علمی و پزشکی

اعزام ۲ هزار و ۸۰۰ متخصص به مناطق محروم کشور در طول یک سال گذشته

به گزارش شفافیت، سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت مهمترین برنامه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای سال آینده را افزایش ظرفیت 9 هزار و 350 تخت بیمارستانی اعلام کرد و گفت: در بیمارستان به ازای هر نفر. نشانه های دیگر در ارائه خدمات پزشکی است. مثل ساخت و توسعه مراکز درمانی مثل بیمارستان هاست.

وی افزود: برای افزایش 10 هزار و 800 تخت در سال گذشته، 79 بیمارستان در کشور ساخته یا برای توسعه یا نوسازی و تجهیز برنامه ریزی شده است.

کریمی رویکرد وزارت بهداشت در دولت مردمی رئیسی را عادلانه و برتر از نظام سلامت عنوان کرد و گفت: از این حیث تمام تلاش و برنامه این وزارتخانه این است که خدمات درمانی در دسترس مردم و همه مردم باشد.

وی افزود: بر اساس این رویکرد، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی یک سال گذشته 2800 متخصص را به مناطق کم برخوردار کشور اعزام کرده است.

دکتر کریمی همچنین در راستای برنامه این وزارتخانه برای بهبود درمان در کشور گفت: امسال 4000 متخصص از سوی وزارت بهداشت و درمان به دانشگاه علوم پزشکی آزاد شده است که تا 4 سال دیگر فارغ التحصیل می شوند و این نویدبخش وضعیت پزشکی است. در کشور بهتر خواهد شد..

دکمه بازگشت به بالا