استان ها

استفاده از سرمایه‌های خرد مردم در پروژه‌های شهری

سلام آنلاین/ قم رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت مردم قم با اشاره به اینکه شکل جدیدی از سرمایه‌گذاری به نام پروژه‌های سهام در حال انجام است، گفت: در این صورت تلاش می‌کنیم تا پروژه را به بورس ببریم و از سرمایه‌های اندک مردم استفاده کنیم تا آنها نیز درگیر شوند. پروژه.

علی رمضانی امروز چهارشنبه 27 آبان ماه در حاشیه نشست خبری پروژه های شهرداری قم با بیان اینکه بخشی از درآمد شهر از طریق مشارکت با بخش خصوصی تامین شده است، گفت: به عنوان شریک این امر باید در سال جاری انجام شود. دو راه.

وی با تایید اینکه در پرونده ای که به تالار پایتخت آورده شده است، دسته اول بدون دستمزد انجام می شود و در مواردی که شهرداری دارای امکاناتی مانند زمین باشد از دسته دوم استفاده می شود.

رئیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی قم با اشاره به اینکه در طرح مشارکتی یک درصد تکمیل پروژه می گوید: این مشارکت به شکل های مختلفی قابل اجرا است که یکی از آنها ساخت و ساز است. واگذاری، اجاره و بهره برداری.

وی گفت: در این صورت پروژه تا چند سال دیگر در اختیار سرمایه گذاران قرار می گیرد و پس از فسخ قرارداد به شهرداری بازمی گردد.

رمضانی برخی پروژه ها را نیز مشارکت مدنی دانست و خاطرنشان کرد: در این صورت شهر و سرمایه گذاران پس از اتمام به سهم خود از پروژه خواهند رسید.

وی با اشاره به اینکه شکل جدیدی به نام پروژه سهام در حال انجام است، تصریح کرد: در این صورت سعی می کنیم پروژه را به بورس ببریم و از سرمایه اندک مردم برای مشارکت در پروژه شهر استفاده کنیم. همچنین.”

رئیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت شهروندان شهر قم گفت: رویکرد ما رفع موانع پروژه است و تایید می کنیم: اگر مدت زمان اجرا و بهره برداری از این پروژه طولانی شود هم شهر و هم سرمایه گذاران متضرر می شوند. .

وی با اشاره به اینکه فرصت های سرمایه گذاری شهرستان تا پای آسمان در سال 1404 ایجاد می شود، یادآور شد: پس از استقرار پای آسمان از سال 1402 فراخوان های مشارکت داده می شود.

رمضانی با بیان اینکه پروژه عمرانی می تواند به شهر کمک کند، یکی از نیازهای قم را پارکینگ دانست و یکی از پروژه ها در این راستا ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه درصدد رفع مشکل دیوار شرقی حرم حضرت معصومه(س) هستیم، گفت: بررسی فرصت های سرمایه گذاری با مدل های مختلف نقشه راه سازمان سرمایه گذاری و خدمات شهری است.

رئیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت شهروندان قم وضعیت روبروی حرم را خوب دانست و گفت: طی سال گذشته با کمک مدیریت شهری سرمایه گذار شایسته شناسایی شده و امیدواریم بتوانیم از آن خارج شویم. وضعیت فعلی به زودی.»

وی با بیان اینکه قرار است این پروژه چهار سال به طول انجامد، اظهار داشت: پس از تصویب قرارداد در شورای اسلامی شهردار و شهردار قم این پروژه اجرایی می شود.

رمضانی با اشاره به مشکل زیرساختی بلوار پیامبر اعظم(ص) گفت: مدیریت استان در این مسیر وارد شده و به زودی موضوع حل می شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: 14 قرارداد در خیابان خیابان (ع) داریم که دو مورد آن در سال آینده راه اندازی می شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا