عمومی

انتخاب یک دانشمند ایرانی بعنوان مدیر منطقه ای آسیا و اقیانوسیه یونسکو

MIL یکی از ارکان سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) است که مسئولیت آموزش، فرهنگ سازی، احترام، ترویج و ترویج رسانه ها و اطلاعات یونسکو در سطح جهانی را بر عهده دارد. اتحاد سواد رسانه ای و اطلاعاتی یونسکو که قبلاً به عنوان اتحاد جهانی برای مشارکت دانش رسانه و اطلاعات (GAPMIL) شناخته می شد، به دنبال استفاده از قدرت همکاری بین المللی و اطمینان از دسترسی همه شهروندان کشورهای مختلف به اطلاعات و رسانه ها است. مردم و سازمان ها پذیرفته اند که بیش از صد کشور را نمایندگی کنند تا بتوانند از مشارکت و کار خود استفاده کنند و با هم تغییرات لازم را در این بخش ایجاد کنند.

اولین همکاری بین المللی در زمینه سوادآموزی در مجمع جهانی مشارکت سواد رسانه ای و رسانه ای (مجموعه جهانی برای مشارکت سواد رسانه ای و رسانه ای) در تاریخ 26-28 ژوئن 2013 در ابوجا پایتخت نیجریه و با اهداف زیر محقق شد:
1- شفاف سازی عضویت و همکاری قوی برای توسعه دانش اطلاعاتی و رسانه ای و اثربخشی جهانی آن.
2. توانمندسازی جامعه ای که اخبار و رسانه ها را می شناسد برای انعکاس صدای مشترک در موضوعات حساس و خاص، به ویژه در رابطه با سیاست.
3. تقویت استراتژی های سواد رسانه ای و اطلاعاتی به گونه ای که مردم بتوانند با ایجاد مکان مشخص و منحصر به فرد برای شبکه ها و سازمان ها در زمینه اطلاعات و سواد اطلاعاتی و .. به شناخت و درک مشترک در سطح جهانی دست یابند.

یونسکو MIL رسماً اعضای خود را برای شرکت در انتخابات میان‌دوره‌ای در تاریخ 1 ژوئن 2022 دعوت کرده است و پس از برگزاری انتخابات سراسری در 9 مارس، نتایج واضح انتخابات بین‌المللی خود در 11 مه اعلام شده است. سال 2023 اعلام شده است و دکتر علیرضا باستانی، استاد سرشناس علوم ارتباطات و دانش رسانه، به عنوان نماینده آسیا و اقیانوسیه و مدیر منطقه ای آن انتخاب شده است.

انتخاب دانشمند ایرانی به عنوان مدیر منطقه آسیا و اقیانوسیه یونسکو

دکتر سنتی؛ فارغ التحصیلان رشته ترجمه انگلیسی، ارتباطات (گرایش روزنامه نگاری) و دکترای علوم ارتباطات، عضو رسمی موسسه اطلاعات و سوادآموزی MIL، عضو رسمی یونسکو، بنیانگذار اولین سازمان غیردولتی. سازمان مردم نهاد سوادآموزی کشور، انجمن سواد رسانه ای ایران (اینسان)، مؤسس مدرسه آنلاین مکالمه انگلیسی و آیلتس ایران بریتو، مترجم وزارت امور خارجه، مشاور امور بین الملل سازمان هواشناسی است. مترجم نیروی سازمان ملل متحد (یونیماگ)، برگزارکننده سمینارهای علمی و بین المللی در ایران و سایر نقاط جهان و نویسنده چندین کتاب با عنوان «پروتکل انتشار اطلاعات مخاطرات اجتماعی توسط خبرنگاران»، کتاب های جامع گرامر انگلیسی / گرامر “”، الفبای آموزش سواد رسانه ای “، ترجمه و انتشار کتاب در زمینه نگارش رسانه ای و آگاهی “، ترجمه و انتشار کتاب های روزنامه نگاری “، ترجمه و انتشار کتاب های نویسندگی در روابط عمومی «ترجمه و انتشار کتاب‌های گزارش‌های خبری بین‌المللی و بسیاری از مقالات منتشر شده در مورد دانش رسانه‌ها و منتقدان و رسانه‌ها می‌گویند «مردم باهوش.

نام دکتر باستانی در ایران و مجامع علمی و رسانه ای منطقه ای و بین المللی با «دانش رسانه ای» و دغدغه ها و روش های جدید رسانه ای وی در این زمینه و اجرای اقدامات ملی، منطقه ای و بین المللی گره خورده است که در این زمینه مؤثر است. او به عنوان نماینده و مدیر عامل آسیا و اقیانوسیه MIL، انجمن سواد رسانه ای و رسانه ای یونسکو (MIL UNESCO) انتخاب شده است.

موفقیت انتخاب ایشان در این مقام بین المللی را تبریک می گویم. امید است مدیران دولتی و بزرگ رسانه ها و فعالان مدنی و حرفه ای با درک درست از اهمیت بین المللی و توانایی انتخاب دانشمند برتر ایرانی به نمایندگی و اداره آسیا و اقیانوسیه در یک سازمان بین المللی برسند و موارد فوق موجب آموزش و احترام گردد. و ارتقاء و ارائه سواد رسانه ای در سطوح ملی و بین المللی و با همکاری مستمر و ادغام مؤثر با اهداف، به این معنا با ایشان و مدیریت بین المللی در دستور کار کاری خود در مقام صداقت تثبیت شده است. و همكاري شايسته در اين زمينه پس به قول حضرت حافظ كه «خير را همه عالم بپذيرند، بلي همه عالم مي توانند ببرد…» به هدف.آخرين سواد رسانه اي. به گفته فردوسی پارسی سرا، او به جایی رسیده است که «عاقل به واسطه علم دل تواناست.» جامعه نقاد و با فضیلت «با شکوه و احترام با رعایت اصول آزادی بیان و بیان در کانون دانشگاهی است. سطوح ملی، منطقه ای و منطقه ای. در سطح بین المللی و مبنایی برای “بهترین حکمرانی” در سیستم های علمی، آموزشی، حقوقی، سیاسی، قوه مقننه، دادگاه ها، اقتصاد، فرهنگ و رسانه ها شده است.

* اساتید دانشگاه و وکلای محلی دادگاه
ایمیل: zamani.ilinstitute@gmail.com

دکمه بازگشت به بالا