اعلام اسامی شهر‌های آلوده به پشه آئدس

اعلام اسامی شهر‌های آلوده به پشه آئدس
اطلاعات تکمیلی:

شهنام آرشی با اشاره به آخرین وضعیت تب دنگی در کشور گفت: از ابتدای سال 1403 تا هجدهم شهریور 184 مورد ابتلا به تب دنگی شناسایی شد.

وی افزود: در حال حاضر اکثر موارد تشخیص داده شده سابقه سفر به خارج از کشور دارند. 131 مورد سابقه سفر به امارات، 9 مورد سابقه سفر به پاکستان، 1 مورد سابقه سفر به عمان و 1 مورد سابقه سفر به بنین (آفریقا) داشتند.

عرشی گفت: 42 بیمار سابقه سفر به خارج از کشور نداشته اند، 11 نفر در بندرلنگ استان هرمزگان و 31 نفر در استان های چابهار و سیستان و بلوچستان تشخیص داده شده اند. یک بیمار دارای چهار تبعه آفریقایی، سه تبعه افغانستان، سه پاکستانی و یک ایرانی بود.

رئیس مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های وزارت بهداشت گفت: تاکنون یک مورد فوتی گزارش شده و حال عمومی بقیه بیماران مساعد است.

وی گفت: در حال حاضر پشه‌ها در مناطق آسیب‌پذیر هرمزگان، سیستان و بلوچستان، بوشهر و بخش‌هایی از استان‌های همجوار حضور دارند که این یا طی ماه‌های آینده استقرار خواهند یافت. پشه “Aedes albopictus” در استان های گیلان، مازندران، اردبیل و گلستان و مناطق مجاور نیز صید شده و یا به احتمال زیاد با آنها برخورد می شود.

تب دنگی ویروسی است که از طریق پشه های سالم Aedes از فردی به فرد دیگر منتقل می شود. این ویروس از این طریق وارد بدن پشه می شود و اگر پشه فرد سالم دیگری را نیش بزند، باعث ایجاد تب دنگی در انسان می شود.

دکمه بازگشت به بالا