اطفاء حریق پالایشگاه‌ها و چاه‌های نفت در مدت یک ساعت و با کمترین میزان مصرف آب

این شرکت که در پارک فناوری فردیس تخصص دارد، سیستم های اطفای حریق پیشرفته ای را معرفی کرده است که می توانند آتش مخازن نفت، پالایشگاه ها یا چاه ها را با کمترین میزان آب در یک ساعت خاموش کنند و در عین حال تیم های آتش نشانی را در اختیار تیم ها قرار دهند. آتش به آنها اجازه داد تا به محل آتش سوزی نزدیک شوند.

اطفاء حریق پالایشگاه ها و چاه ها در یک ساعت و استفاده از حداقل آب.

محمود دهقانی، مدیرعامل شرکت دانش بانیان در گفت وگو با سلام آنلاین، محصولات این شرکت را سیستم های اطفاء حریق مبتنی بر WATER MIST که در دنیا با نام MVU شناخته می شود، عنوان کرد و گفت: از جمله محصولات این شرکت است. مواد ممنوعه اصلی در بخش های نفت، گاز و پتروشیمی و همچنین برای کنترل آتش در مخازن ذخیره یا چاه های نفت استفاده می شود.

وی افزود: در اولین مورد آتش سوزی در چاه نفت یا پالایشگاه با استفاده از این سیستم می توان دمای آتش را از 1300 درجه سانتیگراد به 350 درجه سانتیگراد کاهش داد که در عمل آسیبی به سایر نقاط وارد نمی شود. خیر ارائه آهسته، عملاً این مقدار گرما، کنترل و عملیات اطفای حریق را آسان‌تر می‌کند در حالی که استفاده از این سیستم به آتش‌نشانان اجازه می‌دهد تا به آتش نزدیک‌تر شوند.

دهقانی مزیت اصلی این سامانه را کاهش قابل توجه آب مصرفی برای اطفای حریق عنوان کرد و یادآور شد: اگر 2000 لیتر آب برای اطفای حریق مصرف می شد، ظرف 4 تا 5 روز چاه خاموش می شد. اچ. این سیستم با هزار لیتر آب می تواند در یک ساعت آتش را خاموش کند.

مدیرعامل شرکت دانش بانیان دلیل کاهش مصرف آب در سیستم را جذب بالای انرژی دانست و توضیح داد: به طور معمول زمانی که آب گرم می شود عملیات سرد انجام می شود اما در این سیستم عملیات خنک سازی زمانی انجام می شود که آب سرد است، تفاوت جذب انرژی در این دو حالت هزار برابر است، بنابراین سیستم ما می تواند قدرت بیشتری از آتش بگیرد.

به گفته وی، از سوی دیگر این سیستم برای اطفاء از بخار آب استفاده می کند و استفاده از بخار آب به دلیل از دست دادن اکسیژن به محل آتش سوزی باعث خفه شدن آتش می شود.

دهقانی با تاکید بر اینکه سیستم تعبیه شده این شرکت سرمایش محیطی و اطفاء حریق را به صورت همزمان اجرا می کند، گفت: علاوه بر سیستم های قبلی، کانون حریق باید توسط لایو برای اطفای حریق مورد هدف قرار گیرد. برای اطفای حریق در پالایشگاه، آتش نشانان سعی می کنند مخزن اطراف را خنک نگه دارند تا سوخت مخزن نسوزد و نشت کند، بنابراین اطفاء حریق از این طریق 24 تا 48 ساعت زمان می برد.

وی علت آتش سوزی را وجود آب عنوان کرد و افزود: اما در این سامانه مستقیماً مخزن در حال سوختن را هدف قرار می دهیم و از آنجایی که این سیستم محیط را خنک نگه می دارد و به این ترتیب علت اصلی آتش سوزی برطرف شد. این همان روش خاموش کردن با فوم و فوم است.

مدیرعامل شرکت دانش بانیان تاکید کرد: مزیت آن کنترل آتش با زمان و انرژی کمتر است.

وی با توجه به کاربرد این سامانه در راهپیمایی اربعین گفت: این سامانه می تواند به عنوان سیستم خنک کننده در فرآیندهای مختلف مورد استفاده قرار گیرد، زیرا این سامانه با جذب گرما علاوه بر سرمایش و دمای محیط از 40 درجه تا دمای محیط، رطوبت تولید نمی کند 20 تا 25 درجه سانتیگراد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا