«افشای دروغ آمریکا توسط رئیس‌جمهور» و «اظهارات جالب بایدن»

تاکید رئیس جمهور بر دروغگویی آمریکا، خطوط و نمادهای یمن برای اسرائیل، تداوم حملات لبنان و عراق به اسرائیل، سفر فرزین به استانبول، وجود انبار برنج و نگرانی محسنی آژه ای برای نترازی ها از جمله آنهاست. مهمترین اخبار عصر 8 آنلاین سلام آنلاین.

«افشای دروغ آمریکا توسط رئیس‌جمهور» و «اظهارات جالب بایدن»

به گزارش سلام آنلاین، عصر روز شنبه 19 فروردین 1403، خبرنگاران سلام آنلاین اطلاعاتی را تهیه و تولید کردند که در ادامه مرور می کنیم:

چرا هانیه انتقام نگرفت؟

سیاست:

در جلسه هیأت وزیران که شامگاه یکشنبه 8 شهریور 1403 برگزار شد، مسعود المدیجیان از شهادت مجاهد «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان به شدت این جنایت را محکوم کرد رژیم سفاک صهیونیستی گفت: این گونه جنایات بار دیگر ثابت کرد که هیچ یک از استانداردها و چارچوب های بین المللی رعایت نمی شود. ادعای سران آمریکا و کشورهای اروپایی که در ازای پاسخ ندادن ایران به ترور شهید هنیه وعده آتش بس داده اند کاملاً صحت ندارد و دادن چنین فرصتی به جنایتکاران تنها باعث تشویق آنها به جنایات بیشتر می شود.

وی افزود: «هم اکنون نیز نباید مبارزان و مجاهدین لبنانی را در این نبرد تنها گذاشت، بنابراین این رژیم وحشی، کشورهای محور را زیر پا می گذارد و زنان و کودکان بی گناه را می کشد».

وی با تاکید بر مسئولیت سنگین کشورهای عربی و اسلامی در قبال جنایات رژیم صهیونیستی در منطقه، گفت: کشورهای اسلامی نباید نسبت به جنایات این رژیم بی تفاوت باشند، زیرا امروز این امر به همه مردم جهان ثابت شده است. که جنایتکار اصلی و عامل جنگ و ناامنی و کشتار هر کسی در جهان است!

درخواست عارف از کشورهای اسلامی

معاون اول رئیس جمهور در گفتگوی تلفنی با نخست وزیر لبنان شهادت را به ملت و دولت تسلیت گفت و حزب الله لبنان اعلام کرد که کشورهای اسلامی باید برای حمایت از لبنان و فلسطین اقدام فوری و موثر انجام دهند.

محمدرضا عارف شامگاه یکشنبه در گفت و گوی تلفنی جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در حملات گسترده به مناطق و منازل غیرنظامیان در لبنان به ویژه در حومه جنوبی بیروت و شهادت سیدحسن نصرالله را محکوم کرد. وی گفت: این اوج وحشیگری رژیم صهیونیستی است.

تعهد یمن به ادامه حملات به اسرائیل

جهان:

جنگنده های رژیم صهیونیستی شامگاه یکشنبه بندر الحدیده، دو نیروگاه کنونی راس کثیب و راس عیسی را هدف قرار دادند.

یک مقام یمنی در مصاحبه با المیادین گفت: حملات و جنایات یمن را از ادامه عملیات نظامی خود باز نمی دارد. ما غیرنظامیان دشمن را به جای غیرنظامیان هدف قرار خواهیم داد و صهیونیست ها باید این را بدانند.

این مقام یمنی تاکید کرد: حاشیه رودخانه هدف ارتش یمن در عمق اراضی اشغالی بزرگ و راهبردی است و ارتش برای هر سناریویی آماده است.

بایدن: باید از جنگ جلوگیری کنیم

با وجود تداوم حملات هوایی اسرائیل علیه لبنان، رئیس جمهور آمریکا خواستار پایان جنگ در غرب آسیا شده است.

جو بایدن، رئیس جمهور 81 ساله آمریکا، شامگاه یکشنبه در یک بیانیه مطبوعاتی نامشخص از برنامه های خود برای تماس با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی خبر داد و گفت: باید جنگی در غرب آسیا رخ دهد که باید از آن جلوگیری کرد.

وی افزود: ما باید از جنگ جلوگیری کنیم.

ادامه حملات حزب الله به سرزمین های اشغالی

شامگاه یک شب، حملات گسترده ای از لبنان به سمت الجلیل، عکا و خلیج حیفا در شمال فلسطین اشغالی انجام شد. حزب الله لبنان نیز مدعی شده است که پایگاه «ایلیاتکیم» تحت اشغال اسرائیل در شمال فلسطین هدف حملات پهپادی بوده است. حزب الله لبنان اعلام کرد که پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی “زوفولون” در شمال این کشور را هدف حملات موشکی قرار داده است.

مبارزه اسلامی عراق امشب یکی از اهداف اصلی ایلات مورد اصابت پهپاد قرار گرفت.

منابع اسرائیلی می گویند آژیرهای هشدار حمله پهپادی به ایلات از عراق به صدا درآمده است.

گروه دولت اسلامی عراق و شام (داعش) امشب در بیانیه‌ای اعلام کرد که هدف اصلی شهر ایلات توسط هواپیماهای بدون سرنشین مورد اصابت قرار گرفته است.

سفر رئیس کل بانک مرکزی به ترکیه

اقتصاد:

محمدرضا فرزین به منظور شرکت در ششمین کنفرانس بین‌المللی بانک مرکزی سازمان همکاری‌های اسلامی در ترکیه و توسعه روابط و همکاری‌های پولی و بانکی با کشورهای عضو، در رأس این هیئت تخصصی، تهران را به مقصد استانبول ترک کرد.

قرار است در این نشست بین المللی درباره آخرین وضعیت رشد اقتصادی و تورم و همچنین بررسی ابعاد استفاده از فناوری های نوین در بانکداری الکترونیکی بین اعضای سازمان همکاری اسلامی بحث و تبادل نظر شود.

فراوانی ذخایر برنج

بر اساس اعلام مجریان طرح گندم و برنج وزارت جهاد کشاورزی، با توجه به پیش بینی برداشت 2.7 میلیون تن برنج، 491 هزار تن از این محصول در پنج ماهه نخست امسال وارد کشور شد. کارخانه های برنج و کشاورزان از سال گذشته، نیازی به واردات نداریم.

سهراب سهرابی افزود: انبارهای شالیکوبی ها و کشاورزان امسال مملو از برنج است و کشاورزان نگران فروش این محصول هستند.

دغدغه های رئیس دیوان در حل اختلافات

جامعه:

وی گفت: سه قوه باید با تعامل و همفکری نسبت به موضوع عدم تعادل انرژی در کشور اقدام فوری کنند.

محسنی آژه‌ای در دیدار با اعضای کمیته انرژی شورای اسلامی، با اشاره به عدم تعادل انرژی در کشور، گفت: «در صورت تعامل و همفکری، سه قوه باید سریعاً نسبت به عدم تعادل انرژی اقدام کنند.» به برنامه های خود در آینده فکر نکنید، در مورد نقش ها و مسئولیت های خود، ما در قوه قضائیه آمادگی داریم تا امنیت سرمایه گذاری را در همه بخش ها به ویژه در حوزه انرژی در کشور تضمین کنیم.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا