اقتصادی

انتظارات خود را از کاربردهای آینده ماهواره‌ها اعلام کنید

دبیرکل هفته جهانی فضا گفت: زمان برگزاری هفته جهانی فضایی امسال در ایران مصادف با 13-19 اکتبر است و گفت: “امسال به دلیل رعایت پروتکل بهداشت ، برنامه این هفته برگزار می شود. “این به صورت آنلاین و پنهانی انجام شد.”

به گزارش سلام آنلاین. دکتر سعید قربانی ، امروز در کنفرانس مطبوعاتی آژانس فضایی در رابطه با هفته جهانی فضا ، که به طور زنده در اینستاگرام برگزار شد ، افزود: “هفته جهانی فضا همه ساله از 4 تا 10 اکتبر که امسال 13 تا 19 اکتبر است. و برای ترویج این علم در بین مردم همه کشورها برنامه هایی در این راستا وجود دارد.

وی نامگذاری روز جهانی فضایی را پس از تصویب قطعنامه در سازمان ملل در سال 1999 عنوان کرد و گفت: هدف از این فعالیت ترویج و توسعه دانش فضا و شناختن مردم و جوانان است. نقش فناوری فضا در زندگی انسان بر روی کره زمین و انسجام بین کشورها با فناوری فضایی متعهد به استفاده صلح آمیز از این فناوری است.

قربانیان دلایل نامگذاری هفته جهانی فضا را ذکر می کنند: در 4 اکتبر 1957 ، نخستین ماهواره جهان ، Spetonic-1 ، توسط اتحاد جماهیر شوروی به فضا پرتاب شد و 10 سال بعد در فضا قرار گرفت. 10 اکتبر 1967 – اولین ماهواره آمریکا پرتاب شد. ماهواره خود را به فضا پرتاب کنید. پیشنهاد هفته جهانی فضا از 4 تا 10 اکتبر به ابتکار اساتید و محققان ایرانی به سازمان ملل ارسال شد و سرانجام تصویب شد.

دبیرکل هفته جهانی فضا افزود: در همین راستا ، انجمن هفته جهانی فضا موضوعی را برای برنامه سالانه هفته جهانی فضا انتخاب می کند تا همه فعالیت ها و رویدادها در سراسر جهان در برنامه ریزی شود این هفته حدود این شعار است. “

به گفته وی ، این انجمن شعار هفته جهانی فضا 2020 را اعلام کرده است (“ماهواره ها زندگی را بهتر می کنند”).

وی گفت: “با توسعه فناوری فضا ، ماهواره ها امروزه می توانند از جهات مختلفی از جمله کاربردها روی زندگی ما تأثیر بگذارند.” ماهواره های کشاورزی خاطرنشان می کنند که از آنها برای شناسایی مناطق با آفات کشاورزی برای تجزیه و تحلیل رطوبت خاک ، هواشناسی و فرسایش استفاده می شود.

با توجه به برنامه هفته جهانی فضایی در ایران ، قربانی توضیح داد: “متأسفانه شیوع کورون ویروس در ایران و جهان بر برنامه این هفته تأثیر گذاشته است. “تقریباً تمام جلسات و سمینارها برگزار می شود.”

وی با تأکید بر اینکه برنامه این هفته در ایران بیشتر در بخش گفتگو برگزار می شود ، افزود: علاوه بر این ، امسال نیز مسابقات نقاشی بدون چهره برگزار می شود. “

دبیر هفته جهانی فضا “ماهواره آلوئه” را یکی از برنامه های هفته در ایران عنوان کرد و توضیح داد که هدف از این رویداد ایجاد راهی برای پیشبرد است. مواجهه با خدمات ماهواره ای. بنابراین شرکت کنندگان با ماهواره ها مصاحبه می کنند و عملکرد آینده این فضاپیما را توضیح می دهند.

قربانیان ثبت وقایع فضایی را یکی دیگر از برنامه های هفته عنوان کرد و یادآور شد: در این بخش شما علاقه مندید که با استفاده از مرجع ، رویداد پیشنهادی آنها را در فضا ثبت کنید. در وب سایت سازمان فضایی قرار دارد و ما این رویدادها را با نام آنها ذکر خواهیم کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا