اجتماعی

الزام چشم‌پزشکان به دریافت مجوز از اتحادیه عینک‌فروشان

رئیس مجلس صنفی ایران شرایط قانونی چشم پزشکان و چشم پزشکانی که مایل به فروش عینک برای اخذ مجوز از اتحادیه های عینک یا اتحادیه های مرتبط هستند را اعلام کرد.

به گزارش سلام آنلاین، سعید ممبینی به نقل از اتاق اصناف گفت: طبق سامانه اصناف، فروش بدون مجوز تعطیل است اما وزارت بهداشت اعتراض کرده است.

به گفته مسئولان اتحادیه، اتحادیه ایران این موضوع را در دستور کار خود قرار داده و جلسات متعددی برگزار کرده است. در این راستا، مستندات قانونی از جمله ماده ۲ قانون نظام صنفی به شورای تنظیم مقررات ارائه شد و دیوان عدالت اداری با اکثریت آرا، موید کاملتر بودن استناد مجلس اصناف ایران نسبت به وزارتخانه بود. . سلامتی؛ بنابراین دیوان عدالت اداری رای به نفع اتحادیه صادر کرد.

این مهم را در هیئت ابطال و میانجیگری پروانه کسب نیز تا پایان جلسه دیروز (5 آذرماه) پیگیری کردیم، در مورد چشم پزشکان و چشم پزشکانی که قصد فروش عینک دارند به توافق برسند، آنها نیز باید پروانه کسب داشته باشند. بنابراین گواهینامه های حرفه ای صادره از وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی برای فروش عینک کفایت نمی کند، فروش و عرضه عینک مستلزم داشتن پروانه کسب از اتحادیه مربوطه می باشد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: کنگره اصناف ایران، بزرگترین صادرکننده مجوز کسب و کار در کشور از نظر تعداد و تنوع فعالیت، یکی از 9 عضو اصلی «هیئت تخریب و سازش پروانه کسب» است. یکی از مواردی که برای بهبود و تسهیل فضای کسب و کار به این هیئت گزارش می‌کنیم، موضوعات و موضوعاتی است که از سوی اتحادیه‌ها و اتاق‌های سراسر کشور به اتاق‌ها گزارش می‌شود و بر اساس تحلیل کارشناسان ما، مهم است. از این رو کنگره اتحادیه های کارگری ایران به رسیدگی به این موضوعات از مجاری مختلف قانونی ادامه می دهد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا