اقتصادی

اعطای ۴۰۰ میلیون دلار تسهیلات برای اجرای ۳ هزار پروژه نوآورانه

مدیر صندوق توانمندسازی نوآوری در کنفرانس بازاریابی مجازی 2021IP روز اعلام کرد که این صندوق 400 میلیون دلار برای 3000 پروژه پروژه نوآورانه تأمین کرده است.

به گزارش سلام آنلایندکتر مرضیه شاوردی در این کنفرانس مجازی مصادف با روز جهانی مالکیت معنوی که با همکاری مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت حقوق مالکیت و حقوق ایران و سازمان جهانی مالکیت معنوی (WIPO) برگزار می شود.) متعلق به ایران است. جایگاه قابل توجه در نوآوری و کردی گفتاری: در میان رهبران نوآوری در جهان ، ایران در رده 67 و در میان سه کشور برتر منطقه قرار دارد. این موقعیت به دلیل نتایج بالای دانش و نوآوری در ایران است. ایران از نظر ثبت اختراع اول شخص از نظر ثبت علامت تجاری یک نفره در رتبه 14 و از نظر ثبت طرح صنعتی سرانه در رتبه 14 قرار دارد.

شاوردی درباره نقش صندوق نوآوری و شکوفایی در اکوسیستم نوآورانه کشور گفت: “صندوق های نوآوری در بالاترین سطح برای تأمین مالی اکوسیستم های نوآورانه و حمایت از موسسات مالی کوچک مانند صندوق های تحقیق و فناوری طراحی شده اند. برای توسعه خدمات. اکوسیستم ها طبق این رویکرد ، صندوق نوآوری تاکنون 3000 پروژه نوآوری را تصویب و حدود 400 میلیون دلار برای اجرای اعتبارات تأمین کرده است و 450 شرکت دانش بنیان بیش از یک میلیارد دلار صادرات داشته اند.

“خدمات مالکیت معنوی صندوق نوآوری از اواسط سال گذشته آغاز شد و ما 500 درخواست را بررسی کردیم و تاکنون امیدواریم که این کار را انجام دهیم.” بهبود شاخص جهانی ایران در این زمینه. “

حمایت WIPO از دارایی های دانش کسب و کار متوسط

انگ ، مدیر کل دفتر جهانی مالکیت معنوی در آسیا و اقیانوسیه ، همچنین بر لزوم حمایت از نوآوری در تجارت تأکید کرد و گفت که جامعه امروز ، با وجود چالش های مطرح شده توسط Covid 19 ، فناوری نیز بسیار پیشرفته است و این فن آوری های جدید نیاز به محافظت دارند و حمایت از اموال. باید توجه داشته باشیم که پس از شیوع با ظهور فناوری روبرو خواهیم شد. فناوری هایی مانند اینترنت اشیا ، بلاکچین ، کوانتوم و فناوری های هوشمند که باید توسط IP محافظت شوند.

مدیرکل دفتر مالکیت معنوی جهانی دفتر مالکیت معنوی جهان گفت: سازمان. مشاغل کوچک نقش مهمی در طی این همه گیری داشتند. این مشاغل به دلیل عدم درک چالش های مالکیت معنوی نیاز به ثبت مالکیت و محافظت از مالکیت معنوی خود دارند.

وی به نقل از بنیاد نوآوری و شکوفایی در پایان گفت: “ویپو به مشاغل کوچک کمک می کند تا محصولات و پروژه ها و دارایی های جدید را ثبت کنند.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا