علمی و پزشکی

افزایش احتمال ورود موج جدید کرونا به ایران

سخنگوی وزارت بهداشت با توجه به روند رو به رشد مبتلایان به کرونا در سراسر جهان از افزایش احتمال موج جدید ویروس کرونا با ورود زیرگروه جدید Omicron به کشور در زمستان امسال خبر داد.

به گزارش سلام آنلاین. پدرام پاک آیین گفت: در حالی که در ماه گذشته تعداد جان باختگان بیماری کرونا در کشورمان به مدت 13 روز به صفر رسید، آمریکا، فرانسه و آلمان سه رقمی فوت کردند. به این ترتیب، بین 14 تا 20 دسامبر، تعداد موارد جدید ویروس کرونا به نام‌های BQ1 و BA5 با سهم متفاوت از هر گونه در ایالات متحده در ژاپن 50 درصد، در کره جنوبی 13 درصد، در فرانسه 13 درصد و 5 درصد و در برزیل سه درصد بیشتر از هفته گذشته بود. در افغانستان، آفریقای جنوبی، آذربایجان، آرژانتین و برزیل روند رو به افزایش بیماری عروق کرونا ویروس قلب مشاهده شده است.

وی با اشاره به روند کاهشی مبتلایان به کرونا در ایران و هند، گفت: در ترکیه و روسیه آمار مبتلایان نسبت به هفته قبل یکسان بوده و ثابت مانده است.

وی افزود: معمولاً یک ماه پس از شیوع سویه جدید کرونا در اروپا، این ویروس در ایران مشاهده می‌شود، اما سویه جدید BQ1 هنوز در ایران مشاهده نشده است، خیر، اصلا. اما با توجه به روند افزایشی بیماران کرونایی در جهان، احتمال موج جدید کرونا با زیرگروه جدید Omicron در زمستان امسال در کشور افزایش یافته است.

وی گفت: با همه اینها، کرونا در ایران و هیچ جای دنیا ختم نمی شود. کرونا در ایران وجود دارد و با همکاری مردم و کنترل عرضه واکسن، روند کاهشی ناشی از همکاری مردم، رعایت مسائل بهداشتی و تجویز 156 میلیون دوز را طی کرده است. واکسیناسیون در کشور

وی تاکید کرد: وزارت بهداشت از مردم می خواهد سالی یک بار واکسینه شوند و اگر امسال مردم واکسینه نشدند باید این واکسن انجام شود. همچنین طبق آخرین تاییدیه کمیته ملی واکسیناسیون کرونا، تمامی افراد بالای 18 سال مبتلا به بیماری اولیه و شش ماه از آخرین واکسیناسیون آنها می گذرد که توصیه اکید می شود در اسرع وقت نسبت به تزریق واکسن تقویت کننده اقدام کنند.

به گزارش وبدا، وی گفت: متاسفانه تعداد مراجعات روزانه برای واکسیناسیون کمتر از 5000 نفر است و کافی نیست و بر همین اساس از رسانه ها و مردم می خواهیم به مسائل واکسیناسیون توجه کنند. بر اساس توصیه‌های کارشناسان، استفاده از ماسک برای افرادی که علائم سرماخوردگی یا بیماری‌های تنفسی دارند، ضروری است و استفاده از ماسک حداقل در مکان‌های بسته و کلفت به دیگران توصیه می‌شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا