عمومی

استیصال صهیونیست‌ها در هزار توی غزه

مقامات رژیم صهیونیستی در گفت و گو با یک روزنامه آمریکایی با تاکید بر شکست تلاش های اخیر برای نابودی شبکه تونل غزه، اذعان کردند که دانش آنها برای از بین بردن آن کافی نیست. «شکست اطلاعاتی» توصیفی است که نیویورک تایمز در گزارش روز سه شنبه خود درباره ارزیابی ارتش اسرائیل از «وسعت و اهمیت» تونل های حماس به کار برد.

به گزارش سلام آنلاین، رسالت نوشت: بر اساس غافلگیری ارتش اسرائیل از اندازه و کیفیت تونل های ساخته شده توسط حماس، در ابتدا برآورد شد که شبکه تونل مترو شامل یک تونل و ترانشه به طول 250 مایل (400 کیلومتر) خواهد بود. . اما اکنون ارتش اسرائیل برآورد را به 350-450 (560-725 کیلومتر) یا بیشتر تغییر داده است.

هزاران نفر در غزه

دو مقام اسرائیلی ناشناس به نیویورک تایمز گفتند: حدود 5700 چاه مجزا به تونل زیر غزه منتهی می شود. یکی از این مقامات گفت که تونل ها باید برای تشخیص وجود برقگیرها جانمایی شوند و قابل تعمیر نیستند و گفت: “بستن این تونل ها سال ها طول می کشد.” . ناموفق. خورده شده.
در روزهای اخیر با ورود نظامیان صهیونیست به غزه، این تونل به بزرگترین تهدید برای آن تبدیل شده است و علیرغم تغییرات در برآوردهای اولیه، تل آویو هنوز مشخص نیست پس از ترک این پست چه خواهد کرد. ارتش در 17 دسامبر یک تونل را کشف کرد. 4 کیلومتری شمال غزه. رسانه‌های عبری در واکنش به تلاش‌های تل‌آویو برای دستیابی به این کشف، از وجود چنین تونل‌های عریض (قابل دسترسی با وسایل نقلیه) و عمیق (تا ۵۰ متر در منطقه) با تمامی امکانات (لوله، برق و ارتباطات) خبر دادند. ) در چند متری شهرک های اسرائیلی. آنها آن را نقطه اوج سهل انگاری حماس در حفر تونل توسط سازمان های امنیتی می دانند.

کنترل کشته ها و مجروحان رژیم صهیونیستی

ارتش اسرائیل از افشای تعداد سربازان کشته و زخمی شده در جنگ تونل خودداری کرده است، اما به طور کلی اعلام کرده است که از زمان آغاز عملیات زمینی در نوار غزه، 192 نفر از نیروهایش کشته شده اند. زمین در بیت حانون در شمال شرق. غزه شامل “همه آنها مجهز به بمب و سایر مواد منفجره هستند که از راه دور فعال می شوند”.
همزمان با تشدید درخواست ها برای آتش بس در غزه با افزایش تلفات در غزه، رسانه های اسرائیلی می گویند نخست وزیر رژیم صهیونیستی می خواهد جنگ را برای یک سال دیگر ادامه دهد. در شرایطی که برخی رسانه ها از خروج نیروهای اسرائیلی از نوار غزه خبر می دهند، شبکه 12 اسرائیل به نقل از منابع ناشناس گزارش داد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز سه شنبه با رهبران شوراهای محلی غزه دیدار کرده است. وی گفت که جنگ غزه تا سال 2025 ادامه خواهد داشت.

نتانیاهو به بن بست می رسد

بر اساس گزارش روزنامه اسرائیلی “تایمز”، نتانیاهو در نشستی که در آن وزیر کابینه نیز حضور داشت و تل آویو آماده بود، ارزیابی از وضعیت جنگ غزه ارائه کرد، اما یوآو گالانت وزیر اسرائیل روز دوشنبه گفت که “مرحله قوی” حمله زمینی تل آویو “بسیار قوی” بود.غزه شمالی تکمیل شده و به زودی در منطقه خان یونس در جنوب نوار غزه خواهد بود. ختم به خیر خواهد شد

با افزایش روزافزون شهدای غزه که عمدتاً زنان و کودکان هستند، حتی متحدان رژیم صهیونیستی خواستار پایان دادن به جنایات صهیونیست ها علیه مردم غزه و حتی مقامات ریاست جمهوری آمریکا شده اند. دولت جو بایدن از بیانیه گالانت درباره خروج از غزه استقبال کرده است.هرزی هالوی رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی معتقد است تل آویو هیچ برنامه ای برای کنترل و امنیت پس از جنگ در غزه ندارد. شبکه 13 اسرائیل گزارش داد که حلوی دیدارها و گفتگوهای خصوصی با نتانیاهو و گالانت و دیگر مقامات صهیونیست داشته است. وی گفت: “ما با نابودی تدریجی سودهایی که تا کنون در جنگ داشته ایم مواجه هستیم، زیرا هیچ استراتژی برای روز بعد تعیین نشده است. آن (جنگ)”.

خروج نیروهای ویژه اسرائیل از غزه

داودوان یگان رزمی ویژه ای است که در سال های اخیر با تمرکز بالا در تمامی مناطق کرانه باختری فعالیت می کند و هدف آن حفاظت از عملیات و فعالیت گروه های مقاومتی است که منتظر آن هستند.به یاد داشته باشید 24/7. اعضای این واحد وظیفه دستگیری، ترور و خنثی کردن عملیات رزمندگان مقاومت را بر عهده دارند. این یگان همچنین یکی از فعال ترین یگان های ارتش رژیم صهیونیستی به شمار می رود و عناصر آن در حال انجام ماموریت های شبانه روزی هستند که برنامه ریزی شده و یا باید فورا و به درخواست فوری شابک انجام شوند.

فعالیت عناصر یگان های فوق ابتدا کاملاً محرمانه بود و تحت مراقبت و کنترل شدید قرار داشتند و نام و عکس این نیروها برای جلوگیری از جان آنها منتشر نمی شد و خطری که حتی رسانه های صهیونیستی نیز هرگز به آن اشاره نکردند. وجود چنین یگانی در ارتش اسرائیل و هر آنچه که در دسترس است، توسط رسانه های بین المللی افشا شده است و جامعه جهانی ایجاد این یگان در ارتش اسرائیل را خارج از چارچوب قوانین بین المللی می داند. اقدام ارتش رژیم صهیونیستی برای خروج یگان ویژه از نوار غزه در حالی صورت می گیرد که در محافل سیاسی این رژیم درباره مرحله سوم، تهاجم به نوار غزه و انتقال از مرحله عملیات گسترده نظامی و پرتاب بمب های سنگین به مرحله پیشرفته، بحث می شود. . عملیات و کاهش شدت درگیری ادامه دارد.
رئیس ستاد کل رژیم اشغالگر در جریان گفتگوهای خود با «هرزی حلوی» رهبر سیاسی رژیم اشغالگر، نسبت به حذف «دستاوردهای نظامی» ارتش اسرائیل در جریان تهاجم به غزه در غیاب هشدار داد. از استراتژی های سیاسی کابینه اسرائیل برای روزهای پس از جنگ.
در بیانیه ارتش رژیم صهیونیستی، نگرانی نظامی اسرائیل از قدرت حماس برای تجدید قوا در شمال نوار غزه مطرح شد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا