ورزشی

از میان سوریان و رضایی، حمید را به عنوان مربی تیم ملی انتخاب می‌کنم/هیچ وقت سلیقه‌ای عمل نکردم

بت‌نوزاب‌‌نیوز:

در مورد بسته شدن طولانی مدت تیم ملی ، محمد بنا اظهار داشت: در این زمان غیر از افراد عادی پیروی از قوانین مربوط به تاج در ورزش و مربیگری بسیار دشوار بود. و کشتی گیران من کار سختی دارند زیرا ما همیشه در اردوها و مسابقات شرکت می کنیم و همه آنها بسته است. معمولاً در روزها و ماه های اول که به هیچ وجه مشخص نیست که المپیک را به تعویق انداخته ایم ، مرتباً کشتی گیران را به صورت آنلاین قرار می دهیم و جلسات تمرین را رصد می کنیم. ما با این برنامه کار کردیم تا اینکه مشخص شد که هیچ رقابتی وجود نخواهد داشت. حتی اکنون صحبتهایی مبنی بر برگزاری مسابقات جام جهانی تا نوامبر وجود ندارد و گفته می شود مسابقات جهانی بزرگسالان اواخر ماه دسامبر یا اوایل برگزار می شود. ژانویه که فکر می کنم برگزار نشود.

کاپیتان کشتی اضافه کرد: “ما بچه ها را دنبال می کنیم ، اما کار بسیار سختی است زیرا باید روی برنامه کار کنیم.” اتحادیه جهانی برنامه سالانه ای را ارائه می دهد و فدراسیون و مربیان ملی برنامه های فنی را در مورد آن تهیه می کنند. در واقع ، ما باید بدانیم که اهداف ما چیست و بالاترین آمادگی باید بدانیم که چگونه اردویی را برگزار کنیم که در آن هیچ چیز مشخص نیست و کار را برای ما دشوار می کند.

وی در مورد احتمال اردو زدن به تیم ملی در شرایط جداگانه تأکید کرد: “باید 100٪ فکر کنیم که اشغال یک اردوی جداگانه برای کشتی خوب است.” دوست دارم یا نه ، همه کشتی گیران در حال آموزش هستند و ممکن است برخی از مشکلات سلامتی را مشاهده نکنند ، از جمله فشار بیش از حد به خود یا پیگیری نکردن از آسیب های تمرین. اگر بتوانیم شرایطی را ایجاد کنیم که نخبگان کشتی هایمان را در نزدیکی خود داشته باشیم ، محافظت از آنها در برابر بیماری برای ما راحت تر خواهد بود.

مربی سال آسیا 2019 گفت: “من یکی از آن مربیانی هستم که سالها با لیگ کار نکرده ام و آن را دوست ندارم.” اما من سالهاست که اسپانسرهای لیگ خوبی را می بینم و قبل از این دیده ام و در پایان لیگ کشتی گیر باید برای پول خود فرار کند. اکنون که می بینم قوانین رقابت بهبود یافته است و کشتی گیران به این منبع مالی احتیاج دارند ، من زیاد اعتراض نمی کنم. البته در حال حاضر کسی مانند حسین نوری هرگز لیگ را کور به رقابت های تیم ملی نکشیده است. در هر صورت ، با این شرایط ، لیگ می تواند کمک بزرگی برای کشتی گیران مالی باشد ، حتی اگر پروتکل به طور کامل اجرا شود تا سلامت کشتی ها حفظ شود.

محمد بنا درباره دعوت محمدرضا طالقانی از بازگشت خود به کشتی گفت: “داستان او طولانی است.” من بسیار سپاسگزارم که آن موقع این اتفاق افتاد. تال گیگی تازه رئیس جمهور فدراسیون شده بود و من برای تبریک به او مراجعه کردم ، سپس دیدم که وی از تالار توفیق خارج شده است. وی گفت: “بیا و به اینجا آموزش دهیم زیرا قبل از اینکه ایران را ترک کنم ، من نیز آنجا آموزش دیدم. من یک سال در این سالن بچه ها را آموزش دادم و بعد گفت”. بیا به تیم ملی. در ابتدا من قبول نکردم و گفتم که آموزش باشگاه برای من کافی است ، او گفت برای بزرگسالان تربیت کنید. علی اشکانی ، مسعود هاشم زاده ، حسن رانگارز ، پرویز زیدوند ، بهروز جمشیدی در ترکیب ارشد این تیم حضور دارند و این تیم در حال آماده سازی برای جام جهانی است. من به چند قسمت رفتم و بعد به تال گیگی گفتم که اگر شما می خواهید من یک تیم ملی باشم نمی توانم در بزرگسالی کار کنم چون اینها ساخته شده اند و گفتم خیلی عالی است. برای کار در رده اصلی که اگر جوان باشد بهتر است. من کار خود را از آنجا شروع کردم و بسیار خوش شانس بودم که تعداد معدود قهرمانانی را در تیم ملی جوانان داشتم و در کنار بسیاری از مربیان دلسوز که در طول سالها به من کمک کرده اند.

وی خاطرنشان كرد: “روز اول به بچه ها گفتم كه می توانیم قهرمان جهان و المپیك بشویم. برخی از مردم به من اعتقاد نداشتند و از آنچه كه من در دلشان گفتم خندیدند.” بعضی اوقات به علیرضا غریبی خواهم گفت و می دانم که شما در قلب او می خندید اما من همیشه برای این توانایی در آنجا هستم و باید این را نشان دهم که با کمک همه دوستان یک دهه طلا برای کشتی گیری ایجاد شده است. ما بر همه سیستم عامل ها غلبه کردیم و همه رکورد را شکستیم. خوشحالم که می توانم صبر صبر کنم تا 15 سال گذشته کشتی واقعا زیبا شود.

او درباره دیدگاه ویژه خود صحبت می کند ، که می گویم: “من این همه را روی عشقی که دارم قرار می دهم.” البته همه مربیان عاشق مربی من بودند و قبل از اینکه عاشق شوم. من نمی توانستم به چیزی جز کشتی فکر کنم. من به یاد می آورم رشید محمدزاده در همان اتاق با من ، او هرگز دیگر نیامد. من او را به اتاقم بردم. او ساعت 4 صبح از خواب بیدار شد و گفت که نمی تواند آن را تحمل کند و از اتاق خارج شد. او می خواست فیلمی را درباره کشتی تماشا کند. نمایش 100٪ من مبتنی بر تصویر ذهنی کشتی گیر است. من چیزهای زیادی را در ذهن داشتم و با کمک همکارانم توانستم تشخیص صحیحی را انجام دهم و همین باعث شد تا ما در جهان و المپیک مدال های زیادی کسب کنیم.

این بین المللی پیشین فرانسه همچنین درباره همکارانش در تیم ملی فرانسه که سالها از او دور شده اند اظهار داشت: “هر وقت بحثی در مورد من باشد ، من گفت: این موفقیت ها با کمک همکاران است. من معتقدم سواد و دانش بسیاری از دوستان از جمله رشید محمدزاده ، ناصر نوربخش و جمشید خیرآبادی که بعداً آمدند رسول جزینی و پیش از این طباطبایی و حسام الدین جعفری بودند. افراد زیادی در این راه به من کمک کرده اند ، اما این یک مهارت است. من نمی توانم در مورد تکنیک به جزئیات بروم. ساعت ها طول کشید تا توضیح دهید که چرا او اکنون مربی است یا نه کشتی گیر. در عملکرد خود چیزی قدیمی و از دست رفته وجود ندارد ، اما یک بار مربی متوجه می شود که برای ایجاد یک سری شرایط جدید و یک سری کشتی گیران جدید ، تغییر لازم است.

مدال آور نقره مسابقات جهانی 1983 در کیف درباره تجربه دو المپیک مختلف در سال های 2012 و 2016 و همچنین عدم حضور در المپیک 2008 اظهار داشت: “هر بار که رشته ای را دیدم این فیلم ها درباره ریو ، برای من واقعاً سخت است. با توجه به المپیک پکن ، که واقعاً حساس است ، یک شروع انجام می شود که برای پکن آغاز می شود و ما معمولاً باید در آنجا یک یا دو مدال کسب کنیم و در شرایط بهتری به لندن برویم. با این جدول که علی محمد در اختیار دارد ، عالی است اگر او حریف بلاروس خود را شکست داد تا در المپیک سوم شود. یا در صورت ضرب و شتم حریف اصلی خود یا قاسم رضایی موفق به کسب مدال می شود و حمید سوریان هم به پیروزی می رسد اما برنده می شود. در لندن ، کمیته ملی المپیک ، فدراسیون کشتی و تلاش همکاران و به خصوص شجاعت کودکان ما را به سه مدال طلای تاریخی سوق داد تا اینکه به المپیک ریو رسیدیم که این برای من بسیار تلخ بود. همان قهرمان المپیک وارد ریو شد اما مشکلات عدیده ای داشت. این بچه ها هشت سال است که در کنار هم زندگی می کنند ، اما اینجا تقریباً 10 ماه هستم. وقتی خادم آمد تا به من شغلی بدهد ، ما فقط 10 ماه فرصت داشتیم سه سهمیه بگیریم و تیم را به المپیک بیاوریم. این یک وضعیت دشوار است. من در مورد حمید سوریان می خواهم بگویم که دو وزن 55 و 60 کیلوگرم با هم ترکیب شده اند و همه چیزهای خوب تا 59 کیلوگرم بالا می روند. بسیاری از مردم اعتراض کردند که چرا شما سورین را برای گرفتن سهمیه به هر سه بازی می برید ، در حالی که همه ما پیروز شدیم ، سهمیه نخواهیم داشت. در حقیقت ، من می خواهم که مردم سوریه در مغولستان به جنگ نروند ، که خود او می گوید که می روند و سهمیه ای را که او نگرفته است دریافت می کنند.

بانا افزود: “ما در ریو دو مدال برنز کسب کردیم. مدال سعید عبدولی مانند طلا است زیرا ما قبلاً حتی سهمیه 74 و 75 کیلوگرم را هم به دست نیاوردیم ، اما من سعادت مردم را می خواهم و خوشبختی آنها به معنای مدال طلا و سکوی اول است که این دست به دست نیاورد. بیا ، دو برنز به معنای شکست برای من است. اما اگر در 10 ماه حساب کنید ، هر دو ریه موفقیت آمیز هستند. سپس صداي آزادی به طور اتفاقی فریادهای من را زد.

کاپیتان تیم ملی کشتی آزاد تأیید کرده است که آیا یک قهرمان جهان و المپیک واقعاً می تواند مربی خوبی باشد: او می تواند و نمی تواند. من به حمید سوریان گفتم که او می تواند ، اما به من قاسم رضایی گفت ، گفتم او نمی تواند چون من با آنها زندگی می کردم و اخلاق آنها را می دانستم. می گویم کیسم یک بچه خوب و قهرمان است و او از کشتی گیری ما یک استثنا است اما اگر به من بگویید کدام یک وزن 60 کیلوگرم دارد و سیریکا 110 کیلوگرم مربی تیم ملی من خواهد بود. به حمید بگویید نه به خاطر مدالش بلکه به خاطر دانش من است. مربیان زیادی داریم که مدال هایی مانند رحمت الله غفوریان ، عبدالحسین فیلی و حبیب الله بلور را ندارند اما آنها بیکران می شوند. همچنین صحیح نیست که بسیاری از مربیان سخت کوش ما در استان ها و کشورها به دلیل ساخت و ساز مجبورند در اردوهای تیم ملی شرکت کنند. روس ها برای حضور با هیئت 20 قهرمان جهان به رقابت پرداختند و متخصصان آلبانیایی آنها هیچ مشکلی در زمینه جایگزینی موثر آنها نداشتند. آیا حبیب اخلاقی کشتی را ترک کرد و مربی نشد؟ او در آینده مربی بزرگی خواهد بود. سیامک قیاطاسی در اندیمشک نیز می تواند مربی خوبی باشد. ما باید افسران خود را بفهمیم که این حرفه دشوار است و به سازندگان نگاه می کنیم و تجهیزات لازم را در اختیار آنها قرار می دهیم. حالا که لیگ را شروع می کنیم ، سازندگان با تیم نیستند؟ این باید دغدغه فدراسیون کشتی و سازمان لیگ باشد.

رئیس جمهور سابق فدراسیون کشتی از وی خواسته است که مربیگری در این مسابقات باشد ، “گاهی گفته می شود ، اما چون اردوی تیم ملی خیلی طولانی است و من روی مدیریت تمرکز می کنم.” در شهرهای گذشته. بسیاری از من در مدت زمان کوتاهی مهارتهای فنی خود را بهبود بخشیده ام و نتوانسته ام در شهرها کار پیدا کنم. وزیر امور خارجه پیش از این گفته بود که این موارد باید رعایت شود.

این مربی فرانسه در گفتگو با برنامه گذشته درباره ظلمهای گذشته خود گفت: “ظلمهایی که مرتکب شده ام هرگز شخصی نبوده است.” از خودم عصبانی نیستم ، همیشه احساس می کنم باید بهترین کارایی کار را داشته باشیم و شرایط باید برای من و فرزندان آماده باشد. آنها دستان مرا گره زدند و به من گفتند که در استخر شنا کنم ، اما غیرممکن بود.

وی داوود عابدین زادز را شاگردی خواند كه آنچه را كه شایسته اش نبود به دست آورد و در مورد چگونگی تبعیض بین کشتی گیرانش گفت: “همیشه اینگونه استدلال می شود كه من این كار را با سلیقه در انتخاب های خود انجام دادم در حالی كه که من همیشه هنگام نشستن در این صندلی به بچه ها می گویم. من می نشینم ، شما برای من مهم نیستید ، همه شما مانند فرزندان من هستید ، اما وقتی وارد تشک می شوم ، نظر من نسبت به شما متفاوت است زیرا دیدگاه من فنی است. بنابراین من یک کشتی گیر را به عنوان مربی دیدم و انتخاب کردم زیرا من مسئولیت پذیر بودم و باید جواب می دادم. گاهی اوقات رقابت و بعضی اوقات قرار ملاقات هایی که به من بدل شده است ، انتخاب من است ، ان شاء الله ، بر اساس مصاحبه هایی که کشتی گیران و مربیان درباره من انجام می دهند ، انتخاب نمی کنم. គាត់ជាអ្នកសហការប្រហែលជារាប់សិបដងបន្ទាប់ពីគាត់ចាកចេញគាត់បានសម្ភាសខ្ញុំហើយនិយាយអាក្រក់ណាស់ប៉ុន្តែភ្លាមៗពេលខ្ញុំមកដល់អ្នកគ្រប់គ្នាមានការភ្ញាក់ផ្អើលដែលខ្ញុំចង់បានគាត់ដែរ។ នេះជាមេរៀនដែលខ្ញុំបានរៀនពីលោក Mohammad Reza Taleghani ដែលបាននិយាយថាប្រសិនបើនរណាម្នាក់ជេរខ្ញុំផ្ទាល់ប៉ុន្តែខ្ញុំដឹងថាវាល្អសម្រាប់កប៉ាល់ខ្ញុំនឹងថើបដៃរបស់គាត់។

دکمه بازگشت به بالا