بین الملل

انصارالله به قدرتی منطقه‌ای تبدیل شده است/ لزوم بازگشت فوری ریاض به پای میز مذاکرات

واضح ترین پیامی که می توان از زیر آوار اهدافی که توسط موشک های بالستیک و هواپیماهای بدون سرنشین ارسال شده توسط حوثی ها (جنبش انصارالله یمن) در خاک عرب حاصل می شود ، این جنبش است. قدرت نظامی محلی به دغدغه ای تبدیل شده است که با رشد قدرت آنها باید مورد توجه قرار گیرد. نه تنها به دلیل افزایش توانایی های تهاجمی ، بلکه به دلیل پرتاب موشک های آنها روی زمین ، و مهمتر از همه ، رهبران سیاسی می توانند نسبت به هرگونه حمله متحدین سعودی تصمیمات تلافی جویانه بگیرند. و هواپیمای آن بر فراز یمن است.


بیشتر بخوانید:

وزارت دفاع عربستان سعودی مورد هدف مقاومت یمن قرار گرفت


براساس این گزارش ، در رابطه با میزان خسارت وارد شده به عربستان سعودی در رابطه با یک عملیات بزرگ “بازداشت توازن چهارم” نظرات مختلفی وجود دارد. از این گذشته ، سخنگوی ترکی مالکی ، اتحاد عربستان سعودی ادعا کرد که می تواند تمام موشک ها را هدف قرار داده و هشت هواپیمای بدون سرنشین را شلیک کند. از سوی دیگر ، محمد البخیتی ، عضو شورای سیاسی یمن ، تأکید کرد که تمام موشک ها به هدف مورد نظر اصابت کرده اند و هواپیماهای بدون سرنشین با موفقیت کار می کنند.

محمدالبخیت

محمد البخیتی ، مشاور سیاسی یمن انصارالله

انصارالله همچنین تأکید کرد که این عملیات دو وزارت دفاع و اطلاعات و همچنین پایگاه های هوایی ملک سلمان و پایگاه های نظامی در شهرهای جیران و نجران را هدف قرار داده است.

این عملیات در پاسخ به محاصره وحشیانه یمنی ها انجام شد که در آن چندین موشک و موشک بالستیک مانند زیریزاذر و همچنین چندین پهپاد به چندین مکان در عربستان سعودی اصابت کردند.

در این گزارش آمده است: “جنگ در یمن ، که در اوایل سال ششم آغاز شده است ، برای سعودی ها و افرادی که آن را آغاز کرده اند ، به نفع دولت یمن که استعفا داده است ، هیچ سودی ندارد.” لازم به ذکر است که اکنون سعدی نه با هوتی بلکه با شورای موقت جنوبی انتقالی روبرو می شود که آدین را به عنوان پایتخت دوم یمن معرفی کرد و اکنون (پس از شکست در میدان) به دنبال راهنمایی است. 3 پایتخت!

در پایان این گزارش گفته شد که حملات موشکی اخیر به ریاض باید روند بازگشت جدی به مذاکرات میان ائتلاف سعودی و جنبش انصارالله را تسریع کند تا به توافق برسد. پایان جنگ مهمترین شرط برای حل بحران ، شناختن حریف و توانایی های نظامی وی و احترام به قدرت های براندازی است که چنان مخالف دولت (استعفا داده اند) هستند.

انتهای پیام / 4033 /

دکمه بازگشت به بالا