عمومی

انقلابی بودن به معنای گره‌گشایی از مشکلات مردم است

به گزارش سلام آنلاین ، محمد باقر قالیباف بعد از ظهر امروز (چهارشنبه ، چهارم ژانویه) طی دیدار با مسئولان بازار اساتید کشور و ارتباط تصویری با برخی از استان ها در زمان تسلیت درگذشت حارطفم مزاز (ص) این روزها مصادف با اولین سالگرد ترور ژنرال صدا است. وی توسط سولیمینی که یکی از مقدسین مدافعان حرم محسوب می شود ، ترور شد.

سخنگوی شورای اسلامی گفت: شهید سلیمانی بیش از 43 سال پایداری کرده و در شرایط سخت وفادارانه کار کرده است ، بنابراین خداوند او و دنیا را گرامی داشته است.

وی افزود: “با این حال ، در تمام سخنرانی ها ، من پیشنهاد كرده ام كه ​​بسیج می تواند در زمینه های مختلف نقش مهم و پیشگام داشته باشد.”

قالیباف ادامه داد: فرهنگ ، دین و مبانی اسلامی که انقلاب اسلامی تأسیس شده تأکید زیادی بر دو جنبه سنت و پیروی از دموکراسی دارد. بنابراین ملاحظه می شود که اگر انقلاب اسلامی تاکنون ادامه داشته باشد ، به این دو اصل پایبند است.

رئیس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه مردم در نظام اسلامی مهم هستند ، گفت: اگر چهار دهه آخر انقلاب اسلامی را تحلیل کنیم ، می بینیم که وقتی به این دو ویژگی توجه کنیم ، مسئله این است که حل شده است ، اما وقتی هر یک از این دو مسئله نادیده گرفته شود یا ما بوروکراسی را بگیریم ، اوضاع صدمه خواهد دید.

وی گفت: شهید سلیمانی این دو ویژگی را نیز دارد: آمریکایی ها 7000 میلیارد دلار در خاورمیانه هزینه کردند ، اما شهید سلیمانی به همراه مسلمانان امت ، فاطمیون و زینب باعث افتخار نمادین وی شد. دموکراسی در مقابل کرونا ، ادارات مختلف دولتی شوکه شده اند ، که امری طبیعی است ، اما وقتی مردم به محل حادثه می رسند ، ما شاهد راه حل های مختلفی هستیم ، از تهیه تجهیزات فنی گرفته تا تولید ماسک.

قالیباف با اشاره به اینکه بسیج جایی است که بلورهای حضور سازمان یافته مردم در آن آشکار می شود ، گفت: امروز ما در اثربخشی موضوعاتی مانند فرهنگ ، اقتصاد و جامعه با مشکلاتی روبرو هستیم. “و ما فرصت های زیادی را برای حل مشکل از دست دادیم.” ما باید تلاش کنیم بر این اساس ، ما باید تأثیر دین را در متن جامعه نشان دهیم که بسیج می تواند یک عامل اصلی در این کار باشد. گردآوری اساتید در کالج ها و سمینارها می تواند پیشگام در عیب یابی سیستم و شناخت سیستم های موجود باشد.

وی گفت: بیشتر مردم فکر می کنند مشکل کشور ما کمبود وام و عدم فروش نفت به دلیل تحریم ها است. البته تحریم ها کاغذی نیستند و م areثر هستند ، اما اگر بدانیم که تحریم ها تهدید است ، اشتباه بزرگی مرتکب شده ایم.

وی گفت: ما روزانه 110 میلیارد دلار درآمد نفتی در كشور خود داریم اما تراز بودجه نیز با کسری مواجه است و با رسیدن درآمد 5 میلیارد دلاری نفت ، ما همچنان با کسری مواجه هستیم. که نشان می دهد مشکل در کشور ما دادن است. وام و پول پس داده نمی شود.

آقای قالیباف گفت: “مجلس فرصت مناسبی برای انجام وظیفه به دستور امام دارد ، اما امروز باید بپرسیم که چرا مجلس نمی تواند نقش مهم خود را بخوبی ایفا کند تا به تعهد قاطع خود برسد. و در واقع ما را به عنوان قانونگذار برگردانید. بنابراین اگر قانونی باشد و به درستی تنظیم شود و بازرسی ها را در اولویت قرار دهیم ، پاسخگو خواهیم بود.

رئیس شورای اسلامی با اشاره به تغییر چهار محور در دستور کار شورای اسلامی مبنی بر دموکراسی ، شفافیت ، هوشمندی و کارایی گفت: اگر بتوانیم تحولی را در داخل مجلس پیدا کنیم ، می توانیم موثر واقع شویم. “خارج از پارلمان و نظارت بر بی نظمی های موجود”. لطفا آماده کنید

وی با اشاره به اینکه مجلس در مرحله تصویب بودجه ای است که برای کل کشور مهم است ، تأکید کرد: بودجه فقط برای دولت نوشته نشده بلکه بودجه سالانه به معنای اداره کشور و زندگی مردم است. سیاست های پولی و مالی باید به درستی توضیح داده شود. متأسفانه ، گاهی اوقات به دلیل سیاست های پولی نامناسب ، مردم به جیب خود می آیند و حتی در مدت زمان کوتاهی ثروت آنها یک سوم کاهش می یابد ، بنابراین کنگره مجبور است این خط آهن درست را بسازد.

قالیباف افزود: “کمیته های پارلمانی این ظرفیت را دارند که اساتید را گرد هم آورند تا بتوانند مسائل را بررسی کرده و پیشنهادات خود را مطابق با دستور کار خود ارائه دهند که این امر منجر به نوآوری و ظرفیت سازی خواهد شد.” در اولین گام ، حمایت از دستیابی به این مهم در کمیته کشاورزی مجلس انجام شد.

رئیس مجلس با ذکر نمونه هایی از سو mis مدیریت ، افزود: در آن زمان 10 میلیارد دلار با تأیید رهبران ارشد برای کشاورزی و امنیت غذایی در نظر گرفته شده بود. “با اعمال در خوزستان ، سیستان و بلوچستان و کرمانشاه ، مشاهده می شود که اعتبار هزینه می شود.” ، به خوبی خرج نشده است در واقع ، ما وقت خود را تلف می کنیم و پروژه ها به خوبی اجرا نمی شوند.

رئیس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه انقلابی بودن به معنای این است که می توانیم مشکلات مردم را حل کنیم ، گفت: حدود 12 سال پیش رهبر معظم انقلاب در تجزیه و تحلیل فرمودند دشمن اصلی ما آمریکا است. آمریکا و ما باید سخت کار کنیم و برای مقابله با دشمن تلاش کنیم. ؛ بنابراین امروز همه آنچه مانع کار ما می شود علت دشمن است ، بنابراین باید با روحیه جهاد ادامه دهیم.

کریمی فیروزجایی: استخدام اساتید به عنوان پیشگامان تقویت گفتار انقلابی

در ادامه این جلسه علی کریمی فیروزجایی خاطرنشان کرد: جذب اساتید کشور می تواند با فعالیت های خود زمینه پیشرفت علم و فناوری در کشور را فراهم کند.

وی گفت: “بسیج اساتید دانشگاه ظرفیت خوبی دارد و ما باید این موضوع را با کمیته خبرگان مجلس پیوند دهیم تا قوانین خوبی در قوه مقننه تصویب شود.”

دکمه بازگشت به بالا