عمومی

انجام اقدامات لازم جهت فعالیت موثر کانال مالی سوییس ضروری است

براساس گزارش رسانه ها ، رئیس جمهور حسنی مبارک و رئیس جمهور مسلمان حسن روحانی عصر سه شنبه با گپام لالین ، رئیس جمهور فدرال سوئیس ، تلفنی گفتگو کردند که همکاری های تهران و بن می تواند به سطح مناسب ارتقا یابد.

روحانی روابط خوب بین تهران و بن را “تاریخی و عمیق” توصیف کرد و بر لزوم تعمیق و توسعه این روابط خوب و در چارچوب نقشه راه همکاری های مشترک ، با توجه به پتانسیل بازگشت به بالا ، تأکید کرد.

خوشبختانه روابط ایران و سوئیس در موقعیت قابل قبولی قرار دارند و نقشه راهی برای روابط سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی مانند حمل و نقل ، بهداشت ، پزشکی ، کشاورزی و علوم و فناوری حتی در شرایط تحریم های شدید آمریکا ترسیم می کنند. و ما به دنبال مصالحه بیشتر در مورد اقدامات شرکتهای بزرگ سوئیسی هستیم که علی رغم تحریم ها به کار خود در ایران ادامه می دهند.

روحانی همچنین خواستار اقدامات موثری برای شبکه مالی سوئیس و اجرای آن توافق نامه های مشترک که به دلیل سیاست های دولت آمریكا به حالت تعلیق درآمده و گام هایی در جهت استفاده از قابلیت های چند جانبه است ، گرفته شود.

رئیس جمهور در ادامه تأکید کرد که حل مسئله از طریق تهدید ، زورگویی و زورگویی علیه مردم ایران واقعاً شکست خورده است. “حداكثر فشار آمریكا با مبارزه مردم ایران كاملاً ناكام مانده و فقط از طریق روشی مبتنی بر آن ، منطق و احترام متقابل است. که می توان بر مشکل فائق آمد.

روحانی همچنین بازگشایی و مذاکره مجدد شرکت بورام را محصول تلاش های طولانی مدت کشورهای مختلف توصیف کرد که برخلاف قطعنامه 2231 این امکان وجود ندارد و گفت: “استراتژی شهر تهران در قبال برجام روشن است. مطابق شورای امنیت سازمان ملل متحد ، لغو تحریم های واقعی توسط ایالات متحده و نه فقط روی کاغذ ، ما را به تعهدات کاهش یافته خود بازگرداند.

وی گفت: “توپ در حال حاضر در زمین های آمریكا است و وقتی تحریم های غیرقانونی را به دست می گیرد ، همه چیز درست خواهد شد.”

روحانی همچنین برنامه صلح هموزوم را گامی در جهت بهبود امنیت جمعی در منطقه خواند و با استقبال از ابتکارات سازنده و سازنده کشورهایی مانند سوئیس ، تأکید کرد که ایران در صورت صلاحدید اراده لازم از سوی دیگر کشورها آماده اتخاذ تدابیر اعتماد به نفس است. در منطقه.

رئیس جمهور با اشاره به وضعیت مردم یمن خواستار آتش بس فوری ، تحویل کمک های مالی ، جلوگیری از انتقال سلاح به برخی از کشورهای منطقه و سرانجام آغاز مذاکرات یمن و یمن به عنوان راه حل نهایی شد. مورد دوم به خاطر صلح دادن به کشور.

از اقدامات سوئیس در ایران ابراز خرسندی می کند

در این مکالمه تلفنی ، رئیس کنفدراسیون سوئیس ، گای پارملین ، 22 بهمن ، سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ، که من از آن استفاده خواهم کرد ، به دولت و ملت ایران تبریک گفت.

وی با ابراز خرسندی از اقدامات این شرکت سوئیس در ایران علی رغم تحریم های آمریکا و اشاره به شبکه مالی سوئیس و نقش آن گفت: “ما متعهد به انتقال دارایی های ایران در برخی کشورها به این کانال هستیم.”

رئیس جمهور سوئیس همچنین وضعیت موجود در صحنه بین الملل را فرصتی برای بازگشت همه طرفها برای انجام تعهدات خود دانست و گفت سوئیس آماده کار در این راستا است.

پارملین همچنین بر اهمیت واگذاری امنیت به یمن و تقویت همکاری های منطقه ای تأکید کرد و گفت: ایران که در منطقه نقش موثری داشته است می تواند با کمک کشورهای دیگر از جمله اتحادیه به بازگرداندن صلح به یمن کمک کند. هم.

دکمه بازگشت به بالا