اجتماعی

اعتبار ۱.۵ میلیارد دلاری برای تجهیزات پزشکی و داروهای گران / کاهش کمبودهای دارویی به ۷۰ قلم

وزیر بهداشت گفت: با توافقی که با برنامه و سازمان داریم، یک و نیم میلیارد امتیاز برای تجهیزات پزشکی و داروهای گران قیمت تصویب شده است، با وجود این، نگرانی نداریم که اینطور نیست. . فیلد امسال

به گزارش سلام آنلایندکتر بهرام عین اللهی در نشست با مدیریت سازمان نظام پزشکی با اشاره به شعار سالیانه مهار تورم و رشد گفت: همه باید برای رسیدن به شعار سال و شعار این باید تلاش کنیم. محل. در بالای بخش سلامت.

وی در اجلاس ژنو و قاهره با اشاره به نگرانی های رئیس جمهور در زمینه سلامت به ویژه تلاش آیت الله رئیسی برای واکسیناسیون و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، گفت: جمهوری اسلامی ایران قوی ترین بخش بهداشت و درمان را در منطقه دارد. کشورها بر این سود ایران تاکید کرده اند.

وی طی نامه ای از سوی سازمان جهانی بهداشت و تبریک موفقیت جمهوری اسلامی ایران در ریشه کنی سرخک، گفت: این افتخار نصیب ما شده است زیرا بسیاری از کشورهای اروپایی با این بیماری ها دست و پنجه نرم می کنند.

عین اللهی با تاکید بر اینکه ایران اسلامی در بسیاری از شاخص های سلامت پیشرو است، گفت: نظام سلامت امروز ما به خود می بالد. زیرا بیشترین ظرفیت نیروی انسانی را دارد که سرمایه اصلی ماست.

وزیر بهداشت یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی را ارتقای شاخص های سلامت عنوان کرد و اظهار داشت: امروز نه تنها بیماران را در کشور درمان می کنیم بلکه از کشورهای همسایه نیز برای درمان خوب به ایران می آیند. گردشگری سلامت یکی از مزیت های نظام سلامت ایران محسوب می شود.

وی با بیان اینکه امروز با شناخت جمهوری اسلامی ایران یکی از موفق ترین کشورها در کنترل ویروس کرونا است، گفت: با پلتفرم های مختلف و این یک اپلیکیشن عالی است. افتخار و احترام.

عین اللهی ادغام آموزش پزشکی در درمان را دستاورد بزرگی برای نظام سلامت کشور عنوان کرد و گفت: بسیاری از کشورها این رویکرد را اتخاذ کرده و تحسین کرده اند. زیرا این ترکیب منجر به افزایش چشمگیر کیفیت خدمات بهداشتی شده است.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: با بهره‌گیری از فرصت‌ها و قابلیت‌های یکپارچه‌سازی، برای رفع نیازهای جامعه تلاش می‌کنیم و هدف ما ارتقا، ارتقا و حفظ سلامت مردم و نیاز به همکاری و هماهنگی مستمر است. برای رسیدن به این هدف.

وی گفت: در ایام نوروز جامعه پزشکی به صورت تمام وقت فعال است. در این روزها حدود 16000 عمل جراحی انجام شد.

عین اللهی ادامه داد: برای ارتقای خدمات درمانی و بهداشتی نیازمند حفظ و ارتقای کیفیت آن هستیم و هر حرکتی که حامی سلامت مردم باشد باید مورد حمایت نظام پزشکی و وزارت بهداشت قرار گیرد.

وزیر بهداشت افزود: خوشبختانه با توافقی که با برنامه و سازمان داریم، یک و نیم میلیارد امتیاز برای تجهیزات و داروهای گران قیمت پزشکی تصویب شده است و امسال دغدغه این بخش را نخواهیم داشت. .

عین اللهی گفت: امروز ذخایر دارویی ما به 70 درصد و کمبود 400 تا 70 دارو رسیده و تعداد شرکت های دانش بنیان نیز 53 درصد افزایش یافته است.

وی در ادامه بر موضوع جوانی مردم تاکید کرد و گفت: متأسفانه مردم کشور ما در حال افزایش سن هستند و اگر اقدامات لازم انجام نشود پویایی جامعه از بین می رود و باید اقدام مناسبی انجام شود. از این اتفاق جلوگیری کنید.»

وزیر بهداشت همچنین به نظام ارجاع اشاره کرد و گفت: اولین و مهمترین موضوع نظام سلامت تقویت شبکه بهداشت و درمان در سراسر کشور است. سال گذشته دو هزار خانه بهداشت به ظرفیت شبکه اضافه شد و علاوه بر آن باید زیرساخت های شبکه بهداشت و درمان ارتقا یابد تا پزشکان عمومی به سامانه مراجعه و در سطح A فعال شوند.

وی افزود: در نظام ارجاع نیز مشوق هایی برای بیماران و پزشکان خواهیم داشت.

آقای عین اللهی خاطرنشان کرد: سامانه ارجاع در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر تکمیل شده و با اولویت مناطق نیازمند با توجه به ظرفیت و امکانات استان در سراسر کشور اجرا خواهد شد.

بر اساس اطلاعیه وزارت بهداشت، وی افزود: همچنین باید حقوق بیمار رعایت شود و حیثیت او حفظ شود و بیمار در مرکز درمانی رعایت شود.

وی در پایان گفت: در گذشته دولت اصلاحات الکترونیکی را به 10 درصد رساند که امروز بیش از 90 درصد است و تکمیل اسناد الکترونیکی در مراحل پایانی است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا