اجتماعی

امروز؛ احتمال تصمیم‌گیری نهایی درباره رتبه‌بندی معلمان/برقراری حقوق و بیمه کامل خرید خدماتی‌ها

وزیر آموزش و پرورش از گشایش جلسه مهمی در روز سه شنبه 18 بهمن ماه در خصوص لایحه ارتقای معلمان خبر داد و گفت: جلسه سه شنبه جلسه مهمی است و امیدواریم رتبه بندی ها در راستای «تجلیل از معلمان و به مناسبت» باشد. جشن پیروزی انقلاب».

به گزارش سلام آنلاین. یوسف نوری امشب از شبکه هفت سیما به ایران تایمز گفت: همه معلمان در روز کرونا تلاش می کنند و خوب کار می کنند، جا دارد از والدینی که همراهشان هستند تشکر کنیم.

وی در خصوص چشم انداز آموزش پس از کرونا در دوران پس از کرونا گفت: این که دوران پساکرونا بدون کرونا ترسیم نمی شود و آینده، کرونا است، متکبرانه به نظر می رسد. جهان با کرونا زندگی می کند و ما نیز از این قاعده مستثنی نیستیم.

وزیر آموزش و پرورش افزود: بررسی سازمان جهانی بهداشت و بررسی میدانی ما از 36 کشور نشان می‌دهد که آموزش در هیچ کشوری تعطیل نیست و فقط مدارس در یک کشور همسایه تعطیل است که دو هفته است تعطیل شده است. با این حال، وضعیت ایمن سازی دانش آموزان ما خوب است و تقریباً 94 درصد دانش آموزان بالای 12 سال اولین واکسیناسیون خود را دریافت می کنند.

نوری با اشاره به دلایلی از جمله والدین و جوی گفت: در آن زمان مدرسه تعطیل شد و شبکه آموزش با کمک مدرسه تلویزیون آمد و شبکه شادی راه اندازی شد که باید شامل برخی نهادها باشد. نگرانی در مورد بازگشایی مدارس در اوایل شیوع کرونا. با تشکر از آموزش که در این امر کمک کرد. اینها به بچه ها از رفتن به مدرسه کمک می کرد.

وی تاکید کرد: باید با راهنمایی ستاد ملی کرونا به تدریج بازگشایی مدارس را مدنظر قرار دهیم. سازمان بهداشت جهانی می گوید مدارس آخرین جایی هستند که تعطیل می شوند. ما باید مراقب یکدیگر باشیم.

وزیر آموزش و پرورش درباره میزان ترک تحصیل گفت: جمعیت واجب ما 15.3 میلیون نفر است که بیش از نیمی از آنها در مقطع ابتدایی هستند. یکی از دلایل متفاوت بودن آمار دانش آموزان مقطع ابتدایی با تحصیل در مقطع متوسطه و ترک تحصیل، توخالی بودن تعداد دانش آموزان است. مثلاً تعداد دانشجویان ما تا سال 90 کاهش پیدا کرد، اما از سال 90 به بعد افزایش یافت. اما در دوره کرونا میزان ترک تحصیل اندکی افزایش یافته و در پایه اول این تعداد نسبت به سال قبل افزایش یافته است. اکنون استان در حال شناسایی و اعزام آنها برای آموزش است.

نوری گفت: برخی افراد می توانند از روش های مختلفی استفاده کنند و مطالعه کنند و خود را محک بزنند. اما به طور کلی، در طول کرونا، تعداد بازماندگان و کسانی که تحصیل را رها کرده‌اند بیشتر از کرونا بوده است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به تشریح برخی دستاوردهای انقلابی در نظام تعلیم و تربیت پرداخت و گفت: فاصله سرانه هر دانش آموز در دوران قبل از انقلاب 1.4 متر بوده که اکنون به 5.2 متر رسیده است. در کشور ما 52000 مدرسه وجود دارد که به 113000 می رسد و مدارس از نظر تعداد کلاس رشد بیشتری داشته اند. 100000 به 540000 کلاس رسید. 83 اردوگاه و فرهنگسرا هم داریم که الان به سال 1394 رسیده ایم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: تعداد اماکن ورزشی ما دو برابر شده است. 162 واحد آموزش استثنایی داریم که الان به 1687 رسیده است. همچنین لازم به ذکر است که تعداد مدارس استعدادهای درخشان از 5 به 708 و 141 برابر افزایش یافته است. اینها دستاوردهای انقلاب اسلامی است. با این حال، ما هنوز یک مدرسه دو طرفه داریم. یکی از دلایل آن افزایش مهاجرت به شهرها و حومه شهرهاست.

نوری یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب را تأسیس مؤسسه آموزش و پرورش در 8 اسفند 1359 به همت رزمندگان رجایی و باهنر عنوان کرد. نقطه عطف دیگر تصویب سند تغییرات اساسی وزارت آموزش و پرورش در سال 90 بود که البته در چند سال گذشته با تاخیر مواجه شده بود. ما پایه ای برای پیاده سازی فایل های تبدیل ایجاد کرده ایم. فایل های تبادل نیاز به یک برنامه عملیاتی دارند. زیر سیستمی از فایل های مبادله شناسایی و تدوین می شود که باید نقشه راه از آن ترسیم شود که در کمپ فایل مبادله پایه در حال انجام است.

وی در ادامه از افتتاح دو هزار و 950 پروژه آموزش و پرورش با 13 هزار و 450 کلاس در روز سه شنبه 18 بهمن ماه با حضور معاون اول رئیس جمهور خبر داد و گفت: طی چند ماه گذشته مشکلاتی در خصوص ساعات تدریس و بیمه معلمان برای خرید خدمات وجود داشته است. . بر اساس نظارت ها، موانع برداشته شده است. معلمان 44 ساعت کار می کنند، یعنی 24 ساعت در مدرسه و بقیه روز، اما می گویند هزینه خدمات باید 44 ساعت باشد و 24 ساعت کافی نیست و بیمه آنها به طور کامل رد نمی شود. بر این اساس خرید کامل خدمات و ظرف 44 ساعت حقوق و بیمه کامل نیز به طور کامل محاسبه می شود.

وزیر آموزش و پرورش همچنین درباره روند نهایی تصویب و اجرای طبقه بندی معلمان توضیح داد و گفت: خودارزیابی دوقلو سند تحول اساسی است و یکی از دلایل اجرا نشدن آن اجرا نشدن است. هدف اصلی از این رتبه بندی تقویت ظرفیت و آماده نگه داشتن معلمان برای ارتقای کیفیت نظام آموزشی است، زمانی که دستمزد برابر باشد و رتبه بندی را در ذهن مخدوش کند.

نوری افزود: سال گذشته رتبه بندی در دستور کار دولت قرار گرفت و به مجلس رفت اما منابع پایداری برای آن فراهم نشد و فروش ملک را در نظر گرفتند و رقمی برای سال تعیین نکردند، به همین دلیل ملک را نفروختیم. بنابراین رتبه‌بندی اعمال شد. «شکست، مجلس مصوبه‌ای در مورد ارزیابی دارد که باید تضمین کنیم. از وام‌هایی که اکنون جدی می‌گیریم و دولت متعهد به رتبه‌بندی است.

وی گفت: منابع پایدار برای سال آینده پیش بینی شده است و 25 تریلیون توماس خواهد بود. ما به حل مسائل ادامه می دهیم و جلسه را افزایش داده ایم. همچنین روز سه شنبه جلسه مهمی برای رفع کمبود بودجه در نیمه دوم امسال داریم و امیدواریم به نتیجه برسیم. من حداقل دو بار در روز بر روی رتبه بندی نظارت و مذاکره می کنم. جلسه امروز جلسه مهمی است و امیدواریم این موضوع برای تکریم معلمان و جشن پیروزی انقلاب حل شود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه برای هر مدرسه 290 میلیارد تومان توزیع کرده ایم که البته باید تقویت می شد و امکان اسلام آوردن آنها وجود نداشت.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا