اقتصادی

اعمال یک محدودیت در گارانتی شرکت‌های لوازم خانگی خارجی

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با تاکید بر اینکه 99 درصد لوازم خانگی خارجی قاچاق بوده است، گفت: شرکت های خارجی مانند ال جی و سامسونگ در اردیبهشت ماه امسال طی نامه ای اعلام کردند که این کار را انجام نداده اند و برای 5 محصول وارداتی گارانتی می دهد. سالها اگرچه گارانتی از طرف شرکت وجود دارد، بنابراین اگر کالا به مدت 5 سال در انبار فروشنده باشد، مفقود می شود.

اکبر پازوکی در گفت وگو با سلام آنلاین از خریداران خواست قبل از خرید در سطح عرضه کالا را شناسایی کنند تا قاچاق یا تقلبی نشود.

به گفته وی، خریداران می توانند با ارسال شناسه رهگیری محصول و کد رهگیری به شماره * 7777 * 4 # از اصالت دستگاه اطمینان حاصل کنند. همچنین اطلاعات مربوط به تاریخ تولید شرکت و موارد دیگر در دسترس خواهد بود. راه دوم استفاده از سامانه جامع معاملات و سامانه ضمانت جامع است. در سیستم گارانتی می توانید ببینید گارانتی ارائه شده توسط فروشنده معتبر است یا خیر. همچنین ممکن است لیستی از ضمانت نامه های نامعتبر را در سیستم مشاهده کنید.

رئیس اتحادیه فروشندگان کالای خانگی همچنین به مردم هشدار داد که مراقب باشند از خرید کالاهای تقلبی و غیر ایمن به ویژه اینترنتی خودداری کنند.

وی در پاسخ به اینکه آیا محصولات خارجی همچنان در بازار گارانتی مناسبی دارند، تصریح کرد: ممکن است فردی کالای خارجی را چند سال پیش با جهیزیه خریداری کرده باشد و حالا با افزایش قیمت خود تصمیم به فروش آن داشته باشد. با آن پول چند سکه خرج کنید. اقلام مربوط به جهیزیه را خریداری کنید.

در واقع به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی، شرکت های خارجی مانند ال جی و سامسونگ در اردیبهشت ماه امسال طی نامه ای اعلام کردند که دیگر 5 سال گارانتی برای محصولات وارداتی ارائه نمی کنند، هرچند که دارای گارانتی شرکتی هستند. چون کمپرسور پنج سال گارانتی دارد. بنابراین اگر محصول به مدت 5 سال در انبار فروشنده باشد، گم می شود.

وی همچنین 99 درصد لوازم خانگی را کالای خارجی در سطح قاچاق عنوان کرد.

پازوکی خاطرنشان کرد: در شرایطی که در فضای مجازی که اصلا وجود ندارد، کالا به مردم فروخته می شود، باید به مردم اطلاع داده و تصریح کرد: در برخی موارد هنوز نتوانسته ایم سلیقه مردم را برای خرید کالای ایرانی تغییر دهیم. .

وی همچنین با بیان اینکه زمانی که واردات لوازم خانگی در سال 1395 ممنوع شد، همه کالاها ممنوع نبودند، خیر، گفت: در سال های اخیر سرمایه گذاری زیادی صورت گرفته و اکنون تنها یک محصول با کمبود مواجه شده است. . اما واردات خطوط تولید گران است و تحریم ها این هزینه ها را تشدید کرده است.

واردات لوازم خانگی از سال 1396 ممنوع شده است و اکثر کالاهای خارجی موجود در بازار به صورت قاچاق و با گارانتی تقلبی به فروش می رسد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا