اجتماعی

اسامی پایگاه‌های فعال سنجش بینایی شهر تهران

مدیر بهزیستی تهران اظهار داشت که به دلیل شیوع ویروس کرونا ، برنامه غربالگری بینایی در تهران فقط با دستگاه اجرا می شود و مبنای فعالی را برای اندازه گیری بینایی اعلام می کند.

سید سعید آرام در مصاحبه با سلام آنلاین وی گفت: تنبلی یا تاری دید شایعترین علت نابینایی در افراد زیر 20 سال است و دومین علت اصلی بینایی در کودکان است. . “

وی خاطرنشان کرد: رشد و نمو بینایی از رویان تا سن 10 سالگی انجام می شود.

آرام گفت: تنها راه جلوگیری از تنبلی چشم ، تشخیص به موقع است ، بنابراین توصیه می شود والدین بین سه تا شش سال هر ساله برای انجام آزمایش بینایی به یک مرکز معاینه چشم مراجعه کنند.

این مدیر با تشریح برنامه غربالگری بینایی سوخوم اظهار داشت: برنامه محافظت از تنبلی چشم هر ساله برای کودکان 3 تا 6 سال در سه سطح اجرا می شود. در سطح اول ، كودكان از نظر بینایی مورد آزمایش قرار می گیرند و در صورت سالم بودن كارت سلامت دریافت می كنند ، اما در صورت مشكوك شدن به سطح دوم ارجاع می شوند ، چشم پزشكی كه در صورت سلامت در طول دوره كارت ، كارت دریافت می كند. معاینه چشم اما تا سطح سوم اگر مشکلی داشته باشند به چشم پزشک ارجاع می شوند.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه کنترل بینایی با دو روش ابزار دقیق و جدول الکترونیکی ساخته شده است. وی گفت: “به دلیل شیوع ویروس کرونا ، در حال حاضر نرم افزار e-table در تهران اجرا نمی شود و فقط غربالگری با تجهیزات و مطابق با پروتکل های بهداشتی انجام می شود.”

با آرامش به این س ofال که آیا طرح غربالگری در مهد کودک به صورت اضافی اجرا می شود؟ وی گفت: “در گذشته این کار در مهد کودک ها ، مهدهای کودک ، شهرداری ها ، شهرداری ها و کلینیک ها انجام می شد ، اما از سال گذشته به دلیل این مرکز پایگاه محدود بود.” امسال پایگاه دائمی به 30 پایگاه رسید.

آرام اشاره می کند که در سال 1399 ، 143،471 نفر در تهران برای بینایی غربالگری شدند و Bebizis و 30 نفر دیگر توسط چشم پزشکان معاینه و درمان شدند.

طبق گفته مدیر بهزیستی تهران ، در سال 2089 319 مورد سقط جنین ، 66 تنبل ، سیروز و 13 مورد دیگر بیماری های چشم تشخیص داده شده است ، اما نیاز به درمان است. در همه موارد اعمال می شود.

وی همچنین با اشاره به روش های درمان سرگیجه یا تنبلی چشم ، تصریح کرد که: عینک و چشم بند و سلامت چشم و … سرانجام ، جراحی یک روش درمانی است.

آرام با اشاره به مبلغی که باید برای غربالگری بینایی در تهران هزینه شود ، خاطرنشان کرد: هزینه غربالگری با دستگاه 6800 باتری بود. در صورت اثبات فقر افراد فقیر هزینه ای دریافت نمی کنند. همچنین ، فقرا در سطح اول خرید خدمات (به عنوان مثال ، غربالگری پایه رایگان و رفاه ، هزینه های غربالگری) و فقیران در سطح دوم کمک هزینه تماشای تلویزیون دریافت می کنند.

به گزارش سلام آنلاین ، والدین می توانند برای اطلاع از مرکز سنجش بینایی تهران بر اساس منطقه محل سکونت خود با شماره های زیر تماس بگیرند:

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا