اقتصادی

افزایش ۱.۵ درصدی سهم اقتصاد دیجیتالی در کشور

به گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با تشکیل کارگروه اقتصاد دیجیتال با هدف حل مشکل توسعه اقتصاد دیجیتال در کمتر از دو سال، سهم این بخش از تولید ناخالص داخلی افزایش یافته است. از 6.4 تا 7.5.

به گزارش سلام آنلاین، روند دیجیتالی شدن زندگی روزمره مردم در سراسر جهان با گسترش اپیدمی کرونا در سال‌های اخیر شتاب بیشتری گرفته است. برای مثال، بسیاری از شرکت‌های کوچک و متوسط ​​آلمانی که قبلاً در دیجیتالی‌سازی کند و ناکارآمد بودند، مجبور شدند این فرآیند را تطبیق دهند و از آن استقبال کنند. از سوی دیگر، شرکت‌هایی که قبلاً در دیجیتالی کردن زیرساخت‌های خود سرمایه‌گذاری کرده‌اند، می‌توانند موقعیت بهتری در بخش رقابتی در مقایسه با همتایان خود کسب کنند.

البته این نوآوری های دیجیتال برای همیشه دوام نمی آورند و در طول زمان تغییر می کنند. رهبران اقتصاد دیجیتال و مدیران کسب‌وکار باید امنیت، نوآوری و انطباق سرمایه‌گذاری‌های تجاری خود را با این محیط حیاتی از طریق درس‌ها و تجربیات لازم از موقعیت شناسایی و ترسیم کنند.

در ایران سال هاست که توجه ویژه ای به اقتصاد دیجیتال شده و دولت سیزدهم برای منطقه اقداماتی انجام داده است. اقتصاد دیجیتال مکانی بکر است که می تواند برای کشور شغل زیادی ایجاد کند و صرفاً بحث هزینه نیست و اکنون قشر جدیدی که می تواند شرایط جدیدی را برای افزایش اشتغال فراهم کند فضای مجازی و استفاده از دیجیتال است. اقتصاد.

اما یکی از فعالیت‌هایی که می‌توان در اقتصاد دیجیتال پیاده‌سازی کرد، اجازه دادن به پلتفرم‌های بیشتری برای فعالیت در این بخش است، زیرا بر اساس این پلتفرم‌ها و پلتفرم‌ها می‌توان تجارت و کسب و کار و تجارت را ایجاد کرد.

مهمترین مزیت های اقتصاد دیجیتال برای کشور

این فضا می تواند سه مزیت بزرگ برای کشور ایجاد کند که یکی از آنها فرصت های شغلی و مشاغل جدید در دنیا در این زمینه است. اقتصاد دیجیتال در اکثر کشورها سهم بالایی دارد و ارزش افزوده زیادی ایجاد کرده است، بنابراین در کشور ما که اکثر مشاغل سنتی هستند، می تواند فرصت بسیار خوبی برای تعریف مشاغل جدید در این بخش و کاهش نرخ بیکاری باشد. .

کسب و کارهای مجازی بر اساس فضای مجازی و اینترنت ایجاد می شوند، برای این منظور باید زیرساخت ها برای ورود کسب و کارهای جدید مهیا شود چرا که خواه ناخواه به سراغ کسب و کارهای جدید خواهیم رفت. مزیت دوم کاهش هزینه است. در حال حاضر یکی از بحث های مطرح در کشور قیمت بنزین است و با توجه به مصرف روزافزون آن، هزینه آن نیز افزایش می یابد که با توسعه استفاده از فضای مجازی و اینترنت در آن کشور، حمل و نقل گسترش می یابد. برای انجام کارها مراجعه به ادارات و سازمان های مختلف بسیار کاهش می یابد و این مشکل از جمله انرژی بسیار مقرون به صرفه است.

بهره وری یکی دیگر از مزایای اقتصاد دیجیتال است و استفاده از فناوری های جدید باعث افزایش بهره وری در کشور می شود. متأسفانه بهره وری کشور چه از نظر نیروی انسانی و چه از نظر سرمایه آن چیزی نیست که باید باشد و گاهی منجر به از دست رفتن نیروی انسانی در کشور می شود. مزیت بعدی کاهش هزینه است. در حال حاضر یکی از بحث‌های مطرح در کشور قیمت بنزین است و با افزایش مصرف آن، هزینه آن نیز افزایش می‌یابد، در حالی که در صورت افزایش استفاده از فضای مجازی در بخش دیجیتال، استفاده گسترده از To انجام وظایف مختلف می‌شود. و بازدید از آن به بسیاری از ادارات و سازمان ها انجام می شود، بسیار کاهش می یابد و این مشکل از جمله انرژی بسیار مقرون به صرفه است.

از این رو با توجه به اهمیت این حوزه در برنامه هفتم توسعه، بخش ها و مقالات زیادی به آن اختصاص یافته و بر لزوم توجه به آن تاکید شده است. در همین حال عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص پیشرفت اقتصاد دیجیتال با تشکیل کارگروه اقتصاد دیجیتال طی دو سال اخیر به منظور رسیدگی به مسائل توسعه اقتصاد دیجیتال صحبت کرد. سهم این رشته از تولید ناخالص داخلی 6.4 به 7.5 رسید.

رئیس جمهور اخیراً رشد 1.5 درصدی اقتصاد دیجیتال را قابل قبول است اما کافی نمی داند و معتقد است با توجه به ظرفیت های موجود کشور و نیروی کار جوان و استعدادهای موجود رشد اقتصادی ما در این بخش است. قطعا اقتصاد دیجیتال می تواند بالاتر و بهتر شود و از طرفی فرصت های شغلی برای جوانان تحصیل کرده کشور فراهم شود.

در نهایت با توجه به توسعه اقتصاد دیجیتال در بسیاری از کشورهای جهان و حرکت به سمت آینده اشتغال و ظهور مشاغل جدید، باید زیرساخت های توسعه اقتصاد دیجیتال و استفاده بهتر از فضای مجازی فراهم شود. . . خوشبختانه اقدامات زیادی در کشور برای توسعه فناوری های جدید و اقتصاد دیجیتال انجام شده است، اما هنوز راه زیادی در پیش است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا