اجتماعی

امکان پیش بینی سیل، ۳ تا ۴ روز قبل از رخداد در کشور فراهم شد

رئیس م Instituteسسه تحقیقات هواشناسی و هواشناسی از اجرای آزمایشی سیستم های هشدار دهنده و هشدار دهنده سیل در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش سلام آنلاین و به نقل از روابط عمومی موسسه تحقیقات هواشناسی و جوی مهدی رهنما ، سازمان هواشناسی کشور براساس مأموریت خود و ارتقا quality کیفیت پشتیبانی و آگاهی از سیل بنا شده است. سیستم توسعه نرم افزار هشدار سیل و سیلاب برای موسسه ملی هواشناسی و علوم جوی نسل چهارم را توسعه و توسعه دهید. این سیستم می تواند احتمال وقوع سیل در آینده و ویژگی های آن از جمله ویژگی های مدیریت سیل و هشدارهای مورد نیاز حداقل سه تا چهار روز قبل از سیل را پیش بینی ، به روز و تأیید کند.

وی مهمترین مشخصات خروجی سیستم را كه توسط انستیتوی ملی تحقیقات هواشناسی و جوی طراحی و تولید شده است برای پیش بینی سیلاب هیدروژن برای مخازن خاص حوضه بر اساس موقعیت و زمان حداكثر سیل پیش بینی كرد. وی گفت: تخلیه حجم سیلاب 5 و 10 روزه مخزن را تأمین می کند.

رهنما افزود: احتمال پیش بینی برف و یخ از دیگر ویژگی های این سیستم است ، بنابراین پیش بینی این قسمت از سیستم با هدف برنامه ریزی استفاده از تجهیزات و آمادگی برای برف و یخ در بزرگراه ها ، جاده ها و بزرگراه های سراسر کشور انجام می شود. کشور مهم است. بهبود یافته است و در مرحله بعد می تواند توسعه یابد و به روی کل کشور بسته شود.

“از طریق استفاده از سیستم های پیش بینی و هشدار سیل ، که نگرانی عمده کل سیستم حکمرانی است ، و در نظر گرفتن این موضوع از طریق ارتباطات شخصی معاون اول رئیس جمهور به همه سازمان ها در مورد همکاری مطلوب با سازمان های هواشناسی. “برای استقرار این سیستم ، کشور می تواند در صورت بروز بحران ناشی از بلایای طبیعی با افزایش برنامه ریزی مناسب در زمینه پیشگیری و مقابله و افزایش سطح تاب آوری ، در برابر آسیب های اقتصادی و اجتماعی بسیار محافظت شود. جو در سراسر کشور.

در پایان ، آقای رهنما از همکاران تحقیقاتی موسسه ملی تحقیقات هواشناسی و جوی در طراحی و مدیریت راه اندازی این سیستم تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا