اقتصادی

اقتصاد ژاپن کوچک شد – سلام آنلاین

یک نظرسنجی سه ماهه توسط بانک مرکزی ژاپن نشان داد که احساسات تجاری در بخش خدمات ژاپن در ماه ژوئن بدتر شد زیرا ضعیف تر شدن ین باعث افزایش هزینه ها شد.

به گزارش سلام آنلاین، تولید ناخالص داخلی (GDP) سه ماهه اول ژاپن کاهش یافت و احساسات تجاری در بخش خدمات این کشور در ماه ژوئن به دلیل نگرانی ها در مورد افزایش هزینه ها که منجر به افزایش می شود، تاریک شد شرکت‌ها قصد دارند هزینه‌های سرمایه‌ای را افزایش دهند و پیش‌بینی می‌کنند که تورم در سال‌های آینده حدود 2 درصد باقی خواهد ماند.

نتیجه نشست سیاست گذاری بعدی بانک مرکزی ژاپن در 30 تا 31 ژوئیه تصمیم آن را در مورد افزایش سریع نرخ بهره پیچیده می کند.

شرکت‌های بزرگ قصد دارند در سال مالی جاری منتهی به مارس 2025 هزینه‌های سرمایه‌ای را 11.1 درصد افزایش دهند، در حالی که در نظرسنجی قبلی 4 درصد افزایش یافته است. بسیاری از افراد داخلی انتظار دارند که بانک مرکزی ژاپن دوباره نرخ بهره را در سال جاری از نزدیک به صفر افزایش دهد.

در حالی که تورم برای دو سال بالاتر از هدف بانک مرکزی ژاپن باقی مانده است، بهبود اقتصادی شکننده ژاپن راه را برای افزایش نرخ بهره برای این کشور هموار کرده است.

در حالی که تولیدکنندگان بزرگ انتظار دارند که شرایط طی سه ماه آینده بهبود یابد، همتایان خدماتی آنها انتظار دارند با کاهش قیمت ها شرایط بدتر شود. تولید ناخالص داخلی ژاپن در ژانویه تا مارس 2.9 درصد نسبت به سال قبل کاهش یافت که نسبت به برآورد قبلی 1.8 درصد کاهش داشت.

به گزارش رویترز، با کاهش مخارج شرکت ها و خانوارها، اقتصاد ژاپن در سه ماهه اول سال جاری 1.8 درصد کاهش یافت. در حالی که تحلیلگران انتظار دارند رشد در سه ماهه جاری افزایش یابد، ین ضعیف تر با افزایش هزینه واردات سوخت و مواد غذایی بر احساسات خانوار تاثیر می گذارد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا