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی می توانند در برخی از داروها تداخل ایجاد کنند. اگر داروهای تجویزی مصرف می کنید ، قبل از مصرف مسکن با پزشک خود مشورت کنید.

چه موقع به پزشک مراجعه کنیم

اگر هنگام ورزش زخمی شده اید ، تصادف رانندگی کرده اید یا زمین خورده اید و درد داشته اید به پزشک مراجعه کنید. هرگونه درد شدید یا گرفتگی شدید یا جدید که به مدت طولانی ادامه داشته باشد باید به عنوان یک هشدار در نظر گرفته شود و برای معاینه دقیق باید با پزشک مشورت شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا