فرهنگ و هنر

انتقادهای صریح کیوان ساکت از خانه موسیقی

وی گفت: “تاکنون هیچ انتخاب خانه ای بدون حاشیه انجام نشده است.” انتخاب کاخ موسیقی من را به یاد الکساندر لوکاشنکو (رئیس جمهور بلاروس از سال 1994) می اندازد زیرا روند ریاست جمهوری بلاروس مانند تغییرناپذیری اعضای هیئت مدیره گروه هاوس است.

این آهنگساز در گفت وگو با سلام آنلاین در مورد مدیریت خانه موسیقی ادامه می دهد: “بسیاری از افراد سال ها به طرق مختلف در خانه موسیقی اقامت داشته اند و علیرغم اعتراض به آنها ، “آنها از خانه موسیقی خارج نمی شوند.”

عدم شرکت تعداد زیادی از اعضای پارلمان در انتخابات این نهاد نشانگر اعتراض آنها به کنترل و عملکرد آن است و بسیاری از آنها مانند من از پذیرش انتخابات مجلس خودداری می کنند اصلا موسیقی. آخرین باری که به توصیه استاد فخرالدینی در جلسه آنها شرکت کردم ، در مقابل شما گفتم که اکثر آنها غیرمحبوب و مشروع هستند ، اما چه فایده هایی دارد؟ ؟

ساکت گفت: “برخی از اعضای آن مکان مورد اعتماد نیستند و از 17،000 عضو مجلس نمایندگان کمتر از 400 نفر را در سمت خود اداره می کنند.” خانه های موسیقی در این کار مشروع نیستند و باید مورد توجه قرار گیرند. درخواست من این است که اعضایی که موزیک ویدیو را ترک نمی کنند ، استعفا دهند و دیگر نامزد انتخابات نشوند.

وی گفت: “تاکنون بسیاری از هنرمندان که قبلاً در هیئت مدیره موسیقی یا نواحی خود عضو بودند به تدریج استعفا داده اند.” به عنوان مثال ، دکتر ساسافان تیمی از خانه موسیقی خارج شد ، اما البته به خاطر گفته هایش مورد آزار و اذیت قرار گرفت. همچنین ، استاد محمد علی کیانی نژاد ، استاد حسین علیزاده ، من و بسیاری دیگر از خانه موسیقی خارج شدیم. ظهور بسیاری از برترین هنرمندان کشور از محل موسیقی و عدم شرکت اعضا در انتخابات اعتراضات و ناکارآمدی های هیئت مدیره فعلی را برجسته می کند. اما گوش دادن وجود ندارد و هیئت مدیره فعلی این حرفه ها را نمی پذیرد.

آقای Sat انتخابات قبلی را نیز تأیید کرد و اظهار داشت: به نظر من ، انتخاب کاخ موسیقی تاثیری در کنترل آن ندارد. چون به انتخابات آنجا اعتماد ندارم.

این هنرمند همچنین اظهار داشت: “خانه موسیقی از نظر بصری هوشمندانه و محدود است ، كه از گوشه و كنار آن قابل مشاهده است. زیرا خانه موسیقی سه ماهه فقط اطلاعات اندکی درباره موسسه خود و برخی از اعضای دائمی می نویسد. همچنین ، در برنامه سه ماهه خانه موسیقی ، شما فقط اخبار و مصاحبه های هیئت مدیره گروه موسیقی خانه را با افرادی با ایده های خوب از طرف خالق مطبوعات یا در مورد افراد همان گروه که نقش کمی دارند ، مشاهده می کنید. در موسیقی امروز “خانه در یک معبد ویران است.”

با تأکید بر اینکه کاخ موسیقی هیچ تأثیری در موسیقی ایرانی و پیشرفت آن ندارد. وی افزود خانه موسیقی تنها نهادی است که بودجه در آن هزینه می شود و مشخص نیست که این بودجه چگونه هزینه می شود. همچنین به بسیاری از اتفاقاتی که در جامعه موسیقی رخ می دهد واکنشی نشان نمی دهد یا اگر پابرجا باشد اشتباه است. به عنوان مثال ، یکی از اعضای گروه موسیقی ، کتاب هنرمند دیگری را به نام خود منتشر کرد ، اما مکان موسیقی پاسخی نداد. یا مثلاً نوازنده تار از تار ، که 60 سال پیش توسط گوام هوسانانو روهان خلق شد و نمونه اش در موزه موسیقی آن را به اشتباه به نام خود کپی و ثبت کرد و بهترین تحقیق سالانه از جشنواره خوارزمی است. اینکه کار او در حوزه هنری نیست. اما خانه هیچ واکنشی نشان نداد. به نظر من ، این اتحادیه به جای خانه ای برای ارتقا rights حقوق هنرمندان و رشد موسیقی ، یک جمع دوستانه برای اجتماعات محدود است.

آقای ساکت در پایان مصاحبه خود با سلام آنلاین همچنین به بحث درباره پروژه ناتمام این موسسه پرداخت و اظهار داشت: به عنوان مثال ، سرنوشت پروژه چاکرا ، اولین پروژه تعاونی مسکن اعضای این موسیقی در تمام کردن

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا