الزام برخی صنایع به فعالیت شبانه/ پیشنهاداتی برای جبران خسارات ناشی از قطعی برق

الزام برخی صنایع به فعالیت شبانه/ پیشنهاداتی برای جبران خسارات ناشی از قطعی برق

وزير صنعت، معدن و تجارت تاييد مي كند كه به برخي صنايع بزرگ نسبت به توليد در روز و كار در شب هشدار داده شده است. برای تلفات برق در نظر گرفته شده است

به گزارش سلام آنلاین، در سال های اخیر به دلیل افزایش دما، نقاط مختلف کشور با قطعی برق مواجه بوده و پس از رایزنی های انجام شده برای جلوگیری از آسیب به تجهیزات، برق واحد تولیدی به صورت پراکنده قطع شده است. در سال‌های اخیر، همزمان با رایج شدن ارزهای دیجیتال، کمبود برق تابستانی افزایش یافته است و به همین دلیل برخی ماینینگ این ارز دیجیتال را مقصر می‌دانند، اما برخی دیگر وزارت نیرو را مسئول تاخیر در تولید برق به دلیل کمبود منابع مالی و مشکلات می‌دانند. ناشی از تحریم ها به آن می گویند برق. در تابستان سال جاری قرار بر این بود که طبق برنامه یک روز در هفته برق شهرک های صنعتی قطع شود، اما گزارش ها نشان می دهد که اخیراً در برخی شهرک ها تا سه هفته قطعی برق رخ می دهد.

آرمان خالقی در گفت وگو با سلام آنلاین، قطعی برق برخی از شهرهای صنعتی را دو روز و برخی تا سه روز به طول انجامید. در روز و شب از ساعت 10 شب تا 8 صبح کار را متوقف کنید. اما برای برخی از این واحدها که 24 ساعته کار می کنند و خط پیوسته دارند اصلا امکان پذیر نیست. از سوی دیگر برخی واحدهای صنایع غذایی سردخانه دار نیز آسیب بیشتری دیدند.

وی با اشاره به اینکه تولید برخی از ماشین آلات کاهش یافته و به تعهدات خود عمل نکرده است، گفت: با این حال صاحبان صنایع باید از طریق بانک، مالیات، بیمه و … پرداخت کنند و تجهیزاتی برای آنها در نظر گرفته نشده است. بنابراین خاموشی ها بر هزینه های تولیدکنندگان تأثیر نمی گذارد، اما درآمد آنها را کاهش می دهد. بنابراین لازم است تجهیزاتی در زمینه اقساط بانکی، کارمزد تامین اجتماعی و کسر مالیات برای جبران قطعی برق در نظر گرفته شود. زیرا این شرایط بر شرکت ها و خارج از اراده آنها تحمیل می شود.

خالقی با بیان اینکه سرمایه گذاری های آتی نیز باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: در سال های آینده نه تنها مصرف کاهش نخواهد یافت، بلکه ساختمان های مسکونی و صنعتی بیشتری وارد دایره خواهند شد. بنابراین، بهره وری انرژی و بهینه سازی مصرف باید با دقت دنبال شود. بنابراین می توان بخشی از مشکل را با ایجاد فرهنگ مشارکتی مردم کاهش داد. به عنوان مثال، زمانی که همه از لامپ های رشته ای استفاده می کنند، دولت به تغییر وضعیت کمک کرده است. لذا اطلاع رسانی و تشویق به مشارکت مردم ضروری است.

وی افزود: از سوی دیگر فرسودگی سیستم انتقال برق باعث هدر رفتن برق در کشور شد. با این حال، انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی می تواند مشوق ها و کمک های فنی و اقتصادی را به واحدهای تولیدی برای بازسازی ارائه دهد. اما تامین نقدینگی آسان برای خرید تجهیزات مشکل است و باید تجهیزات را در اختیار واحد قرار داد. از طرفی طبق معاهدات بین المللی کشورهایی که ایران طرف آن است، ما باید درصدی از تولید انرژی خود را به انرژی های تجدیدپذیر مانند خورشیدی و بادی تبدیل کنیم و در این زمینه باید کمک های فنی انجام دهیم. و زمین به واحد.

به گفته وزیر صنعت، معدن و تجارت، در صورت تشکیل اتحاد انرژی با مشارکت شرکت‌های کوچک و بزرگ، می‌توان پنل‌های خورشیدی را بدون سرمایه‌گذاری مستقیم دولت و تنها با مجوز و زمین و زمین ایجاد کرد. خرید برق از آنها تضمین می کند. بنابراین در این مورد، بخش خصوصی می تواند در تامین برق خود سرمایه گذاری کند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا